Lexus LM: Išskirtinio dizaino svetainė ant ratų
„Prabangus mobilumo sprendimas“ (angl. Luxury Mover, LM) – taip savo naujausią modelį pavadino Japonijos prabangių automobilių gamintojas „Lexus“. Susipažinus su Europos rinkos debiutantu iš arčiau, pavadinimo kilmė nebekelia jokios nuostabos. Daugybę metų automobiliams taikomais aukštais kokybės ir rafinuotumo standartais pagarsėjusi bendrovė sukūrė hibridinį modelį, kuris sujungia mikroautobuso erdvumą su limuzino prabanga ir išryškina stipriąsias abiejų formatų savybes, rašoma pranešime.
Ypatingas dėmesys triukšmo kontrolei
Vienas pagrindinių tikslų, kuriant LM, buvo siekis, kad salone vyrautų tyla ir ramybė. Tai bene svarbiausios prabangos savybės. Šį modelį įkvėpė bendrovės flagmanas „Lexus LS“, kurio pavyzdys rėmėsi tylos koncepcija, perimta iš žmogaus pasivaikščiojimo tyliame miške po atviru dangumi.
Rami ir maloni aplinka, tinkama ramiems pokalbiams su bendrakeleiviais, galimybė mėgautis filmu ar susikoncentruoti į darbo užduotis – visi šie poreikiai formavo gamintojų požiūrį į tai, kokią aplinką reikia sukurti LM modelyje.
Norint pasiekti šį optimalų tylos lygį, buvo kruopščiai išanalizuoti visi triukšmo šaltiniai. Tuomet buvo imtasi visapusiškų priemonių, siekiant juos pašalinti. Inžinieriai sutelkė dėmesį į triukšmų apmalšinimą dar prieš jiems patenkant į saloną. Tam buvo papildomai sandarinami automobilio konstrukciniai elementai, mažinant oro tarpus, ypač – tarp durelių ir kėbulo elementų iš lakštinių metalo dalių.
Triukšmą slopinantys ratai atsveria padangų triukšmą, o keturvietėje LM versijoje įstatytas akustinis stiklas. Jis leidžia sumažinti triukšmo sklaidą tarp priekinės ir galinės salono dalių.
Keturviečiame LM montuojama specialiai jam pritaikyta „Mark Levinson 3D Surround Sound“ garso sistema. Tiek keturių, tiek septynių vietų modeliuose įrengti didelės raiškos didžiuliai plačiaekraniai monitoriai suteikia galimybę mėgautis aukščiausios kokybės garso ir vaizdo kokybe, lyg kine iš automobilių.
Pirmoji tokia automobilinė garso sistema „Lexus“ modelyje turi tiek susietą, tiek nepriklausomą režimus, leidžiančius priekyje ir gale sėdintiems keleiviams mėgautis tuo pačiu turiniu arba kiekvienam pasirinkti atskirą – tai pabrėžia bendrovės dėmesį individualiam komfortui.
Specialiai šiam automobiliui sukurta „Lexus Climate Concierge“ klimato kontrolės sistema pasižymi išplėstinėmis funkcijomis. Jos neapsiriboja paprastu oro kondicionavimu – apima daugiau salono oro valdymo galimybių. Sistema lyg asmeninis patarnautojas rūpinasi, kad vartotojo poreikius atitiktų daugybė skirtingų sistemų: nuo oro kondicionavimo ar galinės salono dalies apšvietimo iki langų užuolaidų reguliavimo bei sėdynių atlošimo padėties.
Hibridas
LM 350h modelyje montuojama hibridinė galios sistema su 2,5 litro darbinio tūrio benzininiu varikliu pasižymi tylia ir našia veikla ir išvysto 184 kW/250 AG galią bei 239 Nm sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/val. automobilis gali įsibėgėti per 8,7 sek. Visose automobilio versijose įdiegta elektroninė visų varančiųjų ratų pavara su didesniu sukimo momento perdavimu galinei ašiai užtikrina stabilesnį važiavimą posūkiuose ir pagerina keleivių komfortą.
LM įrengtos adaptyviosios kintamosios pakabos amortizatoriuose sumontuoti dažniui jautrūs vožtuvai. Jie keičia amortizatorių veikimą: reaguodami tiek į mažos amplitudės, tiek į aukšto dažnio vibracijas, vožtuvai sumažina kelio paviršiaus poveikį, juntamą automobilio viduje. Be to, ši pakaba turi linijinius solenoidinius aktuatorius, padidinančius važiavimo komfortą ir užtikrinančius tikslesnį atsaką į veiksmus vairu.
Įspūdžiai, išbandžius automobilį
Išskirtinio dizaino svetainė ant ratų su dvejais minkštais, odiniais, masažuojančiais krėslais. Tai ne skelbimas nekilnojamojo turto skelbimų portale, o trumpas, iškart į galvą šovęs, labai įdomaus dizaino Lexus LM apibūdinimas.
Sutikite, šio automobilio išvaizda atrodo išskirtinai. Patinka. Net gi labai. O matant jį gyvai, jausmas toks lyg būtum kažkur Azijoje, kur automobiliai kartais atrodo kitaip, nei įprasta europiečiams.
Šis LM – tai jau 2-oji modelio karta. 1-a buvo išleista 2020 m. Kinijoje ir parduodama keliose Azijos šalyse. Įdomu, kad pirmos kartos LM buvo gaminamas Japonijoje, bet ten neparduodamas.
2-oji karta debiutavo 2023 m., o LM pardavimai buvo išplėsti į daugelį šalių, pirmą kartą įskaitant Europą, Australiją, Japoniją.
Atėjęs į Europą, LM pasiekė ir Lietuvą, bei sudalyvavo „Lietuvos metų automobilis 2024” konkurse, kur pelnė „Metų siurprizo“ titulą, nes automobilis sulaukė itin daug susižavėjimo bei emocijų.
Konkursui pateiktas Lexus LM turėjo tris sėdynių eiles.
Žinoma, geriausia sėdėti 2-oje eilėje ir mėgautis poilsiu bei komfortu. Sėdynės turi masažo funkciją, planšetės leidžia atlikti įvairius valdymus, o esant norui užsidengti užuolaidomis nuo viso pasaulio. Verslo klasė - ne kitaip. Viduje vyrauja tyla.
Čia taip pat yra staliukai, taigi galima dirbti, o norint neapkrauti smegenų – tiesiog įsijungti kokį nors filmą ir mėgautis juo TV ekrane. P.S. Yra galimybė užsakyti tokį automobilį su visiškai privačia keleivių erdve, atskirta nuo vairuotojo ir didžiuliu TV ekranu per visą automobilio plotį.
Prie vairo, irgi įdomu. Automobilis maloniai valdosi, smagu jį vairuoti, jaučiasi komfortas. Visiškai nesinori su juo gazuoti. Plauki sau keliu ir tiek.
Kainuoja 123 700 eurų. Kas pirks? Tikriausiai viešbučiai ar įvairias pervežimo paslaugas teikiančios įmonės.
Atskrendi lėktuvu biznio klase ir vos tik išėjęs iš oro uosto patenki į Lexus verslo klasę – labai gera prabangaus mobilumo kombinacija. Taip ir užkoduotas LM trumpinys - Luxury Mover.