You are here

Mazda CX-5: Harmonijos kupinas japonas

  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
  • Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka
    Mazda CX-5/Vytauto Pilkausko nuotauka

Autorius Vytautas Pilkauskas

Antros kartos „Mazda CX-5“ - turbūt yra tas automobilis, apie kurį besibaigiant 2017 metams Lietuvoje buvo daugiausiai kalbų. Faktas, kad jos netyla ir 2018-aisiais. Tikriausiai, žinote kodėl? Juk šis padidinto pravažumo japonas buvo tituluotas „Lietuvos metų automobiliu 2018“.

Mazda CX-5

Vieni tuo labai džiaugėsi, kiti gi tikino, jog buvo geresnių pasirinkimų. Taip, šįkart geriausiojo rinkimuose buvo ne vienas ir ne du puikūs variantai, aiškus lyderis neišsiskyrė, kuriam dar net neprasidėjus balsavimui būtų buvę galima prognozuoti šimtaprocentinę pergalę. Vis gi komisijos balsai pasiskirstė labai teisinga linkme, o „Mazda CX-5“ yra vertas būti geriausiu.

Apskritai, automobilių gamintojas „Mazda“ paskutiniu metu juda labai teisinga linkme, o jo kūriniai tampa vis gražesni, geresni, kokybiškesni ir trokštami. Tikriausiai visi šio gamintojo fanai nekantriai laukia, kada bus į produkciją išleistas koks nors kupė modelis.

Taip yra ir su „CX-5“. Tai labai gražus automobilis – atrodo taip, kad jo savininkas kasdien negalės į jį atsižiūrėti. „CX-5“ - geresnis už pirmtaką, pasižymi kokybišku interjeru. Važiuojant automobiliu jaučiama ypatinga harmonija, ergonomika, komfortas. Visa tai užtikrina pagerinta garso izoliacija – pradžioje net sunku patikėti, kad viduje yra taip jauku.

Teisingą akcentą turi ir pats gamintojas – vientisumo su automobiliu pojūtis. Pabandykite pavairuoti šį automobilį, tikrai pajusite būtent tai, ką žodžiais gana sunku nupasakoti.

Mazda CX-5

Net vokiškų automobilių mėgėjai šio japoniško kūrinio viduje sugebės rasti pažįstamų savybių – išbaigtumas, racionalumas, paprastumas, subtilumas. Jaučiamas geras grįžtamasis ryšys spaudžiant mygtukus, sukant valdymo ratukus ar ranka liečiant interjere panaudotas medžiagas. Tiesa, norėtųsi kiek tvirtesnių mygtukų ant vairo – iki vokiškų šioje vietoje dar šiek tiek trūksta.

Minimalistinio stiliaus interjere niekas neblaško dėmesio, o norimos funkcijos greitai randamos. Viena pastaba būtų tik multimedijos ekrano meniu, kuris galėtų dirbti vos vos greičiau.

„CX-5“ kaip ir pridera tokio dydžio krosoveriui, pasižymi erdvumu tiek priekyje, tiek gale, o į bagažo skyrių telpa 506 litrai krovinių. Nulenkus galines sėdynes, ši erdvė išauga iki 1620 litrų.

Mazda CX-5

Testuotas modelis turėjo 2,2 litro, 175 AG ir 420 Nm galios dyzelinį variklį, suporuotą su automatine 6 laipsnių greičių dėže. Pastaroji kartais pagalvodavo, kokią pavarą pasirinkti, bet tam išprovokuoti galima didelę dalį naujų automobilių. Nesistengiant jos provokuoti, viskas veikė sklandžiai ir nepastebimai, o pagreitis iki 100 km/h yra gana neblogas, turint omeny, kad automobilis sveria 1610 kg. Praėjus 9,5 sek. greičio rodyklė atsiduria ties 100 km/h riba.

Keturi varomieji ratai (galima rinktis versiją ir tik su priekine varoma ašimi) leidžia užtikrinčiau jaustis ir ten, kur pravažumas yra sudėtingesnis. Tiesa, „Mazda CX-5“ negali pasidžiaugti didele prošvaisa (18,5 cm su 17 colių ratlankiais) dėl plataus ir žemai nuleisto priekinio bamperio. Taigi leidžiantis į bekelę, reikėtų nepersistengi ir jo nesulaužyti bei nelipti ant statesnių šlaitų.

Testo metu važinėjant mieste vidutinės degalų sąnaudos sudarė 10,5 l/100 km, o išsukus į užmiestį, kur buvo važiuota ne tik asfaltu, bet ir įvairiais žvyriniais keliukais, bei perstatinėjant automobilį fotografavimo metu, borto kompiuteris rodė vidutines 8,2 l/100 km sąnaudas. Važiuojant lygiu keliu iki 90 km/h greičiu degalų suvartojimas neturėtų viršyti 6 litrų.

Mazda CX-5

Keliu „CX-5“ rieda tolygiai, komfortiškai, vairo mechanizmas leidžia vairuotojui susikalbėti su ratais, o stabdžiai veikia efektyviai. Interjere nesigirdi pašalinių garsų, išlieka tas pats harmonijos pojūtis.

Kaina

Kiek kainuoja „Lietuvos metų automobilis 2018“?

„Mazda CX-5“ kaina prasideda nuo 22 900 eurų – tai bus benzininė versija su 2,0 litrų benzininiu varikliu ir 6 laipsnių mechanine greičių dėže.

Testuoto modelio kaina siekė 39 400 eurų, tačiau čia buvo praktiškai viskas, ką „CX-5“ gali turėti.

Mazda CX-5

Kategorijos: 
Automobiliai: