Toyota Mirai: Vandeniliu varomas automobilis iš ateities
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
- Toyota Mirai
Toyota Mirai – automobilis iš ateities, į kurio degalų baką yra pilamas, ne benzinas ar dyzelinas, o vandenilis.
Jis saveikaudamas su deguonimi gamina elektros energiją, kuri yra kaupiama ličio jonų baterijoje, o ant galinės ašies sumontuotas elektros motoras, gaudamas elektros energiją, leidžia šiam automobiliui judėti.
Bake kilogramai, o degalus papildyti galima tik Rygoje
Vandeniliu pripildyti šio automobilio bako Lietuvoje nepavyks, nes artimiausia tokia degalinė yra tik Rygoje.
Į baką telpa 5.6 kilogramo vandenilio. Tiksliau, šiame automobilyje yra trys vandenilio rezervuarai, kuriuose ir pasiskirsto visas vandenilis. Vandenilio dujos yra itin lengvos. Pavyzdžiui, penki kilogramai vandenilio yra sutalpinami net į 125 litrų talpą.
Pasak gamintojo, Toyota Mirai, pilnai pripildytas vandenilio dujų gali įveikti iki 650 km atstumą (pagal WLTP).
Galiniais ratais varomas automobilis turi 182 AG ir 300 Nm pajėgumą. Sveria jis apie dvi tonas ir iki šimto įsibėgėja per 9 sekundes, o maksimalus jo greitis siekia 175 km/h.
Važiuoja jis gana komfortiškai – jausmas bene toks, lyg būtų keliaujama su panašaus dydžio Lexus markės sedanu - pavyzdžiui, Lexus ES 300h.
Vandeniliu varomam automobiliui mieste dinamiškumo pilnai pakanka. Kadangi Mirai ratus suka elektros motoras, tai automobilis visuomet pasiryžęs greitai šauti į priekį nuo sankryžos, kaip tai įprasta elektromobiliams.
Dešinė koja buvo pakankmai sunki, plius fotografuojant automobilis buvo dažniausiai neužgesintas, tai vidutinės degalų sąnaudos gavosi 1.42 kg/100 km.
Nulinė CO2 emisija
Svarbiausias šio automobilio parametras – nulinė CO2 emisija. Taigi jis visiškai neteršia gamtos. Vienintelis šalutinis produktas yra grynas vanduo, kurį pro dugne įtaisytą skylę kas tam tikrą kilometrų skaičių, automobilis ima ir išleidžia. Arba tai gali padaryti ir pats vairuotojas, paspausdamas šalia vairo esanį mygtuką, su užrašu H2O.
Toyota Mirai technologiškai labai įdomus ir tikrai reikia gerai pasigilinti į visą jo veikimo principą, nes važiavimo procese veikia daug sudedamųjų dalių: vandenilio kuro elementas, elektros motoras bei ličio jonų baterija.
Ar vandenilis - ateitis?
Įdomu tai, kad Toyota jau seniai turėdama vandeniliu varomą automobilį, tik 2021 spalio 29 dieną pristatė pirmąjį savo elektromobilį, pavadintą bZ4X, kuris Baltijos šalis turėtų pasiekti 2022 metų pabaigoje.
Tuo tarpu, vandeniliu varomo, pirmos kartos Mirai gamyba buvo pradėta dar 2014 metais.
2019 metų gruodžio duomenimis pasaulyje iš viso buvo parduota 10250 vienetų pirmos kartos Mirai.
Antros kartos Toyota Mirai kaina prasideda nuo 67 000 eurų.
Ar vandenilis bus ateities kuras? Sako, kad taip. Pamatysime.
Gana detaliai apie šį automobilį yra papasakojęs Benediktas Vanagas, taigi kam tikrai įdomu dar daugiau sužinoti apie Toyota Mirai, rekomenduojame pažiūrėti šį įdomų ir informatyvų video reportažą: