You are here

Luko „Mazda MX-6“: Vienintelė Lietuvoje turinti visus varomus ratus

„Mazda MX-6“ - 1987-1997 metais gamintas sportiškas kupė automobilis, turėjęs dvi kartas. Šis japoniškas automobilis buvo gaminamas su priekiniais varomaisiais ratais, tačiau kaip taisyklė, visuomet atsiranda automobilių entuziastų, kurie mėgsta perdaryti automobilius.

Štai Druskininkuose gyvenantis ir mechaniku dirbantis Lukas savo „Mazda MX-6“ pavertė visais keturiais ratais varomu automobiliu. Lietuvoje tokių variantų daugiau nėra, tikėtina, kad kažko panašaus nerasime ir visoje Europoje, o gal net ir pasaulio mastu.

Pradžių pradžia

Luko meilė automobiliams prasidėjo dar pačioje vaikystėje.

„Automobiliai man pradėjo patikti vos gimus – taip sakė mano tėvai, nes būdamas vos 3 mėnesių skleidžiau automobilių garsus, o pirmieji žodžiai buvo automobilių markių pavadinimai. Tėvai mane netgi maitindavo automobilyje, nes kitaip nevalgydavau. Kaip sako tėtis, gimiau su benzino kvapu kraujyje.

Per savo 11-os metų gimtadienį pirmą kartą vairavau automobilį, tai buvo tėvų „Renault Laguna“,- pasakojo Lukas.

Baigiamasis darbas dailės mokykloje

Tačiau tikroji jo pažintis su automobiliais prasidėjo tuomet, kai jam buvo 15 metų. Tada jis gavo savo pirmąjį automobilį 1992 metų gamybos „Mazda MX-6“, kurį turi iki šiol ir sako, kad tikriausiai turės tol, kol gyvas bus.

„Šio automobilio atsiradimo istorija gana įdomi. Lankiau dailės mokyklą, o prasidėjus paskutiniams mokslo metams joje reikėjo sugalvoti savo baigiamąjį darbą. Aš nusprendžiau, kad mano diplominis darbas bus automobilio apipavidalinimas. Žinoma, visos mokytojos mane nuo šios idėjos bandė atkalbinėti, tačiau vieną dieną atėjęs į dailės mokyklą pasakiau, kad savaitgalį tėvai nupirko automobilį, ant kurio ir darysiu minėtą darbą. Mokytojos suprato, kad aš tikrai nejuokauju ir sulaukiau šiokio tokio palaikymo, nors jų požiūris vis dar buvo skeptiškas.

Tačiau niekada nepamiršiu mokytojų veido išraiškų, kai pamatė mano išdažytą „Mazda“. Jos ilgai negalėjo tuo patikėti.

Pabaigęs dailės mokyklą, nusprendžiau „Mazda“ parduoti arba iškeisti į kitą automobilį, tačiau sumanymas nepavyko, todėl nusprendžiau automobilį vėl perdažyti.

Po šio darbo atėjo eilė persirinkti variklį. Tuomet man buvo 17 metų, garažo neturėjau, automobilių remonto patirties taip pat nebuvo. Tačiau sugalvojau modifikuoti tėvo suvirintą skalbinių džiovyklę ir jos pagalba išimti variklį. Žodžiu, nuo šito ir prasidėjo visos mano nesąmonės su automobiliais, nes supratau, kad iš automobilio galiu padaryti bet ką“,- pasakojimą pradėjo Lukas.

„Mazda"

Jis turėjo daug ir pačių įvairiausių automobilių: 1992 m. „Mazda MX-6“, 2003 m. „BMW 318i E46“, 1992 m. „Subaru Legacy, 1994 m. „BMW 320i E36“, 1992 m. „Mazda 626 AWD“, 1986 ir 1988 m. „Ford Sierra“, 1998 ir 1999 metų „Mazda 626“, 1989 m. „Mazda 626 GT Coupe“, 1997 m. „Mercedes-Benz W202 C180“, 1991 m. „Mazda 323F GT“, 1995 m. „Opel Omega“ ir kt.

Žvelgiant į šį sąrašą, nesunku pastebėti, kad „Mazda“ markės automobilių pas Luką buvo daugiausiai. „Mane ši automobilių markė patraukė dėl to, kad „Mazda“ buvo mano pirmasis automobilis. Be to, jie yra labai patikimi. Tuo pačiu jie pateikia ir iššūkių, kuomet norisi gauti aftermarket detalių, nes jų tiesiog nėra. Pavyzdžiui, „MX-6“ reikia daug ką gamintis pačiam arba ieškoti, kas tinka nuo kitos markės“,- sakė Lukas.

AWD

Kodėl gi Lukui kilo idėja modifikuoti „MX-6“ ir padaryti jį varomą visais keturiais ratais?

„Ši idėja kilo dar 12 klasėje, nes sugalvojau į „MX-6“ dėti turbokompresorių ir žinojau, kad su priekiu varomu automobiliu, gali būti sunku suvaldyti išaugusią variklio galią. Todėl nusprendžiau, kad man reikia visų varomųjų ratų.

Žinojau, kad yra „Mazda 626 AWD“, kuri naudoja ta pačią bazę, kaip ir „MX-6“, todėl maniau, kad maždaug viskas turėtų būti „bolt on“, bet kaip ateityje paaiškėjo, kad praktiškai niekas netinka, apart greičių dėžės ir dar kelių smulkmenų.

Taigi prasidėjo keturiais ratais varomo „626 AWD“ paieškos (ieškojau apie metus laiko). 2015 m. lenktynių metu išslydau iš trasos ir sugadinau pusašį. Važiavom su draugu pirkti šios detalės ir pas pardavėją pastebėjome būtent tokį automobilį, kokio man reikėjo. Taigi visą jį ir įsigijau. Tuomet džiaugiausi, kad taip pasisekė, nes jau buvau praradęs viltį, kad rasiu tokį automobilį.

2016 metų sausio mėnesį prasidėjo darbai: buvo išardytas „MX-6“, jam pritaikyta ir pagaminta daug detalių, įvirintas naujas „tunelis“, kad tilptų kardanas su duslintuvu. „Hfworkshop“ pagamino naują galinį tiltą, nes „626 AWD“ donoro buvo jau neremontuojamas. Eilinį kartą buvo perrinktas variklis, perrinktas galinis reduktorius, restauruotas kardanas ir t.t. Trumpai tariant, viskas išvalyta, nudažyta ir perrinkta.

Atėjo laikas dėti galinį tiltą, tačiau jis taip lengvai neįsidėjo. Teko daryti naujus tvirtinimo taškus, o juos padarius, reikėjo modifikuoti traukes. Dedant variklį paaiškėjo, kad netinka ir priekinis traversas, nors atrodė identiškai. Į rankas teko imti „bulgarkę“ bei „svarkę“ ir traversas atsirado ten, kur ir turi būti. Tuomet netilpo ir degalų bakas, taigi teko perdarinėti jo laikiklius. Galvos skausmo buvo ir su degalų siurbliais, nes „MX-6“ turėjo vieną, o dabar atsirado du. Duslintuvas buvo išvestas per šoną, nes gale vietos nebebuvo, bet galiausiai teko jos atrasti ir padaryti gražiai.

Kadangi buvo paskutiniai metai kolegijoje, tai nusprendžiau, kad mano baigiamasis darbas turi būti susijęs su „MX-6“. Sugalvojau temą - „Reguliuojamo galinio stabilizatoriaus projektavimas“. Būtent jo man reikėjo ir iki automobilio projekto pabaigos. Taigi vienu šūviu, du zuikiai.

Pagaminus ir įdėjus reguliuojamą stabilizatorių, automobilio valdymas pasikeitė kardinaliai. Prie to teko pratintis pora dienų, nes važiavo jis kaip kartingas, tikrąja to žodžio prasme“,- automobiliui atliktus darbus išdėstė Lukas.

 

 

Ateities planai

Žinoma, tai ne viskas, ką jis nori turėti šiame projekte. Ateities planuose yra „Toyota Celica GT4“ greičių dėžė ir „Mazda“ 1,8 litro BP variklis bei jo modifikacija iki 300-400 AG. Taip pat – saugos lankai ir visi kiti dalykai, kurių reikia automobilių sporte.

Būtent su šiuo automobiliu Lukas dalyvauja ir įvairiose autosporto varžybose, tačiau, kaip pats teigia, norint varžytis su kitais lenktynių dalyviais, jo automobiliui itin trūksta variklio galios. 85 kW yra lašas jūroje, kai tenka stoti į kovą su 210 kW turinčiais „Subaru“ ar pan.

Kalbino Arnas Tamkevičius

Galbūt jūs irgi turite įdomų, išskirtinį ar vienetinį automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Papasakokite apie jį. Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Kategorijos: 
Automobiliai: