A.Perminaitė: iš klasikinio ralio pereina į ralio reidą ir sėda prie bagio vairo
Aistė Perminaitė, geriausiai žinoma kaip ralio lenktynininkė, viena iš keleto moterų kada nors buvusių Lietuvos klasikinio ralio padangėje vairuotojos sėdynėje, trejus metus intensyviai dalyvavo Lietuvos automobilių ralio čempionatuose. Per savo trejų metų karjerą varžybose pelnė pripažinimą ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. 2021 m. Aistė laimėjo greičiausios merginos titulą Lietuvoje iki 26 m. pagal FIA “Rally Star” tarptautinį projektą, o 2022 m. pagal tą patį projektą dalyvavo ir varžėsi su greičiausiomis merginomis iš visos Europos šalių. Ten pelnė TOP3 poziciją!
Aistės socialinių tinklų paskyrose galima pastebėti, kad ji neretai važinėjasi ir enduro motociklu. Mergina pradėjo važinėtis motociklu be intensijų startuoti varžybose, tačiau buvo pastebėta „Energus Moto Komandos“ vadovo Povilo Šidlausko treniruotės metu ir gavo pasiūlymą prisijungti į komandą. Tad šį sezoną Aistė taipogi dalyvauja ir Lietuvos Cross Country Čempionato varžybose, kur ne vienose jų jau spėjo pademonstruoti aukštus rezultatus ir užlipti ant podiumo. Tačiau, tai ne vienintelė nauja disciplina, kurioje mergina dalyvauja šiemet.
Šiais metais Aistė turi dar didesnių ambicijų su „keturių ratų“ technika. Kaip pati Aistė buvo minėjusi, būtent FIA „Rally Star“ projektas ir jos rezultatas jame lenktynininkę paskatino daugiau domėtis tarptautinėmis varžybomis ir dalyvauti jose. O kas merginą pastūmėjo keisti techniką ir persėsti iš ralio automobilio į ralio reido bagį?
A. Perminaitė: Noriu populiarinti save kaip ralio lenktynininkę gerokai platesniu mąstu, nenoriu apsiriboti tik Lietuva. Dakaro ralis tapo labai įdomus beveik visai Lietuvai ir, manau, tai yra gera terpė savo vardą padaryti populiarų ne tik Lietuvos autosporto bendruomenėje, bet aplamai visoje Lietuvoje. Palankiausias būdas naujokams startuoti Dakaro ralyje yra su bagiu, todėl dabar ir noriu geriau įvaldyti šią techniką ir būti pasiruošusi sunkiausioms pasaulio varžyboms.
Taigi, Aistės pirmas startas ralio reido varžybose su bagiu jau šią savaitę gerai žinomame Breslau Ralyje, Lenkijoje. Kvalifikacinis greičio ruožas, kuriame dalyviai aiškinsis savo tempą ir starto tvarką sekančiai dienai – prologas - jau birželio 25 dieną, o po jo – dar pilnos penkios dienos lenktynių. Breslau ralis dar vadinamas Europos Dakaru, kuris pritraukia tiek ralio reido veteranus, tiek naujokus ir yra organizuojamas jau 25 metus. Ralis trunka beveik visą savaitę, jį sudaro beveik 1000 sportinių kilometrų, o į varžybas susirenka virš 400 dalyvių ir virš 2000 žmonių. Pačios lenktynės per savaitę susilaukia daugiau kaip milijono žmonių susidomėjimo Facebook platformoje ir žinoma dar daugiau už jos ribų.
Į Breslau ralį Aistę lydi rėmėjai: Trakų rajono savivaldybė ir UAB Energus. Aistė gyvena, dirba ir treniruojasi Trakų rajone bei čia pat įkurtame jos šeimos versle Auto Moto Parkas. Ji džiaugiasi, kad Trakų rajonas ir jo meras Andrius Šatevičius stipriai palaiko ir prisideda prie autosporto. Prie Trakų rajono gretų jungiasi ir Aistės motociklų komandos rėmėjas UAB Energus bei jos vadovas Povilas Šidlauskas, kaip pati lenktynininkė sako, ji džiaugiasi, kad vadovas stipriai palaiko ne tik motosportą, bet ir autosportą.
Kokios lenktynininkės ambicijos pirmame ralyje?
A. Perminaitė: Tai bus mano pirmosios ralio reido varžybos ir tikrai ne vaikiškos. Svarbiausia stengsimės neperdegti, nevažiuojame ten laimėti, važiuojame įsivertinti kur esame, o kad padarytume tai – pirmiausia bandysime pasiekti finišą. O tada strateguosime, kur galime tobulėti ir kaip galime greitėti.
Kaip manai, patirtis sukaupta klasikiniame ralyje padės ralio reido disciplinoje?
A. Perminaitė: Be abejonės. Bet kokie autosporto pagrindai ar patirtis padeda einant į kitą autosporto discipliną, o būtent klasikinis ralis ugdo išlaikyti greitį kiekviename metre. Nors ralio reide tai gali kišti koją, nes tai daug ilgesnio pobūdžio ralis, kuriame kovojame ne dėl milisekundžių. Jame reikia išlaikyti stabilumą. Būtent tai ir dėliojuosi savo galvoje ir pirmuose ruožuose nebandysiu demonstruoti maksmilaus tempo. Ralio reide reikia pasilikti rezervo, o strateguoti ar spausti gazą daugiau - vėliau.
Breslau ralis startuoja birželio 25 dieną su kvalifikaciniu ruožu – prologu Zagane, Lenkijoje, ir pasibaigia birželio 30 d. su paskutiniu ralio ruožu ir apdovanojimais Drawsko Pomorskie regione. Sekite Aistės nuotykius jos socialiniuose tikluose Facebook: Aistė Perminaitė Racing, Instagram: A.Perminaite.