You are here

„MAZ-2000 Perestroika“ turėjo sukelti revoliuciją vilkikų pasaulyje

„MAZ-2000 Perestroika“ tai inovatyvus sunkvežimis su skambiu pavadinimu, norėjęs padaryti perversmą vilkikų pasaulyje.

Tradiciškai vilkikai turi kabiną, variklį bei įtaisą priekabai prikabinti. Tačiau atsiranda tokių, kurie stengiasi pakeisti šį ilgai galiojantį konceptą. Anksčiau rašėme apie 1983 metais sukurtą vokiško sunkvežimio „Steinwinter 2040“ viziją, o dabar susipažinkime su kitu įdomiu, kitokiu nei standartinis, rusišku vilkiku „MAZ-2000“, kuris buvo pristatytas 1988 metų Paryžiaus automobilių parodoje.

Pagrindinis šio sunkvežimio skirtumas yra tas, kad vilkikas negali važiuoti vienas be priekabos. Tai yra vienas junginys, nes priekyje yra tik viena ratų ašis, o kabina yra sujungta su priekaba. Atliekant posūkį pasisuka tik speciali po kabina esanti platforma su ratais ir varikliu, tuo tarpu kabina išlieka nepasukta. Be to, ir patys ratai nepasisuka posūkio kryptimi, jie išlieka tiesiai, o sukiojasi tik pati platforma.

Dėl tokio sprendimo išaugo priekabos tūris, o norint prijungti dar vieną priekabą, ji prijungiama taip pat per specialią platformą, kurių kiekviena turi savo variklį ir vairuojamą ašį. Taigi pagrindiniam vilkikui nėra reikalingas galingas variklis, nes tempiant kelias priekabas, kiekvienai važiuoti padeda atskiras variklis. Taigi buvo gana lengva „sulipdyti“ ilgą krovinių traukinį.

„MAZ-2000“ turėjo 11,9 litro šešių cilindrų variklį, pasiskolintą iš „MAN D2866“. Variklio galia siekė 290 AG ir buvo perduodama į ratus per 12 pavarų greičių dėžę. Maksimalus sunkvežimio greitis siekė 120 km/h.

Iš viso buvo trys šio vilkiko versijos. Pirmoji turėjo žibintus, sumontuotus ant kabinos, tačiau testo metu buvo pastebėta, kad juos yra geriau perkelti ant besisukiojančios platformos. Trečioji versija išsiskyrė paslėptais ratais, kas pagerino aerodinamiką. Kadangi ratai visuomet laikėsi tiesiai, todėl toks sprendimas buvo logiškas ir įmanomas.

Atrodo, privalumų lyg ir daug, tačiau buvo ir šio vilkiko prototipo trūkumų. Pagrindinė problema buvo manevravimas. Be to, remonto metu būtų buvę itin sudėtinga pasiekti variklį ir transmisiją.

Žinoma, šis „MAZ-2000 Perestroika“ neišvydo produkcijos linijos ir neatliko jokio perversmo sunkvežimių pasaulyje. Iš viso buvo pagaminta du tokie prototipai ir yra žinoma, kad iki šių dienų yra išlikęs tik vienas jų, kuris yra eksponuojamas „MAZ“ gamykloje, Minske.

Kategorijos: 
Automobiliai: