You are here

13 išskirtinių „BMW 8-Series“ versijų

  • Racing Dynamics K55 Sport Coupe
    Racing Dynamics K55 Sport Coupe
  • Hartge 840i 5.0
    Hartge 840i 5.0
  • BMW 850CSi
    BMW 850CSi
  • BMW 850i Cabrio
    BMW 850i Cabrio
  • BMW 830i
    BMW 830i
  • BMW M8
    BMW M8
  • Alpina B12 5.0 Coupe
    Alpina B12 5.0 Coupe
  • Alpina B12 5.7 Coupe
    Alpina B12 5.7 Coupe
  • Gemballa 850i
    Gemballa 850i
  • AC Schnitzer 850i
    AC Schnitzer 850i
  • Koenig KS8 Turbo
    Koenig KS8 Turbo
  • Hamann Motorsport 850i
    Hamann Motorsport 850i

8 serijos BMW, kodiniu pavadinimu „E31“ yra unikalus automobilis, gerbiamas ir mylimas iki šiol. Gamintas jis nuo 1989 iki 1999 metų. Nenuostabu, kad gamintojas po itin didelės laiko pertraukos pagaliau ryžosi atgaivinti šį automobilį ir į pasaulį išleido naują, antros kartos aštuntos serijos BMW.

Nepaisant to, dėmesį skirsime senoliui ir įdomioms jo versijoms, konceptams bei patobulintiems modeliams, prie kurių rankas prikišo ir įvairūs tiuningo specialistai. Štai 13 išskirtinių egzempliorių:

 

830i

BMW 830i

„BMW 830i“ buvo prototipas, kuris nepasiekė masinės produkcijos. Jis turėjo 3,0 litrų V8 variklį su 218 AG. Ši M60B30 jėgainė buvo pasiskolinta iš „530i“ ir „730i“.

Prototipų buvo išleista 18 vienetų, iš kurių trylika turėjo automatinę greičių dėžę. Tačiau finale, beveik visi šie prototipai buvo išardyti, kad didesnę sėkmę turėtų galingesnis „840Ci“ modelis su 286 AG. Vienas išlikęs „830i“ - saugomas BMW muziejuje.

 

850i Cabrio

BMW 850i Cabrio

Tai dar vienas prototipas, kuris buvo planuojamas gaminti masiškai, tačiau šis kabrioletas taip ir neatsidūrė niekada ant konvejerio. Dienas jis dabar taip pat leidžia BMW muziejuje.

 

M8

BMW M8

Šią aštuntos serijos BMW versiją dabar tikriausiai norėtų matyti kiekvienas šių automobilių mylėtojas ir ne tik. Gaila, bet „M8“ taip ir liko konceptu.

Pilnai funkcionuojantis „BMW M8“ prototipas turėjo 6,0 litrų V12 variklį su 550 AG. Jėgainė buvo sujungta iš dviejų 3 litrų 6 cilindrų „BMW M3“ variklių.

Galia buvo perduodama į galinius ratus per 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę, automobilis dar turėjo ir riboto praslydimo diferencialą. Be to, „M8“ buvo panaudota ir daug anglies pluošto detalių, kas leido sutaupyti svorio.
 

850 CSi

BMW 850CSi

Tai galingiausia aštuntos serijos BMW versija, turėjusi 5,6 litro variklį su 381 AG ir 550 Nm galia, kuri į ratus buvo siunčiama per šešių laipsnių mechaninę greičių dėžę.

„850 CSi“ turėjo kietesnes spyruokles bei amortizatorius, patobulintą stabdžių sistemą.

Iš viso buvo pagaminta 1510 šių egzempliorių.

 

Alpina B12 5.0 Coupe

Alpina B12 5.0 Coupe

„Alpina“ taip pat turėjo aštuntos serijos modelį, sukurtą „BMW 850i“ pagrindu. „B12 5.0 Coupe“ versija turėjo 5,0 litrų V12 variklį su 350 AG ir 470 Nm arba 50 AG daugiau už „850i“.

„Alpina“ iki 100 km/h greitį galėjo pasiekti per 6,8 sek., o maksimalus greitis buvo 280 km/h.

Iš viso buvo pagaminta tik 97 vienetai šių „Alpina“.

 

Alpina B12 5.7 Coupe

Alpina B12 5.7 Coupe

Dar vienas – galingesnis „BMW 850CSi E31“ pagrindu sukurtas „Alpina“. 5,7 litro V12 variklį, kurio darbinis tūris padidintas nuo 5,6 litro, turėjęs „B12 5.7 Coupe“ generavo 416 AG ir 570 Nm galią. Jo pagreitis iki 100 km/h – 5,8 sek., o maksimalus greitis – 300 km/h.

Jų buvo pagaminta tik 57 vienetai.

 

Gemballa 850i

Gemballa 850i

Tiuningo kompanija „Gemballa“ buvo pademonstravusi štai tokį patobulintą „BMW 850i“, kuris turėjo įdomią spalvą, tiek išorėje, tiek viduje. Taip pat buvo nudažyti ir ratlankiai.

 

AC Schnitzer 850i

AC Schnitzer 850i

Vokietijos tiuningo kompanija „AC Schnitzer“ taip pat turėjo savo viziją, kaip galėtų atrodyti „BMW 850i“.

Tiuningo inžinieriai šiam automobiliui siūlė aerodinaminį tiuningo paketą, kuris suteikė daugiau aštrumo. Paketą sudarė priekinis ir galinis bamperiai, galinis spoileris, slenksčių apdailos. Taip pat buvo galima rinktis ir naujus išmetimo sistemos antgalius bei ratlankius.

„AC Schnitzer“ dar siūlė ir žeminančias spyruokles, kurios automobilio priekį nuleido 25 mm, o galą 10 mm arčiau žemės.

 

Hartge 840i 5.0

Hartge 840i 5.0

Tobulindama aštuntos serijos BMW, tiuningo kompanija „Hartge” pasuko kiek kitu keliu nei „AC Schnitzer“. Išorėje buvo pakeisti tik ratlankiai ir atlikta keletą smulkių kėbulo darbų. Buvo patobulinta važiuoklė ir stabdžiai. Taip pat šie specialistai prisilietė ir prie 4,4 litro V8 variklio, kurio darbinis tūris buvo pakeltas iki 5,0 litrų, o galia išaugo iki 370 AG ir 510 Nm.

Pagreitis iki 100 km/h trūko apie 5,7 sek., o maksimalus greitis siekė 275 km/h.

Tuo pačiu galima paminėti ir dar galingesnę „Hartge H8“ versiją, kuri buvo sukurta „850i“ pagrindu. 5,5 litro variklio darbinis tūris buvo pakeltas iki 6,0 litrų, o jo galia siekė 400 AG ir 570 Nm.


 

Racing Dynamics K55 Sport Coupe

Racing Dynamics K55 Sport Coupe

Italų tiuningo kompanija „Racing Dynamics“ taip pat patobulino „Aštuntuką - 850i“ ir pavadino jį „K55 Sport Coupe“. 5,0 litrų variklio darbinis tūris buvo pakeltas iki 5,5 litro ir pasiekta 401 AG pajėgumas.

Teigiama, kad buvo išleista 41 toks egzempliorius.

Be patobulinto variklio „Racing Dynamics“ dar siūlė ir įvairius kėbulo bei pakabos patobulinimus. „Boge“ amortizatoriai ir žeminančios spyruoklės leido automobilio priekiui priartėti 40 mm, o galui – 35 mm arčiau žemės.

 

Hamann Motorsport 850i

Hamann Motorsport 850i

Tiuningo kompanija „Hamann Motorsport“ išsiskyrė tuo, kad jų patobulintas modelis turėjo plačiausias arkas. Po jomis priekyje slėpėsi 9 colių pločio ir 17 colių skersmens ratlankiai su 255/40 dydžio padangomis, o gale – 11 colių pločio, 17 colių skersmens ratai su 315/35 dydžio padangomis.

Be to, patobulinta važiuoklė leido automobilį nuleisti 45 mm arčiau žemės.

5,0 litrų variklis liko nepaliestas, tačiau perprogramavus kompiuterį pavyko gauti papildomus 25 AG. Dar 12 papildomų „arklių“ pridėjo išmetimo sistema.

Rezultatas – 337 AG, kas leido maksimaliai įsibėgėti iki 281 km/h.

 

Bavaria Tech 850i

 

Tiuningo kompanija „Bavaria Tech“ „paturbino“ 5,0 litrų variklį su pora „ZF“ turbokompresorių ir pasiekė 650 AG ir 745 Nm galią.

 

Koenig KS8 Turbo

Koenig KS8 Turbo

„Koenig-Specials“ iš Vokietijos sukūrė savo versiją, pavadintą „KS8“ vardu. Automobilis gavo naują priekinio bamperio spoilerį, plačias ratų arkas bei didelį galinė spoilerį. „850i“ versijos variklio galią specialistai pakėlė iki 450 AG, o „850CSi“ jėgainė gavo 510 AG.

Maksimalus greitis siekė 310 km/h, o pagreitis iki 100 km/h buvo 5 sekundės.

1995 metais taip patobulinti variklį kainavo 69 000 Vokietijos markių.

Kategorijos: 
Automobiliai: