You are here

DHL Rally Elektrėnai 2017: Triumfavo latvis J. Vorobjovs

  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis/Organizatorių nuotrauka
    Elektrėnų ralis/Organizatorių nuotrauka
  • Elektrėnų ralis/Edgaro Buiko nuotrauka
    Elektrėnų ralis/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Elektrėnų ralis/Benedikto Vanago nuotrauka
    Elektrėnų ralis/Benedikto Vanago nuotrauka
  • Elektrėnų ralis/Tomo Žekonio nuotrauka
    Elektrėnų ralis/Tomo Žekonio nuotrauka
.

„DHL Rally Elektrėnai 2017“ – tik trečiasis ralis tokiu pavadinimu, kuriuos nuo pat pirmojo, įvykusio 2015-taisiais, rengia VšĮ „Čapkausko autosportas“.

„Elektrėnų ralis“ - ne tik Lietuvos automobilių ralio bei ralio sprinto čempionatų penktųjų etapų lenktynės, bet ir įskaitinės tarptautinio „FIA Baltic Rally Trophy“ irgi penktojo etapo varžybos.

Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka

Rugpjūčio 30-ąją „DHL Rally Elektrėnai“ organizatorių segtuve gulėjo 70-ties ekipažų, pareiškusių norą varžytis šiose lenktynėse, paraiškos, o rugsėjo 8 dienos vakarą jie jau visi stojo prie pirmojo greičio ruožo starto, kuris vyko mieste.

 

Maršruto ilgis

 

Bendras ralio maršruto ilgis šalies čempionato ir „FIA Baltic Rally Trophy“ varžybų dalyviams – 284.07 km.

Iš jų 122,88 km sudaro 9 greičio ruožai, iš kurių net keturis sportininkai važiuos po kartus. 97,83 proc. distancijos jiems teks įveikti žvyro keliais ir tik 2,17 proc. – asfalto.

Sprinto varžybų dalyvių laukia trumpesnė – 152,40 km distancija. Iš jų 57,18 km sudaro 5 greičio ruožai, iš kurių 2 lenktynininkai važiuos po du kartus.

 

PIRMOJI DIENA

„Šventė, kurios laukėme metus, penktadienį atėjo į Elektrėnus“, - sveikindamas tradicinio

„DHL Rally Elektrėnai“ dalyvius, renginio organizatorius, teisėjus, visą varžybas aptarnaujantį personalą ir gausiai susirinkusius žiūrovus kalbėjo Elektrėnų savivaldybės mero pavaduotojas Arvydas Vyšniauskas.

Šiemet renginys paviliojo septynias dešimtis ekipažų iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Rusijos, Vokietijos ir Didžiosios Britanijos.

Linkėdami sportininkams veržlaus starto ir sėkmingo finišo, o žiūrovams - daug įsimintinų akimirkų, susirinkusius į iškilmingą renginio atidarymą sveikino Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas, renginio pagrindinio rėmėjo - DHL - generalinis direktorius Mindaugas Pivoriūnas ir kiti.

„Mums, šio ralio organizatoriams ir renginio rėmėjams, itin džiugu, jog trečius metus gyvuojantis ralis kasmet vis labiau populiarėja, patraukdamas daugiau dalyvių, o jo greičio ruožų prieigas apsupa vis daugiau žiūrovų“,- dėkodamas už gerą vertinimą kalbėjo pagrindinis renginio organizatorius Ramūnas Čapkauskas.

Iškilmingame renginio atidaryme skambėjo Lietuvos Respublikos himnas, trenkė Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų pučiamųjų orkestro vario dūdos, skambėjo Vilniaus įgulos karininkų ramovės vyrų choro „Aidas” dainos, kurias po pusvalandžio pakeitė variklių gausmas.

Penktadienio vakarą miestelėnams ir Elektrėnų svečiams pateikta įspūdinga dovana - pirmąsyk renginio istorijoje vyko lenktynės pačiame Elektrėnų mieste, o jos tiesiogiai transliuotos „TV3 Play“ ir „Youtube“ kanalais.

Todėl neverta stebėtis, kad neilgą, beveik kilometro asfaltinį greičio ruožą apgulė žiūrovai, stebėję trumpas, dinamiškas ir azartiškas, neilgai trukusias lenktynes.

Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka

Ralio prologu tituluojamose varžybose didžiausia sėkmė lydėjo Deivido Jociaus ir Donato Zvicevičiaus ekipažą, šią distanciją su „Mitsubishi Lancer Evo“ įveikusį per 50,10 sek.

Ar tai pirmoji paraiška laimėti ralį? Galbūt, nes į ralio spaudos centro klausimą kada po apmaudžių nesėkmių šis ekipažas pagaliau laimės Elektrėnų ralį, D. Jocius dar gerokai prieš lenktynės nė nemirktelėjęs atsakė „Šiemet!“

Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka

Aidint žiūrovų aplodismentams Elektrėnų savivaldybės mero Kęstučio Vaitukaičio taurę pirmojo greičio nugalėtojams įteikė vicemeras A. Vyšniauskas.

Antrąją vietą lenktynėse Elektrėnų gatvėmis iškovojo pernykščiai šio ralio bendrosios įskaitos laimėtojai Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas, vairavę tokį pat, kaip ir nugalėtojai, automobilį ir finišą pasiekę per 50,30 sek.

Treti liko Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku („Mitsubishi Lancer EVO X“), distancijoje sugaišę 50,60 sek.

Šeštadienį sportininkų laukė dar aštuoni greičio ruožai.

Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka

 

ANTROJI DIENA

 

Garbė pirmajam pradėti lenktynes šeštadienį, antrąjį ralio greičio ruožą, teko svečiui iš Latvijos, greitam Janio Vorobjovso ir Ivo Pūkio ekipažui, startavusiam su „Mitsubishi Mirage“ automobiliu.

Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka

J. Vorobjovs'as, kuris sėkmės stoka Lietuvoje tikrai negali skųstis, iškart griebė jautį už ragų ir diktuodamas spartą trumpame, 6,85 km ilgio „Čapkauskas turbinų taisymas“ greičio ruože sugaišo 3 min. 25.10 sek.

Šeštuoju lenktynes pradėjęs ir penktadienį Elektrėnų mero taurę laimėjęs Deividas Jocius su Donatu Zvicevičiumi („Mitsubishi Lancer Evo IX“) iš latvių pasiekimo iškart atkirpo 3 sek. ir tapo etapo nugalėtojais. Jie šį greičio ruožą pralėkė vidutiniu 122 km/val. greičiu.

Tačiau kauniečiai neilgai džiaugėsi savo pasiekimu, nes teisėjai iškart po finišo už pernelyg ankstyvą startą juos apdovanojo 10 sek. bauda.

Trečią rezultatą 3 min. 25,80 sek. - pasiekė pernykščiai šio ralio laimėtojai Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu („Mitsubishi Lancer Evo IX“), ketvirtą – Benediktas Vanagas su Agne Vičkačkaite-Lauciuviene („Škoda Fabia R5“, 3 min. 27,10 sek.), penktą – Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku („Mitsubishi Lancer Evo X“, 3 min. 30,70 sek.)

Į antrojo greičio ruožo prizininkų šešetuką dar prasibrovė latviai Rolandas Jaunziemis su Ainaru Kalninšu, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ ir toje pačioje distancijoje sugaišę 3 min. 35,60 sek.

Trečiasis, ilgiausias ralio programoje – 26 km ilgio „Alburnus-Kroon oil“ greičio ruožas prasidėjo ne taip, kaip trokšta renginio organizatoriai bei patys sportininkai.

Pirmiausia iš trasos išslydo Egidijaus Valeišos ir Povilo Reiso BMW M3, tačiau sportininkai nenukentėjo ir kitiems lenktyniauti nesudarė kliūčių.

Labiausiai nepasiekė B. Vanagui, kuris greičio ruožo gale patyrė avariją ir tuo baigė lenktynes. Sportininkas, regis, rimčiau nenukentėjo, tačiau jo šturmanei A. Vičkačkaitei-Lauciuvienei teko kviesti greitosios pagalbos automobilį.

Elektrėnų ralis/Benedikto Vanago nuotrauka

Kaip ralio spaudos centrą informavo renginio vyriausiasis gydytojas Vidmantas Eigelis, Agnė skubiai išvežta į ligoninę, kur dabar jai atliekami tyrimai.

Kovas šiame greičio ruože varžybų komisarams teko laikinai stabdyti, kai siaurame kelio ruože į skardį atsitrenkė Danilos Belokono ir Andrio Malnieko vairuojama „Ford Fiesta R2T“.

Automobilis netrukus buvo patrauktas į saugią vietą ir lenktynininkai tęsė kovas.

Trečiąjį greičio ruožą laimėjo Deividas, o antras buvo Janis, atsilikęs 4,9 sek.

Ketvirtajame greičio ruože ir vėl pirmas - Deividas, Giedrius Notkus nuo jo atsiliko 1,4 sek., o J. Vorobjovs liko trečias, pralošęs dar 0,7 sek. Pastarasis atsiėmė penktajame greičio ruože ir Deividą aplenkė 0,4 sek. V. Švedas čia buvo trečias, atsilikęs 13,2 sek.

Gaila, bet šiame greičio ruože po avarijos iš kovos iškrito Giedrius Notkus, kuris važiavo trečias, labai ne daug atsilikdamas nuo ralio lyderių.

Taigi po penkių greičio ruožų J. Vorobjovs žengė pirmas, o Deividas nuo jo atsilikinėjo vos 0,1 sek. Trečias buvo Vytautas Švedas, turėdamas 41 sek. deficitą.

16,46 km ilgio šeštąjį GR vėl laimėjo latvis, pranokęs Deividą 4,1 sek. Tai jam leido padidinti savo persvarą iki 4,2 sek. Trečias čia buvo V. Švedas, atsilikęs 6,3 sek.

Elektrėnų ralis 2017/V. Pilkausko nuotrauka

Septintąjį greičio ruožą laimėjo Deividas Jocius, tačiau jis vėl padarė False startą ir gavo vieną minutę baudos. Tai itin pablogino jo bendrą rezultatą. Deividas smuktelėjo į trečią bendros įskaitos vietą, turėdamas 1 min. 3,8 sek. deficitą. Antras šiame ruože buvo J. Vorobjovs, pralošęs 0,4 sek., tačiau saugiai įsitvirtinęs pirmoje bendros įskaitos vietoje. Į antrąją poziciją pakilęs V. Švedas nuo jo atsilieka 57,8 sek.

Aštuntasis ruožas ir vėl buvo nesėkmingas Deividui Jociui. Šįkar ne baudos, bet automobilio kaprizai - problemos su elektra sustabdė ekipažą prieš pat finišą. Greičio ruože prarastos 3 min. 22 sek. Į devintąjį greičio ruožą Deividas jau neįstengė pajudėti dėl šių techninių problemų.

Ruožą laimėjo J. Vorobjovs, aplenkęs V. Švedą 4,7 sek. Trečias buvo latvis R. Jaunzems, kuris pakilo į ketvirtą bendros įskaitos vietą. O į trečią vietą po Deivido nesėkmės šoktelėjo kitas latvis - G. Lielkajis.

J. Vorobjovs laimėjo ir devintąjį greičio ruožą bei triumfavo Elektrėnų ralyje. Antrąją vietą užėmė Vytautas Švedas, atsilikęs 1 min. 11,4 sek. Trečias buvo latvis G. Lielkajis, pralošęs 3 min. 8,3 sek. Ketvirtas ralį baigė dar vienas braliukas - R. Jaunzems, atsilikęs dar 2,5 sek. Penketuką užbaigė L. Vaškys, pralošęs 3 min. 27,6 sek. Šeštas liko K. Šiugždinis, atsilikęs nuo penktos vietos vos 1,8 sek.

Prizininkų šešetuko rikiuotė kiek netikėta, o bene labiausia žiūrovai apmaudavo, kad daugiausia greičio ruožų laimėjęs ir tuo juos uždegęs D. Jociaus ekipažas net nebaigė lenktynių.

Žinoma, jei ne avarija, ne tik B. Vanagas turėjo realias galimybes siekti vietos pirmajame trejetuke. Tačiau toks jau automobilių ralis, kupinas netikėtumų, atradimų, deja, ir praradimų.

Ne mažiau atkakli kova virė ir klasėse.

Ralio sprinto čempionato penktojo etapo lenktynes su „Subaru Impreza“ laimėjo irgi latvių Inguso Pantelio ir Uldžio Kalvio ekipažas, 152,40 km distanciją, iš kurios 57,18 km sudarė 5 greičio ruožai, įveikę per 36 min. 01,20 sek.

Antrąją vietą iškovojo Mažeikių sporto klubo atstovai Vitalijus ir Vytenis Plastininai, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo X“ ir trasoje sugaišę 36 min. 25,90 sek., o trečiąją – Kelmės ASK nariai Remigijus Dzvankauskas su Nerijumi Karpu („Honda Civic Type-R“), įveikę nuotolį per 36 min. 58,50 sek.