You are here

Quattro vs xDrive – kuo skiriasi šios sistemos?

  • xDrive
    xDrive
  • Quattro
    Quattro

Visame pasaulyje puikiai žinomi ir lietuvių labai mėgstami automobilių gamintojai „Audi“ ir BMW siūlo gausybę įvairių modelių – daugelis jų gali būti varomi visais keturiais ratais. Už šį privalumą yra atsakingos „ Audi“ modeliuose yra atsakinga „Quattro“ sistema, o BMW turi „xDrive“ sistemą.

Internete yra begalė šališkų vaizdo įrašų, kuriuose vienos ar kitos markės fanai lygina šias dvi sistemas, tačiau naudos iš tokių palyginimų tikrai nėra daug. Bet kuo gi šios sistemos skiriasi ir kuri iš jų yra geresnė?

Kaip veikia abi sistemos?

Pradėkime nuo to, kad nei „Audi“, nei BMW negamina visureigių, sukurtų būtent bekelei, todėl, bent jau kol kas, „xDrive“ bei „Quattro“ sistemų paskirtis yra padidinti lengvųjų automobilių ir miesto visureigių pravažumą bei užtikrinti stabilumą įvairiomis eismo sąlygomis.

„xDrive“ sistemos veikimas

„xDrive“ sistemą turi tiek nauji, tiek senesni BMW modeliai: E60, E90 bei X serijos visureigiai.

Pirmą kartą BMW visų varomųjų ratų sistemą sumontavo 1985 metų E30 modelyje, kuris turėjo 2,5 litro variklį. Tačiau čia ši sistema veikė kiek kitaip, nei „xDrive“. Pastaroji pasauliui buvo pristatyta tik 2003 metais – ji pirmą kartą pasirodė pirmos kartos BMW X5 bei BMW E46 „facelift“ modeliuose.

xDrive

Sistema yra unikali tuo, kad joje yra naudojamas elektra valdomas reduktorius –valdymo blokas nuolat „stebi“ visų ratų sukimosi greičius, vairo padėtį, akceleratoriaus pedalo poziciją ir atitinkamai paskirsto galią į tam tikrus ratus. Pavyzdžiui, važiuojant posūkyje, vidiniai ratai yra šiek tiek pristabdomi siekiant suvienodinti išorinių ir vidinių ratų sukimosi greičius – taip sumažinama slydimo tikimybė.

Įprastai „xDrive“ sistemą variklio galią paskirsto santykiu 40:60. Kur 40 procentų galios tenka priekiniams, o 60 – galiniams ratams. Jeigu, pavyzdžiui, galiniai ratai visiškai praranda sukibimą, sistema gali perduoti visą galią tik į priekinę ašį.

„Quattro“ sistemos veikimas

Visų varančiųjų ratų sistema „Quattro“ pasaulyje yra žinoma jau daug metų. Ji laikoma kaip viena geriausių visų varančiųjų ratų sistemų, nes nuo pat 1980 metais pasirodžiusio „Audi Quattro“ automobilio, kuris buvo perdarytas ir automobilių sportui, ši sistema gebėjo lengvai susitvarkyti su įvairiomis kelio dangomis net ir dideliu greičiu.

Nors per visus tuos metus stipriai patobulinta, moderni „Quattro“ sistema vis dar yra mechaninė – reduktoriuje esančių satelitų ir trinties diskelių dėka mechaninė sistema pati pasirūpina kiekvieno rato sukibimu.

Quattro

Nors anksčiau „Quattro“ sistemose galia į ašis buvo paskirstoma tolygiai (50:50), tačiau šeštos kartos sistemoje standartinis paskirstymas pakeistas į 60 procentų galiniams bei 40 procentų priekiniams ratams. Galia priekinei ratų ašiai yra apribota ties 70%, o galinei – ties 85% (nebent išjungiama elektroninė stabilumo kontrolė „ESP“).

Kaip ir „xDrive“, „Quattro“ taip pat „stebi“ ratų sukimosi greičius ir pristabdo vidinės pusės ratus posūkiuose.

Pagrindiniai šių sistemų skirtumai

Tiek „Quattro“, tiek „xDrive“ sistemos puikiai susitvarko su slidžiais keliais, purvu, sniegu bei padeda automobiliui gerai jaustis posūkiuose. Vis dėlto, brendant šiek tiek giliau, matosi gana dideli skirtumai.

Svarbiausias skirtumas yra tas, kad „Quattro“ yra pilnai mechaninė, o dalis „xDrive“ sistemos yra valdoma elektra. Dėl šios priežasties „xDrive“ šiek tiek greičiau reaguoja į kelio paviršiaus pokyčius ir preciziškai paskirsto galią į atitinkamus ratus.

„Audi“ automobiliuose montuojamos „Quattro“ sistemos yra paprastesnės ir jose yra mažiau komponentų. Pavyzdžiui, „xDrive“ vidurinis ir priekinis reduktoriai yra sujungti dar vienu išoriniu kardanu, o „Quattro“ sistemoje viskas vyksta pavarų dėžėje. O ką jau kalbėti apie „xDrive“ elektra valdomą reduktorių – kuo daugiau dalių, tuo didesnė tikimybė kam nors sugesti.

 

Kurią sistemą rinktis? „Quattro“ ar „xDrive“?

Jeigu norima vien tik pramogauti, tam yra skirti sportiniai automobiliai, kaip „Subaru WRX STI“ arba „Mitsubishi Lancer EVO“. Daugelis BMW ir „Audi“ markės automobilių yra sukurti patikimoms, saugioms ir patogioms kelionėms, o ne raliui.

Dėl pilnai mechaninės sistemos, „Quattro“ nėra tokia tiksli ir greita, bet ji yra tvirta, laiko patikrinta ir tiks norintiems „paišdykauti“, kadangi galia visada tiekiama į abi ašis.

BMW automobiliuose naudojama „xDrive“ visų varomųjų ratų sistema yra sudėtingesnė ir vairuotojai neretai skundžiasi dėl įvairių gedimų – todėl parduodami automobiliai, turintys „xDrive“ sistemą“ dažnai yra pigesni. Nepaisant to, BMW automobliuose visų varomųjų ratų sistema veikia itin greitai ir gali tiksliau nustatyti, kiek galios reikia kiekvienam ratui.

Abi šių automobilių gamintojų sistemos yra puikios ir tikrai sunku vienai iš jų skirti „antrąją vietą“. Taigi, viskas priklauso nuo vairuotojo poreikių.

Kategorijos: 
Automobiliai: