You are here

„Subaru Levorg" ir dvi jo papildomos „akys“

  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Pirmasis susitikimas su keturiais ratais varomu „Subaru Levorg“ įvyko 2016 metų pradžioje, kuomet šis naujas „Subaru“ modelis pasiekė Lietuvą. Tai automobilis, kuris dalinasi platforma su „WRX modeliu bei turi išlaikęs kelis jo genus. Jis ir sportiškas, ir šeimyniškas – taigi tinka labai plačiam pirkėjų ratui.

Automobilio salono dizaino elementai – nuo sportinių sėdynių iki D formos vairo – perimti iš „WRX STI“ modelio. Po variklio dangčiu slepiasi 1,6 l tiesioginio įpurškimo „Turbo Boxer“ variklis, kurio galia yra 170 AG ir 250 Nm.

Kodėl vėl bandėme „Levorg“, ir kodėl vėl apie jį rašome?

Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ne! Facelift'o jis negavo, bet buvo aprūpintas itin svarbia sistema, kuri suteikia šio automobilio vairuotojui ir keleiviams papildomą saugumo jausmą. Tai į standartinę komplektaciją įtraukta plačiai pripažinta pagalbinė vairavimo sistema „EyeSight“.

Dvi papildomos akys

„Subaru Levorg“ gavo dvi papildomas akis, kurios yra pasiruošusios padėti vairuotojui įvairiose kelyje nutinkančiose situacijose. Todėl nuo šiol kelią stebės ne tik vairuotojas, kuris kartais vairuodamas gali pajusti nuovargį ar dėl įvairių priežasčių atitraukti akis nuo kelio, kas gali sukelti eismo įvykį. „EyeSight“ sistemos „akys“ į kelią žvelgs visuomet, jų dėmesio niekas nenukreips į šalį, todėl esant netikėtoms situacijoms, ši sistema padės išvengti eismo įvykio ar bent jau jį „sušvelninti“.

„EyeSight“ – daugiafunkcinė pagalbinė vairavimo technologija, veikianti kartu su priekiniame lange įrengtomis stereokameromis.

Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ją sudaro prevencinė susidūrimo (automatinio stabdymo) sistema, adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema, automobilio išlaikymo eismo juostos centre ir įspėjimo apie nukrypimą iš važiuojamosios juostos sistemos. Taip pat atsirado ir pagalbinis monitorius, kuris įvairius įspėjamuosius signalus praneša trijų spalvų indikatoriais: geltona, žalia, raudona.

„Euro NCAP“ saugumo testais išbandytas 2017 m. laidos „Levorg“ modelis su „EyeSight“ sistema pelnė aukščiausią įvertinimą – penkias žvaigždutes. „Subaru“ modeliai su šia sistema puikiai atlaikė ir JAV greitkelių eismo saugumo draudimo instituto (IIHS) atliktus saugumo testus. Visi Japonijoje išbandyti „Subaru“ modeliai su „EyeSight“ taip pat įvertinti aukščiausiais balais ir priskirti ASV+ (Advanced Safety Vehicle-Plus) kategorijai.

Taigi „Levorg“ po šios sistemos įdiegimo savo kišenę papildė dar keliais koziriais.

Kaip ji veikia?

„EyeSight“ sistema išgirta tikrai ne be reikalo, o tai patvirtina ir ekstremaliausiomis situacijomis specialistų atlikti testai.

Prevencinės susidūrimo sistemos testo metu nebandėme – esant avarinei situacijai ji akimirksniu imtų stabdyti automobilį, o galiniai žibintai tuo metu imtų intensyviai mirkčioti, taip panešdami apie avarinę situaciją iš paskos važiuojantiems eismo dalyviams.

Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Be visiško automobilio sustabdymo, ši sistema prieš tai dar ir praneša, kad yra per greitai priartėjama prie priekyje važiuojančio automobilio. Bet ji tikrai nesikiša į važiavimą, yra išmintinga ir daro tai tik esant būtinybei. Tuo netrukome įsitikinti ir patys.

Važiuojant eismo spūstyje ir judant kartu su visu eismu, net ir arčiau priartėjus prie priekyje važiuojančio automobilio – sistema išlieka rami. Ji jaučia, kad vairuotojas tuo metu kontroliuoja situaciją. Tačiau jeigu važiuodami eismo spūstyje, stipriai spustelėsim akceleratorių ir pradėsime artėti prie kito automobilio žymiai greitesniu tempu, nei juda jis – tuomet sistema praneš apie tai garsiniu signalu, o jeigu vairuotojas į tai nesureaguos, tuomet jau stabdys automobilį automatiškai (to nesiryžome išbandyti).

Adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistemai taip pat negalima pateikti jokių priekaištų – ji veikia sklandžiai ir labai aiškiai.

Jos aktyvavimas ir deaktyvavimas labai paprastas, greičio pasirinkimas bei atstumo nustatymas iki priekyje važiuojančio automobilio – paprasta kaip du kart du.

Sistema valdo variklio, transmisijos ir stabdžių veikimą priderindama automobilio greitį prie transporto srauto, o automobilio greitis gali būti nuo 0 iki 180 km/h

Testo metu išsukus į automagistralę buvo nustatytas 110 km/h greitis ir didžiausias įmanomas atstumas iki priekyje važiuojančio automobilio. Prisivijus kitą transporto priemonę, „Levorg“ priderino greitį prie jos greičio ir sekė tuo tempu iš paskus.

Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Pradėjus lenkimo manevrą, greitis iškart ėmė didėti iki pasirinktos ribos. Tuo tarpu prietaisų skydelyje prieš vairuotojo akis atsirado indikacija, kad priekyje sekamas automobilis, o prie stiklo užsidegė žalia lemputė.

Mieste tas pats. Atstumas tarp automobilių čia buvo sumažintas iki minimalaus, kad nepalikti didelių tarpų. Greitis nustatytas pagal KET. Atvažiuojant prie sankryžos, pavyzdžiui, 50 ar 60 km/h greičiu ir esant priekyje sustojusiai eilei automobilių, „Levorg“ palaipsniui, be jokio staigumo, elastingai sumažino greitį iki nulio ir sustojo nustatytu atstumu. Pradėjus vėl judėti, užteko koja paliesti gazo pedalą ir „Levorg“ ėmė siekti nustatyto greičio ribos, bet tuo pačiu ir derindamasi prie eismo srauto, kuris pradžioje nuo šviesoforo pajudėjo nerangiai.

Kalbant apie automobilio išlaikymo eismo juostos centre ir įspėjimo apie nukrypimą iš važiuojamosios juostos sistemas – jos taip pat veikia gerai. Kirtus eismo juostą, apie tai sistema praneša garsiniu signalu ir spalvotais indikatoriais prie priekinio stiklo. Įjungus automobilio išlaikymo eismo juostoje sistemą – ji seka juostas ir neleidžia automobiliui iš jų išvažiuoti, pati pasukdama vairą tuomet, kai „Levorg“ nori kirsti juostą.

Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Jeigu vairas nelaikomas rankomis – sistema liepia jas laikyti ant vairo. Važiuojant keliu, kur yra tik viena centrinė linija, sistema seka ją, tačiau kelkraščio ribos sekimas jau paliktas vairuotojui.

Magistralėje, kur eismo linijos yra iš abiejų automobilio pusių, papildomos akys puikiai jas seka ir neleidžia automobiliui iškrypti iš juostų.

Bet tai nereiškia, kad su „Levorg“ galima važiuoti užsimerkus – tai nėra autonominio vairavimo režimas, o tiesiog papildomos „akys“ - pagalbinė sistema, kuri tam tikrais atvejais gali išgelbėti nuo eismo įvykio, kuomet vairuotojo akys yra nukreiptos kur nors kitur, bet tik ne į kelią.

EyeSight valdymas

„EyeSight“ sistemos nustatymus galima keisti tik tuomet, kai automatinė pavarų perjungimo svirtis yra „P“ padėtyje. Važiuojant negalima atlikti jokių reguliavimų, nors to gali norėtis, nes galbūt vairuotojas vienoje kelio atkarpoje norės, kad sistema įspėjimus pateiktu vienu būdu, o kitame kelyje – jau kitu. Tačiau gamintojas nusprendė, kad atlikti saugumo sistemų nustatymus vairuojant – yra ne saugu.

Autopilotą ir išlaikymo linijoje sistemą galima įjungti ir išjungti bet kada vieno mygtuko paspaudimu ant vairo.

Subaru Levorg/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tuo tarpu įvairūs įspėjimai, pateikiami garsu ir šviesų indikatoriais, gali būti reguliuojami tik stovint. Leidžiama reguliuoti įspėjamųjų signalų garsą trimis lygiais bei išjungti arba įjungti įspėjamąsias, spalvotas lemputes prie priekinio stiklo.

Saugumo kaina

2017 m. laidos „Levorg“ modeliai su atnaujinta saugumo įranga Lietuvą pasieks 2017 metų pabaigoje. Kaip ir pradžioje, taip ir dabar bus galima rinktis trijų komplektacijų versijas: „GT“, „GT-N“ ir „GT-S“.

Su „EyeSight“ saugumo sistema automobilis pabrango 1 500 eurų ir jo kaina prasideda nuo 27 990 eurų. Brangiausia versija „GT-S“ kainuoja 31 490 eurų.

 

Tiems, kam įdomios ir kitos šio automobilio subtilybės:

 

IŠSAMI SUBARU LEVORG APŽVALGA

– VIDEO:

Kategorijos: 
Automobiliai: