You are here

Lietuvoje sukonstruotas ralio bolidas „Lada Samara EVA“

 

Prieš 30 metų Lietuvoje buvo sukonstruotas B grupės ralio bolidas, kuris ralio trasose būtų stojęs į kovą su „Lancia Delta Integrale“, „Audi Quattro“ ar „Ford RS 2000“.

Ta nuostabi, ir dabar legendine vadinama ralio grupė, visiems buvo siekemybė. Ja susiviliojo ir lietuviai. Todėl Stasio Brundzos dirbtuvėse buvo sukurtas „Lada Samara EVA“ bolidas. Beje, šiose dirbtuvėse, kurioms vadovavo Stasys, buvo pagaminta ir daugiau lenktynėms skirtų bolidų, kurie varžėsi ralio trasose.

„Lada Samara EVA“ projektas buvo pradėtas 1985 metais. Automobilis turėjo „Lada 2108“ pagrindą, jis buvo varomas galiniais ratais, kuriems galia buvo siunčiama iš viduryje sumontuoto variklio. Tai buvo 1,86 litro 4 cilindrų jėgainė, paimta iš „2106“ modelio.

Taip, tai nebuvo tas monstras, turintis visus varančiuosius ratus bei 600 AG galią. Lietuvoje sukurtas bolidas turėjo apie 300 AG ir 380 Nm galią. Tam pasiekti buvo panaudota turbokompresorius ir elektroninė kuri įpurškimo sistema. Automobilis buvo lengvas, nes jo gamybai naudota plastiklas ir stiklo pluoštas. Svėrė jis 940 kg.

Gaila, bet šis ralio bolidas taip ir neišvydo Pasaulio ralio čempionato trasų, nes tarptautinė automobilių sporto federacija 1986 metais atšaukė B ralio grupę. Be to, norėdamas patekti į pasaulinio lygio trasas, automobilis dar turėjo būti pagamintas 200 vienetų tiražu naudojimui eisme.

Smagu bent jau tai, kad dar 1985 metais lietuviai buvo sukūrę tokį bolidą, kuris dabar ralio istorijos dalis. Ralio bolidas išliko prototipu ir nedalyvavo tarptautiniuose ralio čempionatuose. 1986 metais jis startavo 1000 ežerų ralyje Suomijoje bei Akropolio ralyje Graikijoje.

Kategorijos: 
Automobiliai: