You are here

Toyota RAV4 Hybrid: Kokios kuro sąnaudos išjungus „taupymo“ režimą?

  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Autorius Vytautas Pilkauskas

Atnaujintas ketvirtos kartos „Toyota RAV4“ į gamintojo istorijos knygą buvo įrašytas kaip pirmasis padidinto pravažumo hibridas, tai reiškia, kad šalia benzininės bei dyzelinės versijų atsirado ir naujomis technologijomis aprūpinta alternatyva.

Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Hibridiniai automobiliai vis labiau populiarėja, taigi toks „Toyota“ žingsnis su „RAV4“ modeliu yra teisingas – tai leis dar labiau konkuruoti su kitų gamintojų tos pačios klasės padidinto pravažumo automobiliais bei pas save prisikviesti hibridų mėgėjų. Kalbant apie konkurentus – jie neturi savo gamoje hibridinių versijų, taigi „Toyota“ yra pirmtakas šiame segmente.

Atnaujintas modelis nušovė iškart du zuikius – nauja, šiuolaikiška išvaizda, prisitaikiusi prie kitų „Toyota“ modelių išorės filosofijos, bei hibridinė sistema.

Trečios kartos hibridinę „Toyota“ sistemą sudaro benzininis 2,5 litro variklis, veikiantis Atkinsono ciklu, bei elektrinis motoras, suteikiantis papildomos galios ir leidžiantis džiaugtis mažesnėmis kuro sąnaudomis.

Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Bendra hibridinės sistemos galia siekia 197 AG ir 206 Nm – tai 1615 kg sveriančiam SUV leidžia būti gana dinamišku – jo pagreitis iki 100 km/h trunka 8,3 sek. Labai geras rezultatas. Spustelėjus akceleratoriaus pedalą iki dugno, sprinterio savybės tikrai juntamos ir tai žinant automobilis vis provokuoja pajudėti iš vietos šiek tiek staigiau.

Taupyti ar netaupyti

Kas gi tuo metu vyksta degalų bake? O gi, įdomūs dalykai. Gamintojas deklaruoja, kad 100 km atstumą mieste „RAV4“ hibridas gali įveikti su 4,9 litro degalų, užmiestyje jam reikėtų 0,1 litro daugiau.

Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Bandydami šį SUV nesistengėme pasiekti gamintojo deklaruojamų rodiklių, tiek mieste, tiek užmiestyje judėjome laisvai, praktiškai negalvodami, kaip sutaupyti šimtą, pusšimti gramų ar vieną kitą litrą degalų. Juk vairuodamas turi jausti malonumą, pasidžiaugti automobilio galia ir mėgautis elastingu važiavimu. Tai jokiu būdu nereiškia, kad variklis dirbo vien tik maksimaliomis apsukomis ir važiuojama buvo didžiuliu greičiu. Tiesiog važinėjant su „RAV4“ visur buvo judama nežvelgiant į vidutines kuro sąnaudas bei nesiekiant jas visomis įmanomomis priemonėmis sumažinti, nes tai nebuvo dalyvavimas ekonomiškumo varžybomis, o įprastas važiavimas, kaip ir su bet kuriuo kitu automobiliu.

Rezultatas mieste

Koks rezultatas gavosi atjungus „taupymo režimą“?

Mieste vidutinės kuro sąnaudos sudarė 7,9 l/100 km. Dinamiškam, dideliam ir nelengvam automobiliui, tai puikus rezultatas, turint omeny dar ir tai, kad benzininio variklio darbinis tūris yra 2,5 litro. Esame įsitikinę, kad automobilis turi potencialo priartėti ir prie gamintojo deklaruojamų kuro sąnaudų, nes važiavimą eismo spūstyje labai mėgsta „RAV4“ kuro bakas – degalai tuomet iš jo praktiškai neišteka. Taigi šis SUV yra tikrai puikus draugas važinėjant į darbą ir iš darbo, kuomet būna pats didžiausias eismo pikas.

Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Testo metu miesto sąlygomis visuomet buvo pajudama nuo sankryžos normaliu tempu - nesivelkant vėžlio greičiu bei nevengiant retkarčiais pasiduoti variklio provokacijoms ir sustartuoti šiek tiek dinamiškiau. Važiuojama buvo kartu su visu eismo srautu, nesudarant kitiems eismo dalyviams lėtai judančios kliūties efekto.

Rezultatas užmiestyje

Užmiestyje vidutinės „Toyota RAV4 Hybrid“ kuro sąnaudos sudarė 8,0 l/100 km. Rezultatas pasiektas įveikus dalį atstumo automagistralėje ir dalį paprastais keliais su gyvenvietėmis.

Apie 130 km atstumas buvo nuvažiuotas automagistralėje, važiuojant leistinu 130 km/h greičiu – judant tokiu greičiu, borto kompiuteris rodė vidutines 8,6 l/100 km sąnaudas, o pravažiavus dar apie 60 km paprastais keliais 90 km/h greičiu (atliekant kelis lenkimus) bei 50 km/h greičiu per gyvenvietes, vidutinės visos kelionės kuro sąnaudos sumažėjo iki minėtų 8,0 litrų.

Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tikėtina, kad važiuojant vien tik 90 km/h greičiu užmiestyje – turėtų pavykti pasiekti vidutines 6 litrų sąnaudas šimtui kilometrų kelio.

Išvada čia tik viena - svarbiausia yra tai, kad sąlyginai didelė „Toyota RAV4 Hybrid“ variklio galia neaugina kuro sąnaudų, todėl galima džiaugtis tiek ekonomišku, tiek dinamišku važiavimu bei gamtos saugojimu.

Pabaigai

Atnaujintas „Toyota RAV4“ pasižymi geresne garso izoliacija bei geresniu važiuoklės darbu, lyginant jį su 2012 metų pabaigoje pasirodžiusiu ketvirtos kartos modeliu. Jį vairuoti žymiai maloniau.

Testo metu automobilis nekėlė jokių nepatogumų ar diskomforto, norėjosi nebent šiek tiek informatyvesnio vairavimo mechanizmo, tačiau „RAV4“ kelyje jautėsi stabiliai bei klausė komandų.

Vairuotojo darbo vieta patogi, čia malonu įsitaisyti, kelionės metu nesijaučia nuovargio. Naudojamų medžiagų kokybė gera, tačiau yra vietų, kur ranka jautė, jog pataupyta.

Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Hibrido bagažo skyriuje telpa 509 litrai krovinio – tai yra 34 litrais mažiau nei benzininėje ar dyzelinėje versijose.

Testuoto „RAV4 Hybrid“ komplektacija jokių papildomų klausimų nekėlė – čia buvo viskas, ko gali reikėti automobilyje, o kaina už visa tai - 37 270 eurų.

Bazinės versijos kaina prasideda nuo 23 230 eurų – tai versija su 2,0 lirų benzininiu varikliu.

Toyota RAV4 Hybrid/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: