You are here

Nissan Pulsar su 190 AG: Ar realios kuro sąnaudos atitinka gamintojo deklaruojamas?

Kurdami 190 AG galios benzininį variklį turintį „Pulsar“ modelį, „Nissan“ inžinieriai tikriausiai vadovavosi labai gera matematine formule, kuri leido viską tinkamai apskaičiuoti ir gauti puikų rezultatą.

Galingas benzininis variklis, mažos kuro sąnaudos ir daug erdvės viduje – tai trys pagrindiniai koziriai, kuriuos turi šis „Nissan Pulsar“.

Pirma pažintis

Prie „Nissan Pulsar“ vairo teko sėstis išlipus tiesiai iš „Nissan Juke Nismo RS“ sportinių krėslų. Taigi pradžioje, įlipus į „Pulsar“, vyravo labai keistas jausmas, atrodė lyg kažko trūktų. O taip - trūko ne tik malonaus apgaubimo, bet ir „arklių“. Ir nors 1,6 litro turbininis „Pulsar“ variklis generuoja 190 AG galią, tačiau „Juke Nismo RS“ turima 218 „arklių kaimenė“ elgiasi visai kitaip.

Abu automobiliai negali būti lyginami per tą pačią prizmę, nes jie kurti kitais tikslais, tačiau labai įdomu pajausti du galingus, bet kitų svorio kategorijų modelius.

Abiejų automobilių charakteriai yra labai skirtingi, kaip ir būsimi jų pirkėjai bei emocijos, kurios gaunamos važiavimo metu. „Juke Nismo RS“ yra staigus, dinamiškas, „laukinis“ išdykėlis, o „Pulsar“ nuteikiantis ramiam važiavimui, bet esant reikalui turintis galios rezervą.

Jie kaip du klasiokai, kurių vienas yra visiškas padauža, turintis didžiulį gerbėjų ratą, o kitas ramus moksliukas, po pamokų lankantis boksą ir susitikinėjantis su seksualia mergina.

Po staigaus automobilių pakeitimo, nuvažiavus pirmus dešimt kilometrų, buvo atrastas „Pulsar“ charakteris, ir baigta „Juke Nismo RS“ savybių paieška. O vykstant į Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapą - „Lotos 72nd Rally Poland“ bei pravažiavus daugiau negu tūkstantį kilometrų Lietuvos ir Lenkijos keliais, supranti, kad šis automobilis yra patogus. Visos kelionės metu nei viena jo savybė ar elementas nesunervino bei nesukėlė nepatogumo jausmo.

190 AG ir 240 Nm

Su „Nissan Pulsar“ nesinori spausti iki dugno, norisi mėgautis jo ramiu riedėjimu keliu, žinant, kad esant reikalui visuomet į pagalbą ateis 1,6 litro DIG-T variklio 190 AG ir 240 Nm galia, kuri į priekinius ratus yra perduodama per 6 laipsnių mechaninę greičių dėžę.

Ir ne veltui gamintojas deklaruoja, kad šis automobilis iki 100 km/h įsibėgėja per 7,7 s, nes lenkimo metu „Pulsar“ atskleidžia visas savo kortas. Važiuojant šiuo automobiliu, jis tikrai nežavi savo staigumu ir puikiu pagreičio pojūčiu – aštrumo jis neturi, viskas kažkur pranyksta automobilio visumoje. Tačiau kuomet reikia atlikti lėčiau važiuojančio automobilio ar automobilių kolonos lenkimą, supranti, kad „Pulsar“ gali visiškai pasitikėti. Automobilis noriai greitėja net ir šešta pavara, o norint dar daugiau spartumo, tai prideda žemesnės pavaros įjungimas.

Tikriausiai daug kas žinote dažną situaciją Lenkijos keliuose: priekyje maždaug 70 km/h greičiu velkasi sunkvežimis ar kitas lėtas automobilis, iš paskos jo juda dar trys ar keturios transporto priemonės, iš priekio vienas po kito važiuoja automobiliai, o apie būsimą lenkimą, o gal net keturis lenkimus (atskirai kiekvieno kolonoje judančio automobilio) pagalvoti net nesinori.

Atsiradus laisvam tarpui, vis gi pradedam lenkimą ir žiūrim, kad „Pulsar“ yra pajėgus aplenkti visą šią vilkstinę iškart. Būtent tokiose situacijose atsiskleidžia ta kita „Pulsar“ charakterio pusė, kuri ne kartą žavėjo kelionės metu.

Kuro sąnaudos

Gamintojas deklaruoja, kad šis 18 colių ratlankiais su 215/45 dydžio padangomis apautas „Nissan Pulsar“ vidutiniškai sunaudoja 5,9 l/100 km benzino.

Kelionė į WRC etapą Lenkijoje buvo puikus šio rodiklio testas.

Užmiestis, miestas, miesteliai, žvyrkeliai, daug lenkimų spaudžiant iki dugno, daug staigių kelio vingių, prieš kuriuos tenka stabdyti, o tuomet vėl greitėti, kelių kilometrų kamščiai tarp ralio greičio ruožų (Start/Stop sistema veikė ne visuomet), daug oro kondicionieriaus, nes termometro stulpeliai rodė didesnį nei 30 laipsnių karštį.

Mažiau nei 5,9 l/100 km

Iš viso buvo nuvažiuota 1288 kilometrai vidutiniu 57 km/h greičiu. Kelionės pabaigoje borto kompiuteris rodė 5,5 litro vidutines benzino sąnaudas. Taigi, gamintojas šiek tiek apsiskaičiavo. Smagu, kad į vairuotojui palankesnę pusę. Toks mažas „Pulsar“ apetitas tikrai nustebino. Kelionės pradžioje buvo tikimasi tilpti į vidutines 6,5 l/100 km sąnaudas.

Kaip kito kuro sąnaudos kelionės metu? Pajudėjus iš Vilniaus ir pasiekus Lenkijos sieną, borto kompiuteris rodė 4,9 l/100 km. Nuvažiavus iki Mikolaikų miesto (nutolęs nuo Vilniaus apie 320 km), kuriame buvo įsikūręs Lenkijos ralio centras, kuro sąnaudos pakilo iki 5,0 litrų šimtui kilometrų.

Antrąją ralio dieną, penktadienį, važinėjant į greičio ruožus, kuro sąnaudos išaugo iki 5,5 l/100 km., o po šeštadienio ir sekmadienio važinėjimų, vėl sugrįžus į Mikolaikus pažiūrėti ralio apdovanojimų ceremonijos, borto kompiuteris rodė dar šiek tiek pakilusį „Pulsar“ apetitą – 5,7 l/100 km.

Grįžtant atgal namo, į Vilnių, buvo įveiktas tas pats apie 320 km atstumas, per kurį vidutinės degalų sąnaudos nukrito iki 5,5 l/100 km.

Kuro sąnaudos mieste

Važinėjant visą dieną tik Vilniaus mieste borto kompiuteris vėl gi rodė geras kuro sąnaudas – 7,7 l/100 km – lygiai tiek pat, kiek deklaruoja ir pats gamintojas.

Važiuoti ekonomiškai skatina ir pats automobilis, nes varikliui sukantis maždaug 2000 aps./min. greičiu, pasiūloma perjungti aukštesnę pavarą. Taip pat ir pats automobilis, turėdamas užantyje paslėptą galią, neprovokuoja be reikalo ja švaistytis.

Išvada tik viena: galingas, greitas, smagus ir labai ekonomiškas. Beje, dar ir labai erdvus.

Vairuotojas telpa ir priekyje, ir gale

Penkių durų hečbekas „Nissan Pulsar“ yra 4387 mm ilgio ir turi 2700 mm ratų bazę, o savo erdve pranoksta visus konkurentus ir gali šiuo rodikliu pasivaržyti net su sedanais.

Dažniausiai su hečbekais būna taip, kad gale už vairuotojo sėdintis keleivis turi labai mažai erdvės savo keliams.

Tačiau keleiviai, sėdintys „Nissan Pulsar“ galinėje dalyje, gali nesivarginti dėl erdvės trūkumo.

Paprastas eksperimentas: stambesnio kūno sudėjimo žmogus atsisėda į vairuotojo vietą, atsistumia sėdynę taip, kad patogiai jaustųsi prie vairo. Po to, jis nepajudinęs priekinės sėdynės, sėdasi už jos į galą ir ten laisvai telpa, turėdamas dar šiek tiek erdvės keliams.

Valio! Vairuotojas visuomet žino, kad gale už jo sėdintis keleivis, jausis taip pat patogiai, kaip ir jis. Net sedanuose ne visuomet taip būna.

„Nissan Pulsar“ salone iš ties erdvu, o tas jaučiama ir tuomet, kai atsisuki į galą ar sėdėdamas priekyje bandai ką nors pasiekti nuo galinių sėdynių – ranką tenka ištiesti daugiau ar net papildomai persisukti.

Atrodytų, kad dėl tokios didelės salono erdvės bus paaukotas bagažo skyrius, tačiau taip nėra, nes „Pulsar“ gali sutalpinti 385 litrų krovinį (į „VW Golf“ bagažinę telpa 380 litrų krovinio). Tai vėl vienas geriausių rodiklių klasėje.

Jis tikrai geras!

190 AG galios benzininį variklį turintis penkių durų hečbekas „Nissan Pulsar“ yra galingas, erdvus ir ekonomiškas. Visos šios trys savybės buvo patikrintos ir daugiau jokių klausimų dėl to nekyla. Žmogui, ieškančiam tokių charakteristikų automobilio, šis „Nissan Pulsar“ yra tobulas pasirinkimas.

Apžvalgą parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: