You are here

Ištvermingasis „H Klubo“ bolidas „1 Car Race Honda Civic”

„1 Car Race“ arba lenktynės vienu automobiliu: apie ką mes čia? O gi apie penktos kartos „Honda Civic“ hečbeką, su kuriuo „Honda“ automobilių mylėtojų „H Klubas“ rengia smagias slalomo varžybas.

Varžybų esmė paprasta: visi „1 Car Race” slalomo dalyviai varžosi su vienu ir tuo pačiu automobiliu, taigi trasoje automobilis turi mažiausią reikšmę, o atsiskleidžia vairuotojų meistriškumas ir ekstremalaus vairavimo įgūdžiai. Po varžybų smagu palyginti rezultatus, kadangi sąlygos visiems buvo vienodos.

21 dalyvis, 4 etapai per metus, vis nauja slalomo trasa ir tik vienas automobilis, kuri turi būti patikimas ir ištvermingas. Kad „Honda“ yra patikimi automobiliai, sutiks daugelis! O ar patikimas šis, „H Klubo“ slalomui skirtas „Civic“, kuris turi atlaikyti visų dalyvių norą būti pačiu greičiausiu?

Vieną sezoną šis „lenktyninis bolidas“ jau įveikė. 2014 metais jo laukia antras, ne ką lengvesnių išbandymų kupinas sezonas. Apie visus šio „Honda Civic“ vargus ir džiaugsmus 98.lt pasikalbėjo su „H Klubo“ atstovu Nerijumi.

Kaip kilo idėja surengti tokio tipo automobilių slalomo lenktynes?

Viskas prasidėjo nuo to, kad norėjome varžybų, kuriose galėtų dalyvati visi norintys klubiečiai. Ne visų kasdieniniai automobiiai yra tinkami slalomui, o juo labiau, norėjosi varžybų, kuriose tobulėtume kaip vairuotojai, dirbtume kaip komandos, kurios būtų azartiškos ir kuriose laimėtų ne iš „gilesnės kišenės“ aprūpintas automobilis, o būtent vairuotojo įgūdžiai – todėl ir buvo nuspręsta įsigyti bendrą „H Klubo“ automobilį.

Kodėl buvo pasirinktas „Honda Civic 5gen”?

Šis „penketas” buvo pasirinktas dėl kelių elementarių dalykų:
- labai daug tiuningo ir performance dalių
- pigi modelio eksploatacija
- patikimumas (praeito sezono metu buvo įveikta apie 500 važiavimų, taigi skaičiai kalba patys už save)
- paprastumas (pavyzdžiui, variklį galima pakeisti per kelias valandas)

Kaip buvo ieškomas automobilis lenktynėms, ar čia kuris nors saviškį metėt į trasą?

Automobilio ieškojo „H Klubas“ visoje Lietuvoje, kadangi šiais laikais yra tikrai sudėtinga surasti penktos kartos „Civic“, kuris būtų nesupuvęs ir pakankamai tvarkingas. Tačiau mums visai neblogai nuskilo. Už tūkstantį litų gavome gana geros būklės kėbulą!

Ar daug reikėjo investuoti į įsigytą automobilį ir paruošti jį lenktynėms?

Iš tiesų, šiam bolidui nereikėjo didelių investicijų. Užteko tik šiek tiek meilės ir automobilisto rankos prisilietimo. Labiausiai mums padėjo „H Klubo“ rėmėjai, draugai ir mūsų kolektyvas, daugumą detalių gavome už gerą žodį ar reklaminį plotelį ant automobilio, o pagrindinius darbus atlikome patys.

Taip, žinoma, reikėjo investuoti ir šiek tiek pinigų, kuriuos sukaupė mūsų „1 Car Race“ dalyviai į šio automobilio biudžetą. Bet ta suma yra juokinga, palyginti su tuo, ką tenka ištverti automobiliui ir kiek džiaugsmo jis mums suteikia.

Ar automobilyje yra kokių nors aftermarket žaisliukų?

Žinoma, kad yra:

  • „Momo“ vairas
  • Žeminančios spyruoklės iš ketvirtos kartos „Civic"
  • „OMP“ lopšys
  • „Sabelt" trijų taškų saugos diržas
  • „Ferodo" 262/240 mm stabdžiai (priekis/galas) nuo „Honda Civic VTi“
  • Mono įpurškimo sistema pakeista į pilno įpurškimo
  • Stabilizatoriai
  • Ir dar šiek tiek kitų smulkmenų...
     

Šiuo metu automobilis yra beveik standartinis, tačiau tai padeda išsaugoti jo patikimumą, visgi jį „gręžia“ 21 važiuotojas, kuris stengiasi būti pats greičiausias ir patikėkit, kiekvienas iš jų prie vairo tampa azartiškas it F-1 vairuotojas, tad didelio gailesčio trasoje šiam automobiliui pajusti netenka.

Kaip automobilis atlaikė pirmąjį lenktynių sezoną?

Mūsų automobilis puikiai atlaikė pirmą „1 Car Race“ slalomo sezoną. Remontavome minimaliai, keitėme tik padangas ir keletą pakabos dalių. Na ir dar tepalo dapylėme daug (juokiasi)

Po pirmo sezono pakeitėm variklį, sankabą, nes jai artėjo paskutinioji, ir kalną padangų. Nepamanykit, kad „Honda" varikliai taip greitai pasiduoda – mūsiškis nuo pradžių jau mėgo tepaliuką, todėl nusprendėm, kad laikas jam užtarnauto poilsio, analogiška situacija ir su sankaba (juokiasi).

Ar kas nors sugesdavo po varžybų?

Padangos (juokiasi).

Ar gavo automobilis kokių nors naujovių antram sezonui?

Šių metų sezonui jis gavo dovanų naujus tepalus, skysčius, naują variklį, sankabą, lopšį, sportinį vairą ir saugos diržą.

Gal prisimeni, kokių nors kuriozų su šiuo lenktyniniu „Civic“?

Didelių kuriozų nebuvo, tačiau tikrai verta paminėti, kad mūsų „1 Car Race“ automobiliukas važiuoja labai gerai, o tas gerai matosi rezultatuose, kai su šiuo beveik standartiniu automobiliu būna aplenkiami tikrai ne prasti vairuotojai su daug geriau ištobulintais automobiliais.

Keliese dirbate prie projekto? Ar patys taip pat sėdate prie jo vairo per lenktynes?

Prie automobilio gyvavimo prisideda visas „H Klubo“ kolektyvas, dažniausiai už varo sėda „1 Car Race“ dalyviai, kurių yra 7 komandos po 3 „gončikus“ – 21 žmogus. Aš taip pat praeitais metais sėdėjau prie šio automobilio vairo, kaip pakaitinis vairuotojas, o šiais metais su džiaugsmu prie jo grįžau, tačiau jau esu vienas iš 21  važiuojančių dėl rezultato.

Kokie dalyvių atsiliepimai apie tokio tipo lenktynes?

Dalyviai - labai laimingi, kad turi tokią galimybę lenktyniauti su savo bendarminčiais ir kolegomis tarpusavyje, tad taip pat stengiasi prisidėti prie automobilio tobulinimo ir priežiūros darbų. Taip, ne visiems visada išeina, bet kas gali ir kiek gali visada prisidėda prie darbų.

Kaip sudaromos dalyvių komandos?

2013 metais keturiuose „1 Car Race“ etapuose dalyvavo 6 komandos po 3 asmenis, tačiau šio projekto populiarumas tarp „H Klubo“ narių išaugo ir šiais metais pasipildėme dar viena komanda. Šiemet, kaip ir pernai buvo traukiami burtai, kas padėjo išaiškinti, koks dalyvis į kurią komandą pateko. Tik šio „1 Car Race“ sezono burtus traukė 7 patys greičiausi pirmojo sezono dalyviai, kad netyčia jie nepatektų į vieną komandą.

Kolektyvas „Civic‘ą“ tikriausiai išmano, kaip savo kišenės turinį? Kaip greit galėtume variklį jam permesti?

Pilnai pakeisti, esu tikras, kad sugebėtume per pusantros valandos, tačiau kai kolektyvas geras ir nėra kur skubėti, įskaičiuojant visus pasisėdėjimus, užtrunkame maždaug 3 valandas (juokiasi).

Pasvajokime. Jeigu būtų galimybė, kokį kitą „Honda“ modelį pasirinktumėte šioms lenktynėms?

Vienareikšmiškai - „S2000“! Jei yra pinigų ir galimybių – tai kodėl gi ne? „S2000“ pasižymi gana trumpa automobilio baze bei galiniais varomais ratais, kas tikrai yra pranašumai lėtuminiuose slalomuose, taip pat negalima pamiršti ir „F20C“ variklio, kuris yra vienas tobuliausių „Honda“ kurinių.

Beje, noriu priminti, kad pirmasis 2014 metų „1 Car Race“ slalomo etapas jau balandžio 6 dieną (sekmadienį) vyks Kačerginės „Nemuno žiede“ drifto trasoje. Trasa „1 Car Race“ dalyviai dalinsis ir su kitai norinčiais paslalomuoti. „H Klubo“ kolektyvo vardu kviečiu atvykti visus „Honda“ fanus ir sudalyvauti renginyje. Bus smagu! Daugiau informacijos galima rasti „H Klubo" Facebook profilyje ar forume.

Automobiliai: