You are here

Eko ralis 2015: Dvyliktoji taupaus ir saugaus vairavimo pamoka

Kaip tą patį atstumą nuvažiuoti ne tik saugiai, bet ir su kuo mažesniu kiekiu degalų? Džiugu, kad tuo kasmet susidomi vis daugiau vairuotojų. Anaiptol ne slegiamų ekonominių sunkumų, o nuoširdžiai besirūpinančių kuo švaresnės mus supančios aplinkos išsaugojimu, mažesniais greičiais, o tuo pačiu – savo paties ir kitų eismo dalyvių saugumu.

Rinktis šį prioritetą - taupų ir saugų vairavimo stilių - jau kelis metus moko ir skatina VšĮ „Saugus ratas“, spalio 10-ąją kviečiantis į jau dvyliktąjį ekonominį žygį automobiliais, kurio dalyviai ekonomijos rekordų šįkart sieks važiuodami su taupiais „Statoil miles“ degalais rudėjančiais bendro naudojimo Pietryčių Lietuvos keliais, o detalų maršrutą, laiko kontrolės postus, atokvėpio metu laukiančią įdomią pažintį su unikaliais kultūros, istorijos paminklais ir kitą informaciją jie sužinos tik iš prieš pat žygį gautos kelio knygos.

Organizatoriai neslepia, jog „Statoil“ ekonominio žygio dalyvių laukia netrumpas 308 km maršrutas, iš kurio net 288 km drieksis asfalto ir 20 km žvyro keliais.

„Džiaugiuosi, kad ekonominiai žygiai automobiliais, kai jų dalyviai varžosi stengdamiesi visą maršrutą įveikti ne kuo greičiau, o su kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis, jau tapo gražia tradicija, – trečiadienį įvykusioje renginio spaudos konferencijoje kalbėjo šių žygių pagrindinių įkvėpėjų ir organizatorių Valdas Juozas Vilūnas. – Itin malonu, kad per tiek metų įgijome nemenką būrį bendraminčių, besistengiančių nepraleisti nė vienos tokios taupumo pamokos ir besistengiančių įgytą patirtį taikyti ir miestų gatvėse bei užmiesčio keliuose“.

Pasak organizatorių, ekonomiškas, o kartu ir ekologiškas vairavimas nesudėtingu ar nereikalaujančiu didelių įgūdžių gali pasirodyti tik su tuo nesusidūrusiam. Iš tiesų tai labai atsakingas, ne iš pirmo karto įvaldomas vairavimo būdas, kurio pagrindiniai principai – važiuoti ir saugiai, ir taupiai, mažinant automobilio eksploatacijos kaštus, tuo pačiu mažiau kenkiant ir aplinkai.

Tačiau ekonomiškas vairavimas nereikalauja jokių ypatingų, išskirtinių sugebėjimų ar įgimto talento. Svarbiausia – didelis noras ir pastangos. Todėl galime tik stebėtis, jog didelį dėmesį skirdami degalų kainoms, tiek mažai dėmesio tekreipiame į didelių pastangų įvaldyti nereikalaujančius tiesiog milžiniškus rezervus. Ekonomiškas vairavimas – didžiulis prioritetas didelius automobilių parkus turinčiose įmonėse, kuriose tik pastaruoju metu imta gerbti ir branginti vairuotojus, laiku ir su gerokai mažesnėmis degalų sąnaudomis pristatančius krovinius užsakovams. Juk net tuo atveju, jei taupiai vairuojamas automobilis ilgoje kelionėje sunaudos vos 2 litrais mažiau degalų, nesunku suskaičiuoti, kiek tūkstančių kilometrų per metus nurieda transporto priemonė ir kiek jai ekonomijos atneštų tie sutaupyti 2 litrai degalų.

Beje, iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti paradoksalu, tačiau apie degalų taupymą galvoja ne tik jų vartotojai, bet ir gamintojai. Antai žygio dalyvių automobilių bakus pripildysianti „Statoil“ teikia vartotojams efektyvius aukščiausios kokybės degalus, suteikiančius didesnį efektyvumą ir pagerinančius variklio darbą.

„Su atnaujintu mūsų dyzelinu nuvažiuosite iki 3 proc. toliau, o užsidegusi degalų lemputė nebūtinai reikš, kad kelionės tikslo nepasieksite, - žygio dalyvius spaudos konferencijoje įspėjo „Statoil Fuel& Retail Lietuva“, UAB pardavimų direktorius Tomas Miliūnas. - Tai ne reklaminis triukas. Automobilių mokslinių tyrimų ir tobulinimo institute („Bosmal Automotive Research&Institute“) įrodyta, kad „Miles“ dyzelinas sumažina degalų sąnaudas, teršalų išmetimą į aplinką ir tausoja variklį. Taigi, ne tik didesnį atstumą nuvažiuosite, bet ir prisidėsite prie švaresnės mus supančios aplinkos“.

Įrodyti tai pabandys ir šio ekonominio žygio dalyviai, vairuosiantys labai skirtingus automobilius. Todėl žygio dalyvių automobiliai skirstomi į klases:

E1 – benzininiai, kurių variklio darbinis tūris yra iki 1400 cm3;

E2 – benzininiai, kurių variklio darbinis tūris yra iki 2000 cm3;

ED3 – dyzeliniai, kurių variklio darbinis tūris yra iki 1400 cm3;

ED4 – dyzeliniai, kurių variklio darbinis tūris yra iki 2000 cm3;

ED5 – dyzeliniai, kurių variklio darbinis tūris yra virš 2000 cm3;

EH – hibridiniai;

E/G – benzininiai/dujiniai.

Dar vienas reikalavimas – visi automobiliai turi atitikti ne žemesnius kaip Euro V aplinkosauginius reikalavimus.

Nors paraiškos dar priimamos, tačiau pirmieji dalyviai jau užsiregistravo. Nuolatinis šių žygių dalyvis, nugalėtojas ir prizininkas Artūras Žukas su Ryčiu Turčinu šįkart stengsis kuo taupiau į finišą atvairuoti „Peugeot 308“, Tomas ir Natalija Vekteriai vairuos „Volkswagen Up!“, Povilas Taletas su Mykolu Karveliu - „Toyota Yaris Hybrid“, Vaidotas Kviklys su Pauliumi Sviklu - „Citroen C4 Cactus“, Giedrius ir Vaida Jasonai – „Škoda Octavia“, o žygio debiutantai Pijus Maksimavičius su Andriumi Petkūnu ir Egidijus Babelis su Andrejumi Molokovu nutarė nesismulkinti ir pasibalnojo tikrus monstrus – „SsangYong Tivoli“ bei „Huyndai Tucson“.

Dar vienas šių žygių nugalėtojas bei prizininkas, alytiškis Ąžuolas Žadeika su Rita Sabaite dalyvio paraišką atsiuntė jau senokai, o automobilį – vis dar renkasi.

Ką išsirinks, nežinia. Juk Ąžuolas mėgsta staigmenomis „džiuginti“ varžovus.

Kategorijos: