You are here

Vasaros ratas 2017: Įspūdingiausias automobilis - šarvuotis

  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Kastyčio Švedo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Kastyčio Švedo nuotrauka
  • Vasaros ratas 2017/Kastyčio Švedo nuotrauka
    Vasaros ratas 2017/Kastyčio Švedo nuotrauka
  • Vasaros ratas
    Vasaros ratas

Devyniolika metų iš eilės – ar galite patikėti, kad tiek laiko gali gyvuoti technikos entuziastus vienijantis renginys? Tokią, jau beveik jubiliejinę sukaktį skaičiuoja tradiciškai rugpjūčio mėnesio pirmąjį savaitgalį vykstantis pačios įvairiausios technikos suvažiavimas - „Vasaros ratas“.

Kažkada, labai seniai, keli bendraminčiai (jų tebuvo dešimt), mėgstantys išskirtinius automobilius, sumąstė savaitgalį ištrūkti į gamtą prie vandens. Ir visa tai kartojasi jau daugybę metų – tik skirtumas tame, kad čia dabar suvažiuoja žymiai daugiau automobilių ir susirenka žymiai daugiau žmonių.

20107 metai nebuvo išimtis - pirmąjį rugpjūčio mėnesio savaitgalį Lietuvoje ir vėl praūžė technikos mylėtojų stovykla „Vasaros ratas“, į kurią šiemet suvažiavo apie 250 įvairių transporto priemonių. Buvo net ir šarvuotas automobilis. Skaičiuojant automobilių klubus – jų šiemet čia atvyko 34.

Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka

Dvyliktus metus iš eilės savo teritoriją šalia Šiemečio ežero užleido Lietuvos rašytojas Edmundas Malūkas.

Tradiciškai per „Vasaros ratą“ dangumi ritinėjasi saulė, nors yra pasitaikę išimtinių atvejų, kuomet iš daugaus nesustodami krisdavo ir lietaus lašai. Šiemet renginio organizatoriai beprotiškai džiaugiasi, kad tokia lietinga ir nenuspėjama lietuviškoji vasara padovanojo išskirtinai šiltą ir saulėtą savaitgalį. Lietaus per tris dienas buvo gal tik kokie penki lašai.

Į stovyklą automobiliai pradėjo rinktis penktadienį, o šeštadienį prasidėjo didžioji veiksmo diena.

Tradiciškai tarp automobilių klubų „Vasaros rate“ vyksta Olimpinės žaidynės: tinklinis, čiužinių dragas, virvės traukimas ir kt. Jas šiemet atidarė, sveikinimo žodį taręs Lietuvos respublikos seimo narys – Algirdas Butkevičius. Svečias čia buvo užsukęs šeštadienį ir kartu su organizatoriais pasivaikščiojo po stovyklą bei apžiūrėjo automobilius.

Vasaros ratas 2017/Kastyčio Švedo nuotrauka

Pirmą kartą stovyklos žaidynių istorijoje virvės traukimo rungtyje varžėsi ir vaikai. Taigi užaugo nauja karta.

Dienai įsibėgėjus buvo surengtos automobilių garso varžybos – decibelų dragas, į kurias atvyko ir svečiai iš Latvijos.

Verta paminėti, kad vieni Latvijos piliečiai į „Vasaros ratą“ atvyksta jau keturiolika metų iš eilės. Be to, yra nemažas skaičius šeimų, kurios čia taip pat metai iš metų važiuoja su vaikais ir džiaugiasi, kad organizatoriai vaikams įrengia pripučiamas čiuožyklas.

O štai vienas „Hotroad“ klubo narys dar prieš du mėnesius susikrovė visus daiktus į automobilį, nes būtent tokiam laikotarpiui turėjo išvykti į užsienį. Grįžęs atgal į Lietuvą, vos tik išlipęs iš lėktuvo jis iškart sėdo į savo automobilį ir atvyko į „Vasaros ratą“.

Šeštadienio vakarą susirinkusieji klausėsi grupės „Lemon Joy“ koncerto bei grožėjosi įspūdingais fejerverkais.

Paskutinę stovyklos dieną buvo įteikta daugybė pačių įvairiausių diplomų ir apdovanojimų bei paskelbtas įspūdingiausias „Vasaros rato“ automobilis, kuriuo buvo išrinktas šarvuotas automobilis.

Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka

Šią transporto priemonę į stovyklą atsivežė VŠĮ „Transporto muziejus“ atstovas Vytis Indziulas. Tai originalios, 1941-1946 metais gamintos „BA 64“ tanketės kopija, pagaminta pagal tikslius brėžinius. Lietuvių kūrinys turi keletą originalių tanketės detalių bei tikrą tankinį, 1936 metų gamybos kulkosvaidį, kuris yra deaktyvuotas.

Projekto kūrimas truko pusantrų metų ir tik visai neseniai buvo užbaigtas. Šis šarvuotis eisme dalyvauti negali, bet bus naudojamas filmuojant įvairius filmus. Seniau tam reikalui tokia technika buvo skolinamasi iš lenkų, tačiau dabar ji yra ir Lietuvoje.

Galingiausio automobilio titulą gavo „Dodge Viper“, kuris taip pat buvo apdovanotas ir už tai, kad turėjo plačiausias padangas – jų dydis 325. Žemiausiu automobiliu buvo nominuotas trečios serijos BMW E36, tarp kurio priekinio bamperio ir žemės vos lindo pora pirštų. Seniausiu automobiliu pripažinta iš Kaliningrado srities atvykusi 1958 metų gamybos „Volga“.

Taigi jau lieka mažiau nei metai, kuomet įvyks jubiliejinis, net dvidešimtas „Vasaros ratas“.

Vasaros ratas 2017/Gedimino Vėjo nuotrauka

Kategorijos: