You are here

Audi Q5: Ko jam trūksta iki tobulumo?

  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Pirmą kartą kompaktiškas prabangus krosoveris „Audi Q5“ dienos šviesą išvydo 2008 metais. Po keturių metų modelis buvo atnaujintas ir pirmoji generacija taip gyvavo net iki 2017 metų. Ir tik praėjus bene dešimtmečiui, „Audi“ 2016 metų Paryžiaus automobilių parodoje pristatė antros kartos „Q5“ modelį, kurio visi laukė lyg išprotėję. Iškart po pristatymo, norint parodoje į jį pažiūrėti iš arčiau, teko atsiminti ilgų eilių laikus, o nufotografuoti automobilį, kad kadre nebūtų jokio žmogaus – misija neįmanoma.

 

Toks dėmesys nuostabos nekelia, nes pirmos kartos modelis buvo itin sėkmingas ir parduotas net pusantro milijono vienetų tiražu. „Audi“ jis atnešė daug pelno. Lydimas pirmtako sėkmės, antros kartos modelis taip pat turėtų sulaukti didelio pripažinimo.

Išraiškingas veidas

Galų gale šis automobilis pasiekė Lietuvą ir su juo buvo galima susipažinti iš arčiau, pavažiuoti bei gražiai nufotografuoti. Naujasis „Q5“ tai itin mėgsta. Jis puikiai dera bet kokioje aplinkoje. Atrodo agresyviai, efektingai, stilingai ir sportiškai.

Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Palyginus išorę su pirmtaku, antroji karta įgavo daugiau solidumo, griežtesnį žvilgsnį, tvirtesnio charakterio – automobilio veidas pasikeitė iš esmės, jis tapo labai išraiškingas. Pirmos kartos automobilis pagal savo išvaizdą labiau tiko moteriai, o naująjį savo garaže jau tikrai norės turėti ir vyrai.

Antros kartos „Q5“ yra ilgesnis, platesnis ir aukštesnis už savo pirmtaką. Ratų bazė taip pat išaugo – plius 12 mm. Ne gana to, už pirmtaką jis yra 90 kg lengvesnis.

Vokiška kokybė

Vos tik įlipus į „Q5“ vidų – apima neapsakomai malonus jausmas, kurį sukuria interjero jaukumas, darna, kokybė ir kiekvienos smulkmenos visiškas išbaigtumas. Tuomet imi ir eilinį kartą supranti, kodėl šie vokiški automobiliai yra taip mėgiami. Jeigu išorė dar kam nors ir gali kelti kokių nors neaiškių klaustukų (kažkam juk gali ji ir nepatikti), bet interjeras turėtų pavergti galutinai – juk čia vairuotojas praleidžia visą laiką važiavimo metu. Jam darbo vieta sukurta pagal aukščiausius kokybės standartus. Netikite? Siūlome užsukti į „Audi“ saloną ir tuo įsitikinti.

Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Žinoma, „Q5“ šimtu procentu atitinka vokiškas tradicijas – visiška tvarka su dideliu žiupsniu nuobodumo. Bet tas nuobodus interjeras sukurtas taip, kad vairuotojui suteiks vien teigiamas emocijas.

Atrodo, kad gamintojas kurdamas vidų viską padarė idealiai, o tada pagalvojo ir nusprendė, kad reikia padaryti absoliučiai tobulai, nepraleidžiant pro akis nei vieno medžiagų kvadratinio milimetro ar mygtuko. Pastarieji yra itin kokybiški, tvirti, spaudžiasi užtikrintai, nekliba, neklapsi. Valdymo ratukai dailūs, juos sukant girdisi švarus skleidžiamas garsas – tiesiog taip ir norisi jų nepaleisti, o tik sukioti ir sukioti.

Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Galima girti kiekvieną interjero akcentą, bet bus per daug. Tačiau patogias, gerą šoninį prilaikymą turinčias sėdynes su Alcantara ir odos kombinacija bei prie rankų limpantį, ne visiškai apvalų vairą su tiesia apatine dalimi – paminėti būtina. Tai du ypatingai geri dalykai vairuotojui.

Dar šis tas įdomaus

Mygtukų mišrainės „Q5“ nėra – po ranka tik tas, ko gali itin greitai prireikti. Visa kita randama informacijos ir pramogų sistemoje, pateiktą informaciją matant centriniame ekrane. Ergonomika aukščiausiame lygyje.

Beje, dar vienas skaitmeninis ekranas atsirado ir prieš vairuotojo akis. Čia galima išvesti norimą informaciją ir pasirinkti tik tai, ką vairuotojas nori matyti. Itin patogiai šioje vietoje atrodo navigacija, jausmas toks lyg rankoje laikytum žemėlapį ir iškart žinotum, kur reikia keliauti. Beje, navigacijos matomą vaizdą labai lengvai galima prisiartinti ar patolinti – jos veikimo principas apgalvotas iki galo – interpretacijoms vietos nebėra. Jeigu ne gana žemėlapio prieš akis, jį dar galima dubliuoti ir centriniame ekrane.

Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Audi“ inžinieriai net ir apie akląją zoną pranešančias lemputes pagalvojo visiškai kitu kampu ir padarė tikrai labai gerą sprendimą. Apie kliūtį perspėjantis indikatorius yra ne ant veidrodėlio stikliuko, tolimiausiame nuo vairuotojo kampo, o čia pat prieš jo akis – ant veidrodėlio dangtelio, čia pat už šoninio stiklo. Indikatorius matomas aiškiai ir ryšiai, o jo švietimo intensyvumą galima reguliuoti – pagalvota net ir apie tai.

Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kitas įdomus dalykas yra tas, kad jeigu išlipant iš automobilio išmanųjį telefoną paliksite kroviklyje, kuris yra sumontuotas automobilyje, iš vidaus apie tai praneš balsas, todėl nenustebkite, jeigu važiuosite vieni ir kažkas lipant iš automobilio jus pradės kalbinti ir lieps pasiimti mobilųjį.

Tvirtas ant kelio

Pagyrimų vakarą galima tęsti ir kalbant apie antros kartos „Q5“ elgesį kelyje – automobilis ant įvairios kelio dangos jaučiasi tvirtai ir užtikrintai, nekrečia kvailysčių, absoliučiai klauso vairuotojo komandų, o vairas ir ratai susidirbę taip, kad atrodo, jog jie jau žino, į kurią pusę reikės suktis, dar akimirką prieš tokį veiksmą sugalvojus pačiam vairuotojui.

Posūkiuose automobilis nesvyra į šonus, o vairuotojas tvirtai laikosi sėdynėje. Duobėtą žvyrkelį „Q5“ pasitinka sugerdama nelygumus, nors važiuojant asfaltu, turinčiu įvairių nelygumų – važiuoklė praneša, kad ji yra kieta, tačiau tas visiškai nevargina. Įveikiant įvairaus tipo „gulinčius policininkus“ šis krosoveris nesiūbuoja, įveikia juos elegantiškai. Važiuoklė neturi jokių bildėjimų. Kuomet reikia stabdyti – stabdžiai efektyviai atlieka savo darbą ir jais suabejoti netenka.

Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Sėdint prie vairo itin plačiai matomas kelias, apžvalgos ratas didelis, kadangi priekinis stiklas ties statramsčiais yra išgaubtas, o statramsčiai ne platūs, todėl net ir itin vingiuotame kelyje ar sustojus prie sankryžos, nereikia perkreipti galvos, norint pamatyti, ar iš priekio (ar šono - sankryžoje) neatvažiuoja automobilis.

Iki 100 km/h per 6,3 sek.

Testuojamas „Q5“ buvo aprūpintas 2,0 litrų benzininiu varikliu su 252 AG ir 375 Nm galia, kurios pilnai pakanka, kad daugiau nei 1700 kg sveriantis ir keturiais ratais varomas krosoveris iki 100 km/h greitį pasiektų per 6,3 sek. Jūs suprantate, kad tai nuostabus rezultatas. Taigi, klausimų, ar šis automobilis dinamiškas – kilti nebegali. Variklis, automatinė greičių dėžė ir transmisija puikiai dirba savo darbą, o vairuotojui tik belieka mėgautis šio automobilio sukuriamu vairavimo malonumu.

Lietuvoje galima rinktis šį benzininį agregatą arba dyzelinę 2,0 litrų 190 AG ir 400 Nm galios širdį, kuri, kaip ir varoma benzinu, mūsų šalyje poruojama tik su septynių laipsnių DSG automatine greičių dėže, kuri galią perduoda tik į visus keturis varomuosius ratus. Europoje „Q5“ dar siūlomas ir su kitais varikliais, 6 arba 8 laipsnių „automatais“ ir tik priekiniais varomais ratais.

Protingas apetitas

Testo metu mieste buvo įveiktas 70 km atstumas, važiuota įvairiais režimais bei daug stovėta eismo kamščiuose. Įdomi detalė ta, kad teko pakliūti į ganą nemažą eismo grūstį Vilniaus mieste su įjungtu sportišku režimu, kuomet palaikomos aukštesnės apsukos. Buvo penktadienis, darbo dienos pabaiga. Per 47 minutes buvo nuvažiuota vos 8 kilometrai, o borto kompiuteris tuo metu rodė 19,9 l/100 km vidutines sąnaudas. Vidutinis greitis buvo 10 km/h.

Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tačiau po to buvo nuvažiuota dar virš 60 km ir bendros kuro sąnaudos mieste krito iki 13,1 l/100 km. Vidutinis greitis pakilo iki 22 km/h. Apetitas lyg ir nemažas, tačiau jį tikrai būtų galima sumažinti, važiuojant mieste pasirinkus ekonomiškesnį režimą bei kartais laikant koją šiek tiek atokiau nuo gazo pedalo.

Keliaujant itin vingiuotais ir kalnuotais Aukštaitijos keliais, kur greitis ribojamas iki 90 km/h kuro sąnaudos sudarė 9,2 l/100 km. Važiavimo metu ne kartą buvo išsukta į prastus keliukus, padengtus purvu ar sniegu, ieškant fotografavimo lokacijų. Vidutinis greitis siekė 55 km/h.

Važiuojant keliu su minimaliu skaičiumi įvairių posūkių ar kalvų, kuro sąnaudos sudarė vos 6,3 l/100 km. Taigi galima daryti išvadą, kad kuro sąnaudos priklauso nuo vairavimo stiliaus bei kelio charakteristikų, bet faktas tas, kad „Q5“ gali būti labai ekonomiškas.

Išsukus į magistralę ir palaikant vidutinį 110 km/h greitį, kuro sąnaudos sudarė 8,2 l/100 km.

Bendrai viso testo metu (mieste ir užmiestyje) buvo įveikta beveik 300 km, o bendros kuro sąnaudos sudarė 9,1 l/100 km. Rezultatas labai geras, žinant, kad nebuvo važiuota ekonomišku režimu. Gamintojas sako, kad mišrios kuro sąnaudos turėtų būti 6,8-7,1 l/100 km. Taigi skirtumas vos du litrai, kas gali tikrai būti sumažinta dar bent vienu litru. Užmiestyje, anot „Audi“, jos turėtų siekti 5,9-6,3 litro, o mieste – 8,3-8,6 litro.

Išvada

„Audi“ inžinieriai taip pasistengė, kad rasti „Q5“ trūkumų praktiškai neįmanoma.

Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Atrodytų, kad viskas šiame automobilyje tobula: graži išorė, puikus interjeras, medžiagos kokybiškos, važiuoja gerai, kuro naudoja su protu ir t.t. Ar jam dar ko nors trūksta?

Rasti kokių nors šio automobilio trūkumų buvo praktiškai neįmanoma. Atrodo, kad kūrėjai apgalvojo kiekvieną smulkmeną ir ją dar padalino į kelias dalis, kurias patobulino iki negalėjimo.

„Q5" kaina prasideda nuo 44 900 eurų, tuo tarpu testuoto modelio vertė buvo net 65 554 eurai. Pavyzdžiui, iš šios sumos 2 027 eurai sudaro „S line“ sportinio paketo kaina, o 1 980 eurų kainuoja 20 colių lengvojo lydinio ratlankiai.

Taip, „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ garsėja tuo, kad gerai sukomplektuoto automobilio kaina lyginant su jos startu – gali itin ženkliai išaugti, o ir papildomos komplektacijos sąrašas sudaro beveik 10 lapų. Vis gi tai yra premium klasė.

Testuotame „Q5“ iki visiško tobulumo pritrūko elektrinių sėdynių, kurių norint, reikėtų papildomų 866 eurų. Tiesa, šiame automobilyje esančios sėdynės turėjo elektra reguliuojamą juosmens atramą.

Audi Q5/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Nors „Audi“ yra geri automobiliai, tačiau dažnas juos įvardija kaip nuobodžiais. Vis gi, antros kartos „Q5“ modelis tikrai sugeba sukurti ir šūsnį nuostabių emocijų, kas yra vienas itin svarbių kriterijų, renkantis automobilį.

Automobilių kainų ekspertai MotorSniper.lt pateikia šias prabangių krosoverių kainas salonuose (2017 04):

- Audi Q5 su 17% nuolaida

- Lexus NX su nuolaida

- Volvo XC60 su 19% nuolaida

Bazinės automobilių kainos salonuose

 Automobilis  Bazinė kaina, EUR
 Audi Q5  44 900
 BMW X3  39 900
 Jaguar F-Pace  44 165
 Land Rover Discovery Sport  37 200
 Lexus NX  40 070
 Mercedes-Benz GLC  42 398
 Volvo XC60  36 000

Parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: