Naudoto automobilio testas: 2015 metų „Kia Rio“
Kuomet kalba eina apie tai, kad nauji „Kia“ automobiliai perkami urmu, kartais dar tenka išgirsti ir tokių reakcijų: „kas juos gali pirkti?“. Tuo stebėtis tikrai nereikėtų – „Kia“ jau kuris laikas yra užsitarnavusi gerą vardą ir žmonėms patinka šio Pietų Korėjos automobilių gamintojo kūriniai. Jie ne tik gražūs, praktiški, bet ir patikimi. Taip pat naujiems „Kia“ automobiliams suteikiama 7 metų arba 150 000 km garantija, kuri yra nemenkas veiksnys, renkantis naują automobilį.
O kaip gi atrodo panašų kilometražą įveikęs, ne pirmos jaunystės „Kia“ automobilis, kuriam garantija jau eina į pabaigą? Štai turime 2015 metų gamybos „Kia Rio“, su kuriuo per tris metus buvo įveikti šiek tiek daugiau nei 142 000 kilometrų.
Tai dyzelinį, 1,1 litro, 72 AG ir 170 Nm variklį turintis trečios kartos „Rio“ su šešių pavarų mechanine greičių dėže.
Nesudrožtas
Po gana intensyvaus trijų metų eksploatavimo, automobilis yra gero stovio - nesudrožtas. Vertinant interjero detalių nusidėvėjimą – šiek tiek apsitrynęs vairas bei vairuotojo pusės durelių apdailos. Sėdynės nesutrintos, pedalų gumos tvarkingos, interjero detalės nesubraižytos, nors matosi naudojimo žymių. Panašu, kad interjero detalės dėvisi gana gerai.
Žinoma, paėmus kitą tokį patį automobilį, su tokia pačia rida – jis gali atrodyti visai kitaip. Viskas priklauso nuo vairuotojo, automobilio priežiūros naudojimo metu, vairavimo stiliaus bei daugybės kitų faktorių.
Kėbulo būklė – gera, o vasarines padangas jau reikėtų pakeisti.
Pakaba. Variklis. Degalai.
Važiavimas šiuo „Kia Rio“ taip pat nekėlė jokių problemų, nesigirdėjo plastmasių barškėjimo ar kitų pašalinių garsų. Automobilis pasižymi minkšta pakaba, kuri yra net gi šiek tiek minkštesnė už naujos kartos „Rio“.
Posūkiuose jis nesiūbuoja, su duobėmis susitvarko gana neblogai, esant didesniems nelygumams pakaba šiek tiek linkusi padunksėti, vairo mechanizmas neturi tobulo grįžtamojo ryšio, bet vairuojant tas praktiškai nejuntama.
Dyzelinis variklis – gyvybingas, nors „arklių“ po dangčiu ir nėra daug, tačiau prireikus aplenkti lėčiau važiuojantį automobilį „Rio“ nesukels problemų ir parinkus žemesnę pavarą dinamiškai šaus į priekį. Ne taip, kaip sportinis automobilis, tačiau sėdint viduje tikrai nereikės melstis greičio dievams, kad automobilis lenkimo metu judėtų sparčiau.
Pagirtina „Rio“ savybė - jis nėra priklausomas nuo degalų. Važiuojant užmiestyje, kur leistinas maksimalus greitis yra 90 km/h – degalų sąnaudos sudarė 3,6 l/100 km. Greitkelyje važiuojant 130 km/h greičiu „Rio“ naudojo 6,8 l/100 km, o važinėjant mieste – degalų sąnaudos nežymiai perkopė 5 litrų ribą.
Sąžiningai dirba savo darbą
Nors ir naudotas, tačiau šis „Kia Rio“ paliko gerą įspūdį, o tokį automobilį tikrai būtų galima rekomenduoti pradedančiam vairuotojui, ar žmogui, kuris ieško nedidelio, praktiško, patogaus automobilio, važinėjimui tiek mieste, tiek užmiestyje.
„Rio“ nėra didelis savo gabaritais, tačiau viduje erdvu. 180 cm ūgio vairuotojas laisvai telpa už savęs ant galinės sėdynės. Bagažo skyrius – gilus, taigi tilps įvairių gabaritų kroviniai. Jo talpa – 288 litrai.
Pažintis su naudotu „Kia Rio“ trūko tris dienas, per kurias buvo nuvažiuota apie 700 km.
Adaptacija prie automobilio įvyko per mažiau nei minutę, o pradėjus važiuoti pirmuosius kilometrus atrodė, lyg su juo jau būtų važinėjama daugiau nei mėnesį laiko. Verta paminėti, kad „Rio“ nepateikė jokių erzinančių dalykų, priešingai – jis buvo puikus kelionių palydovas.
Automobilis tiesiog sąžiningai dirbo savo darbą – vežė vairuotoją, ten kur jam buvo dalinamos komandos vairu. O juk dažnai iš automobilio tik to ir tereikia, kad jis važiuotų, važiuotų ir važiuotų.
Skiriant būsimam automobiliui tokią funkciją, nesistengiant permokėti ar vaikytis automobilių madų, „Kia Rio“ turėtų viską gerai atlikti. Tokią ridą turintys, gerai sukomplektuoti „Rio“ kainuoja maždaug 5500 – 6000 eurų ir jeigu jie buvo tvarkingai prižiūrėti gamintojo servise, tai dar bus ir garantiniai.
„Kia“ atstovai teigia, kad „Rio“ neturi ypatingų modelio „ligų“, servise jis dėl kaprizingo elgesio retas svečias.
Dažniau besidėvinčios ir automobilį eksploatuojant keitimo reikalaujančios detalės, kaip stabdžių diskai bei kaladėlės ar oro, tepalo, salono filtrai – savo kaina nesikandžioja, todėl automobilio eksploatacijos kaštai bus nedideli.
Verta paminėti ir tai, kad per septynis naujo automobilio gyvavimo metus, planiniams aptarnavimams servise reikėtų išleisti apie 1700 eurų, kas sudaro vos 20 eurų per mėnesį.
Taigi naudotas „Kia Rio“ patiks tiems, kurie ieško stilingo, ekonomiško, praktiško, patikimo automobilio už teisingą sumą pinigų kasdieninėms kelionėms iš taško A į tašką B.