You are here

Lexus RX 450h: Nepaprastai išraiškingas hibridas

  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Autorius Vytautas Pilkauskas

„Lexus“ visus nustebino tuomet, kai pademonstravo produkcijai skirtą, aštriabriaunį „NX“ modelį, kuris ne daug kuo skyrėsi nuo futuristinio koncepto. Todėl nenuostabu, kad ir ketvirtos kartos, didesnis jo brolis „RX“ taip pat įgavo panašias formas, leidžiančias šiam prabangiam padidinto pravažumo automobiliui nesusilieti su aplinka.

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Japonų automobilių gamintojas „Lexus“ pasižymi tuo, kad jo naujos kartos automobiliai mažai ką bendro turi su ankstesnės kartos modeliais. Taip pat yra ir su „RX“. Lyginant pirmtako ir naujojo SUV dizainus, pastarasis atrodo, kaip iš kosmoso, o senajam galima būtų kabinti „antikvaro“ etiketę. Tokia gamintojo filosofija yra sveikintina, kadangi naujos kartos automobilis atrodo kaip visai kitas, nieko bendro su senesniuoju neturintis egzempliorius. Tuo tarpu konkurentai iš vokiškų stovyklų yra kiek konservatyvesni dizaino prasme.

Lyginant su pirmtaku naujasis „RX“ tapo ilgesnis, jo ratų bazė išaugo iki 2790 mm (prieaugis 50 mm), o pats automobilis išsitempė iki 4890 mm (prieaugis 120 mm).

Linijos ir kampai

Paskutiniu metu „Lexus“ dizainerių kūriniai susilaukia gana daug dėmesio ir komentarų, o žmonės pasidalina į kelias stovyklas bei išreiškia atitinkamas emocijas: man patinka, myliu, WOW, šlykštu, nesąmonė. Kokią gi emociją jums sukelia šio SUV kėbulas?

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Naujojo „Lexus RX“ dizainas turi begalę linijų ir kampų, tačiau į juos įsižiūrėjus galima atrasti harmoniją ir simetriškumus. Ypatingai akys vaizdu mėgaujasi tuomet, kai ant „RX“ kėbulo slėpynių pradeda žaisti šešėliai. Tuomet atsispindi visas automobilio žavesys ir išraiškingumas, o masyvios radiatoriaus grotelės atrodo, lyg kėsintųsi ką nors godžiai praryti. Rrrrrrrrr...

Beje, ar pastebėjote, kad radiatoriaus grotelių forma ir galinė automobilio dalis suformuoja itin panašias X formos figūras?

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Lexus RX“ - labai gražus ir išskirtinis. Kad automobilis yra itin pastebimas bendrame automobilių sraute, byloja ir tai, kad tiek praeivių, tiek kitų vairuotojų žvilgsniai krypsta į jį. Nori ar nenori, akis kliūna už aštrių ir nematytų jo formų, kurios itin pritampa prie šiuolaikiškų, stiklinių verslo pastatų.

Tradicinis interjeras

Įsėdus į naujojo „RX“ vidų darosi net neįdomu, nes čia nėra prie ko prikibti. Viskas „lexusiškai“ kokybiška ir dvelkia prabanga. Šaunu! Ką moka japonai, tą jau moka. Tradicijas jie vertina, todėl net ir neįlipus į vidų - jau žinai, ką ten rasi.

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„RX“ krėslai minkšti – įkrenti kaip į karaliaus sostą. Apdailos ir kitos salono medžiagos jas liečiančioms rankoms perteikia tik teigiamus pojūčius. Net ir tose interjero vietose, kur per penkerius automobilio eksploatavimo metus ranka prisilies vos vieną ar kitą kartą, ją pasitiks iš kokybiškos medžiagos pagaminta detalė.

Kaip ir išorėje, taip ir interjere - kampų ir linijų labai daug. Dizaineriai iš ties turėjo daug lakios vaizduotės.

Viskas

Automobilis turi viską, ko tik jame gali reikėti.

Prieš akis net trys ekranai. Gyvename informacijos amžiuje, todėl vairuotojas turi viską žinoti apie savo automobilį. Pirmiausia dėmesį patraukia 12,3 colio centrinis ekranas, kuriame rodomą vaizdą galima suskaidyti į dvi dalis ir stebėti skirtingą informaciją. Ekraną galima valdyti balsu arba specialiu valdikliu - „pelyte“, kuri pakeitė „NX“ modelyje pasirodžiusį lietimui jautrų valdiklį. Tame pačiame ekrane rodomas ir panoraminis, 360 laipsnių vaizdas, kurį aplink automobilį fiksuoja keturios kameros. Tai ypač reikalinga informacija, kuomet su dideliu automobiliu manevruojama sausakimšose aikštelėse.

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Prieš pat vairuotojo akis įtaisytas 4,2 colio ekranas, kuriame pateikiama visa pagrindinė automobilio informacija. Trečias ekranas, tai projekcija ant priekinio stiklo su keliais rodmenimis.

„Mark Levinson“ aparatūra yra tapusi „Lexus“ automobilių vizitine kortele – taigi muzikos mėgėjams 15 garsiakalbių sukuriamas skambesys tikrai patiks. „RX“ vairuotojui ar keleiviams leidžia belaidžiu krovikliu pasikrauti savo mobilųjį telefoną, kurį reikia tiesiog padėti į specialią vietą centrinėje konsolėje.

Automobilis gali pasigirti ir adaptyvia tolimųjų šviesų sistema, kuri automatiškai reguliuoja skleidžiamą šviesą ir neperjungiant šviesų, užtikrina, kad kiti eismo dalyviai nebus akinami. Tai ypač patogu važiuojant tamsiu paros metu, nes galima visiškai pamiršti apie šviesų perjunginėjimą, pasivijus lėčiau važiuojantį ar sutikus iš priekio atriedantį automobilį. Įjungi ilgas šviesas ir ramiai keliauji tamsiu paros metu.

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

10 oro saugos pagalvių (standartinėje įrangoje) bei saugos technologijų paketas, adaptyvieji tolimųjų šviesų LED žibintai, panoraminis stogas, šildomas vairas, novatoriška klimato kontrolės sistema, LED salono apšvietimas, elektra valdomos galinės sėdynės ir daug kitos įrangos – visa tai įeina į „RX“ turimų gėrybių komplektą.

Tik du pasirinkimai

Naujasis „Lexus RX“ siūlomas tik su dvejais varikliais, dyzelio itin trumpame pasirinkimų sąraše nėra. Rinktis galima benzininę „200t“ arba hibridinę „450h“ versiją.

Pirmoji turi 2,0 litrų turbininį variklį, generuojantį 238 AG ir 350 Nm galią. Gamintojo teigimu, tokio variklio apetitas vidutiniškai yra 7,9-8,1 l/100 km (priklausomai nuo komplektacijos).

Antroji versija – hibridas, kuris ir sulauks didžiausio pirkėjų dėmesio, kadangi nuo 2004 metų pradėtus gaminti „RX“ hibridus itin pamėgo ne tik viso pasaulio, bet ir mūsų šalies vairuotojai.

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ketvirtos kartos hibridas „RX 450h“ turi 3,5 litro V6 benzininį variklį ir du elektros motorus, kurie yra sumontuoti ant atskirų ašių. Bendrai sistema sukuria 313 AG (230 kW). Tai leidžia daugiau nei dvi tonas sveriančiam automobiliui iki 100 km/h greitį pasiekti per 7,7 sek. Neblogai! Tačiau „spaudžiant iki dugno“ kūnas traukos nejaučia, nors greitis kyla. Visas greičio pojūtis pranyksta komforte ir automobilio raumenyse. Juk net ir galingasis „RC F“ modelis, įsibėgėjantis iki 100 km/h vos per 4,5 sek., savo prabanga ir komfortu sugeba pradanginti greičio pojūtį. Tai tik patvirtina, kad „Lexus“ rieda itin maloniai.

Testo metu hibridinis „RX 450h“ važiuojant mieste sunaudojo 9,3 l/100 km kuro, o užmiestyje jo apetitas siekė 7,5 litro degalų šimtui kilometrų. Gamintojo deklaruojamos vidutinės kuro sąnaudos yra 5,3-5,5 l/100 km.

Važiuoja

Kelyje „RX 450h“ yra solidus bei tylus, o tai pavergia. Važinėjant miesto gatvėmis, atrodo, kad viskas aplinkui pranyksta ir lieki maloniame „Lexus“ sukurtame pasaulyje ir mėgaujiesi gyvenimu jame.

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Dideli SUV gabaritai kelyje nejuntami, automobilis jaučiasi manevringai. Nebent tik šiek tiek aštriau į vairuotojo komandas galėtų reaguoti vairavimo mechanizmas. Kad automobilis nėra mažas pasijaučia ankštose erdvėse, tačiau ir čia juo manevruoti nėra sudėtinga, nes padėti visuomet pasiruošusios kameros, kuriuos galėtų transliuoti vaizdą HD režimu.

Tai nėra greičiui skirtas automobilis, nors jo pagreičio rodiklis iki 100 km/h yra geras. Įvairiuose greičio diapazonuose hibridas greitėja elastingai, o tą užtikrinti stengiasi E-CVT transmisija. Važiuojant galima rinktis Eco, Normal arba Sport režimus.

Riedant per itin nelygų kelią, viduje niekas nebarška, o važiuoklė dirba savo darbą. Ji kieta, bet komforto pojūčio tai nesumenkina.

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„RX 450h“ yra varomas keturiais ratais, o galia į ratus gali būti paskirstoma nuo 100:0 iki 50:50 santykiu. Kuomet galinė ašis pareikalauja daugiau sukibimo, gale įrengtas variklis sugeneruoja 139 niutonų sukimo momentą ir jį perduoda į ratus.

Stabdymo arba lėtėjimo metu išsiskiria kinetinė energija, kuri yra paverčiama į elektros energiją, tiekiamą abiem elektros motorams. Sukaupta energija saugoma kompaktiškame akumuliatoriuje, įtaisytame po galine sėdyne.

Kaina

Ketvirtos kartos „Lexus RX 200t“ kaina prasideda nuo 55 990 eurų, o hibrido „RX 450h“ - nuo 64 350 eurų. Testuoto modelio kaina siekė 81 740 eurų - jame buvo absoliučiai viskas.

Renkantis „Lexus RX“ nereikia daug mąstyti apie variklius: benzinas arba hibridas, ar apie papildomos įrangos sąrašą, nes už atitinkamą kiekį pinigų, siūlomas atitinkamas kiekis privalumų, kurie yra apibrėžti „Comfort“, „Executive“, „F-Sport“ arba „Luxury“ sąvokomis. Pilnai sukomplektuoto miesto visureigio „RX“ kaina yra kaip naujo buto, tačiau palyginus su kai kuriais konkurentais, banko sąskaitoje dar gali likti nepanaudota penkiaženklė eurų suma.

Lexus RX 450h/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kalbant apie konkurentus, tai benzininis „BMW X5 xDrive35i“ su 3,0 litrų varikliu ir 225 kW galia kainuoja nuo 64 140 eurų, o dyzelinė „xDrive40d“ versija su 230 kW galia – nuo 68 340 eurų. Atsidarius papildomos įrangos sąrašą ir bandant susikomplektuoti benzininį „X5“ taip, kaip yra sukomplektuotas testuotas „RX 450h“, suma išauga iki maždaug 95 000 eurų.

Benzininis „Audi Q7“ su 3,0 litrų TFSI varikliu ir 245 kW galia kainuoja nuo 64 500 eurų, o sukomplektuotas panašiu lygiu pabrangsta iki maždaug 93 000 eurų.

„Volvo XC90 T6“ su 2,0 litrų ir 320 AG benzininiu varikliu kainuoja nuo 64 217 eurų, o sudėjus panašią įrangą, kaina išauga iki maždaug 82 000 eurų.

Išvada

„Lexus RX 450h“ - nepaprastai išraiškingas, prabangus, vairuotojo lūkesčius pateisinti sugebantis hibridas

Video reportažas iš „Lexus RX 450h“ testo: važiavimas blogais keliais, išorė ir vidus:

Kategorijos: 
Automobiliai: