You are here

Subaru Crosstrek: Gerai subalansuota trečia „XV“ modelio karta

„Crosstrek“ – naujas ir ne visai naujas vardas „Subaru“ modelių gamoje. Visi puikiai žinote „Subaru XV“ modelį, kurio vardo jau nebelieka. Gyvavo „XV“ dvi kartas, o trečioji modelio karta pilnai pervadinta į „Crosstrek“.

2012 metais pradėtas gaminti „XV“, pasauliniu mąstu taip ir buvo vadinamas. Tuo tarpu, JAV ir Kanadoje modelio pavadinimas atrodė kitaip - „XV Crosstrek“. 2015 metais šiose rinkose pavadinime nebeliko XV trumpinio. Galiausiai, 2022 metais, gamintojas pristatė trečios kartos modelį, kuris pirmą kartą pasauliniu mąstu parduodamas kaip „Crosstrek“.

Trumpai tariant, tai tas pats gerai visiems žinomas „XV“, tik su kitu pavadinimu.

Nenuostabu, kad automobilis išlaikė visas savo pirmtakų tradicijas ir tapo dar šiek tiek geresnis. Atrodo jis labai simpatiškai ir „Subaru“ markės fanams tikrai patiks. Tiesa, jo išvaizda nuo pirmtako pakito ne itin daug.

Viduje naujovių taip pat daug nėra. Karta nauja, bet vidus dar primena ir senojo modelio laikus. Pagrindinis akcentas čia – nauja multimedijos sistema. Nebeliko dviejų ekranų, dabar viskas rodoma viename. Tiesa, liko ir keli fiziniai mygtukai, tarp kurių šilumos valdikliai. Tačiau klimatą galima valdyti ir ekrano pagalba. Ikonos čia ne mažos, o valdymas vyksta gana intuityviai ir patogiai. Pati multimedijos sistema suprojektuota aiškiai ir viską patogu rasti.

Tradiciškai, automobilis nuolat varomas visais keturiais ratais su patobulinta „X-Mode“ sistema, leidžiančia užtikrinčiau jaustis purvo ar sniego spąstuose. Automobilio prošvaisa – 220 mm.

Nauji „Subaru“ modeliai pasižymi ir itin didele pagalbinių sistemų gausa, o vairuotoją nuolat stebi puikiai šio modelio entuziastams pažįstamos „EyeSight“ akys. Ši sistema nuolat primena vairuotojui išlikti budriu, stebint kelią. Važiavimo metu, baksnojant pirštu į multimedijos ekraną ir ten būnant nukreipus žvilgsnį, akis stebinti saugumo sistema, būtinai viską pastebės ir lieps žvelgti į kelią.

„Subaru“ dar verta pagirti už didelius stiklus ir siaurus statramsčius, kurie neužstoja kelio ir garantuoja puikų matomumą. Važiuojant itin vingiuotu keliu, ar sukant į staigesnį posūkį, nereikia perkreipti galvos bandant išvengti statramsčio blokuojamo vaizdo.

Važiuoja „Crosstrek“ maloniai, kaip tai darė ir jo pirmtakas su „XV“ vardu. Variklio galia perduodama per variatorių, kuris nekelia itin didelių teigiamų emocijų, bet sklandžiai važiuoti tikrai netrukdo. Tik tiek, kad iš „Subaru“ norėtųsi kiek daugiau dinamiškumo ir aštrumo maigant akceleratorių.

Variklis – nieko per daug naujo. 2.0 litrų benzinas ir elektros motoras, kurie kartu sukuria hibridinę mild-hybrid „e-Boxer“ sistemą su 136 AG ir 182 Nm. Pagreitis iki šimto – 10.8 sek.

Važiuoja „Crosstrek“ maloniai, standi pakaba gerai dirba savo darbą, ji pasižymi geru komfortu riedant blogais keliais. Automobilį lengva jausti kelyje, valdosi jis pagirtinai. Degalų sąnaudos važinėjant mieste siekė virš 10 litrų šimtui kilometrų.

Iš esmės, tai gana paprastas, gerai važiuojantis automobilis, turintis puikiai užsitarnavusią visų varomųjų ratų sistemą, kuri leis nuvažiuoti gerokai toliau, nei gali kiti SUV automobiliai, dažnai klijuojantys sau visureigio etiketę. Be to, kainuoja „Crosstrek“ ne kosminę pinigų sumą.

Kaina prasideda nuo 33 900 eurų ir kaip įprasta šio gamintojo kainodarai, dažniausiai iš papildomos komplektacijos nieko jau labai ir nereikia. Brangiausia versija kainuoja vos trimis tūkstančiais brangiau ir ten tikrai bus viskas, ko tik gali reikėti automobilyje.

Kategorijos: 
Automobiliai: