You are here

Volkswagen Rallye Golf G60

Pamatę šį automobilį iš galo, tikriausiai praeisime pro šalį, jeigu akies krašteliu neužklius dešiniajame kampe priklijuota emblema „Rallye“. Iš pradžių tai gali sukelti ironišką juoką: „che.. tipo ralinis golfas“, galvojant, kad kažkas norėjo pajuokauti su tokia emblema, tačiau tyrinėjant šį objektą toliau, nuomonė ims sparčiai keistis.. Staiga į galvą šauna mintis „Gal tai tiuninginis „golfukas“?“ Žvelgiant į galą matome šiek tiek kitokį (pažemintą) galinį bamperį, galiniai sparnai lyg ir papūsti, slenksčiai irgi išsikišę, o priekinė automobilio dalis visai neįprasta.

Po kelių akimirkų imi suprasti, kad ant antros kartos „Golf“ emblema „Rallye“ puikuojasi ne šiaip sau, joks čia ne tiuningas ir niekas net nesiruošia juokauti. Akims neįprasta matyti tokį antro „golfo“ vaizdą, nes pagalvojus apie šį automobilį prieš akis visada stovi įprastas, niekuo neišsiskiriantis, dažnai keliuose sutinkamas automobiliukas. Tačiau „Rallye Golf“ - išskirtinis, o ir jų pagaminta buvo ribotas skaičius. Tik 5071! Kažin, kiek belikę šių legendų, pagamintų riedėti įprastomis gatvėmis vien tam, kad specialiai paruošta automobilio versija galėtų dalyvauti FIA rengiamose autosporto varžybose.

„Rallye Golf“ priklausė FIA homologuotai A grupės legendinių automobilių klasei, kuri gyvavo 1987 – 1996 m.

Pažintis su „Volkswagen Rallye Golf“

1989 metais „Volkswagen“ išleido specialų ribotos serijos automobilį - „Rallye Golf“, kuris iš savo šeimos narių išsiskyrė platintomis ratų arkomis (panašiomis į „Audi Quattro“, „BMW E30 M3” ir „Lancia Delta Integrale“), stačiakampio formos priekiniais žibintais, kėbulo spalva dažytomis radiatoriaus grotelėmis, galinio bamperio pažeminimu, keturių varomų ratų pavara - „Syncro“ bei „G60” kompresoriumi, sukuriančiu 0.65 baro slėgį.

Standartinio antros kartos „Golf” variklio darbinis tūris yra 1781 kubinis centimetras, dėl FIA homologacinių reikalvimų „Rallye“ versijos 8V variklio tūris yra šiek tiek mažesnis – 1764 „kubikai“, tačiau „arklių“ kaimenė pakankama – 160 AG prie 5600 aps./min ir 225 Nm. Variklis sujungtas su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže, pasiskolinta iš „Volkswagen Passat“ modelio. Nuo 0 iki 100 km/h greitį automobilis pasiekia per 8,6 s, maksimalus greitis – 209 km/h. Automobilio svoris 1195 kg.

„Rallye Golf“ pakaba panaši į 16 vožtuvų „GTI“ modelio važiuoklę, tačiau „Rallye“ versijos spyruoklės ir amortizatoriai yra standesni – pakaba sportiškesnė. Taip pat jis buvo ir žemesnis už „GTI“ modelį: 20 mm priekyje, ir 10 mm – gale.

Ribotos serijos automobilis, surinktas „Volkswagen“ gamykloje Briuselyje (Belgija), kainavo beveik dvigubai daugiau nei „Golf GTI“ modelis – apie 50 000 Vokietijos markių.

50 šio modelio vienetų buvo eksportuota į Šveicariją (versija be stoglangio su pilnai odiniu salonu), nuo 70 iki 100 vienetų buvo eksportuota į Jungtinę Karalystę.

„Volkswagen Rallye Golf“ komplektacijos sąrašas

Automobilio komplektacijos sąrašas nėra labai ilgas, taip pat čia nerasime kažko ypatingo:

  • 3 durys;
  • visų ratų pavara – „Syncro“;
  • ABS stabdžių atiblokavimo sistema;
  • aliumininiai ratlankiai („VW Sebring” arba „BBS RM”) 6Jx15 su 205/50 R15 padangomis;
  • kėbulo spalvos priekinis bamperis su spoileriu ir specialios oro angos stabdžiams aušinti;

  • kėbulo spalvos galinis spoileris;
  • vairo stiprintuvas;
  • centrinis užraktas;
  • elektra reguliuojami veidrodėliai;
  • elektra reguliuojami langai;
  • Recaro sportinės sėdynės kombinuotos su pilku audiniu, raudonais dryžiais ir juoda oda. Taip pat „Rallye“ logotipas priekinėse sėdynėse;
  • odinis pavarų perjungimo bumbulas ir apdangalas;
  • sportinis vairas;
  • slenksčių apdailos;
  • keleivio pusėje esantis skydelis nuo saulės su įmontuotu veidrodėliu ir apšvietimu;
  • radijas su keturiais garsiakalbiais;
  • žaliai tonuoti stiklai;
  • rūko žibintai;
  • antena ant stogo;
  • stoglangis;
  • odinės durų apdailos.

Automobilis buvo dažomas penkiomis spalvomis: juoda, tamsiai pilka, žalia, mėlyna arba raudona.

„Volkswagen Rallye Golf“ pasiekimai autosporte

A grupės ralio automobilis buvo homologuotas 1989 metais gruodžio 1 d.

1990 metais balandžio 4 dieną „Rallye Golf“ debiutavo pirmajame ralyje - Europos ralio čempionato Costa Smeralda etape, Sardinijoje. Po pirmos ralio dienos lenktynininkas Erwin Weber buvo pirmas, o ralį baigė šeštoje pozicijoje. Toks startas teigė daug vilčių prieš debiutavimą Pasaulio ralio čempionate (WRC), Akropolio ralyje, 1990 metų birželį.

Tačiau nors darbo ir pastangų ruošiant šį ralio projektą buvo įdėta labai daug, šis Pasaulio ralio čempionato sezonas buvo itin nuviliantis. Automobilis buvo nepatikimas, nuolat gedo, taip pat konkurencingumu nusileido varžovams. Geriausias sezono rezultatas buvo trečioji vieta Naujosios Zelandijos ralyje.

„Rallye  Golf“ dalyvavo tik Pasaulio ralio čempionato A grupės varžybose 1990 metų sezone. Vėliau pakeitus varžybų reglamentą ir konkurentams paruošus galingesnę techniką: 2,0 litrai darbinis tūris, 16 vožtuvų ir turbina, 1,8 8V G60 tapo nebekonkurencingas. Sezonas buvo baigtas 18 pozicijoje.

Sklandė gandai, kad „Volkswagen“ iš vis norėjo pamiršti šį projektą.

1991 metų sezone Erwin Weber su „Golf Rallye“ dalyvavo Vokietijos ralio čempionate. Lenktynininkas tapo čempionu, o komanda nugalėjo gamintojų įskaitoje. Erwin komandos draugas Baumschlage čempionatą baigė penktoje pozicijoje. Tačiau nepaisant pasiektų puikių rezultatų „VW“ nusprendė nebedalyvauti ralyje.

Specialiai raliui ruoštas „Rallye Golf“

Specialiai raliui paruoštas „Rallye Golf“ modelis turėjo tokį patį variklį, kaip ir jo gatvėms skirtas brolis, tačiau šis automobilis akivaizdžiai skyrėsi nuo gatvinės versijos.

Kalbant apie variklį, „Volkswagen“ inžinieriams buvo pavykę pasiekti 280 AG (prie 7000 aps./min.) ir 320 Nm galią. Jie padidino turbo kompresoriaus sūkius ir sukėlė slėgį. Standartiškas kompresorius sukėsi iki maždaug 10500 aps./min. ir sukūrė 0.65 bar slėgį, sūkiai buvo pakelti iki 14000 aps./min., o slėgis pakeltas iki 1.5 bar. Komandos tikslas buvo turėti 300 „arklių“ po variklio dangčiu, tačiau kiekviena papildoma arklio kanopa kainavo labai daug, o ir rezervo galios didinimui nebuvo likę. Su 280 AG varikliu automobilis nuo 0 iki 100 km/h greitį pasiekė per 6 s, o maksimaliai, priklausomai nuo pavarų perdavimo skaičiaus, galėjo įsibėgėti iki 220 km/h. Lenktyninio „Rallye  Golf“ svoris buvo 1060 kg, o į kuro baką tilpo 65 litrai degalų.

Variklis buvo sujungtas su šešių laipsnių pavarų dėže su hidrauline sankaba, automobilis turėjo nepriklausomą pakabą, visų varomų ratą sistemą – „Syncro“, tačiau ji labiau buvo tinkama važinėti gatvėmis, o ne dalyvauti ralyje, kadangi kol priekiniai ratai turi pakankamai sukibimo su kelio danga, galinė ašis nėra varoma, ji „atsibunda“ tik tada, kai priekiui trūksta sukibimo. Tuo tarpu tos pačios grupės konkurentų automobiliai buvo aprūpinti nuolatine visų varomų ratų sistema.

Raliui skirtas automobilis turėjo 325 mm skermens priekinius stabdžių diskus bei 280 mm – galinius. Stabdžių suportai buvo aprūpinti keturiais cilindriukais.

Žvyriniuose etapuose automobilis buvo naudojamas su 15 colių ratlankiais, o asfalto trasose su – 16 ar 17 colių.

Nuo standartinės versijos „Rallye Golf“ dar skyrėsi tuo, kad turėjo aukščiau pakeltą kuro užpylimo angą galiniame statramstyje, specialias skyles slenksčiuose domkratui įkišti, nebuvo stoglangio, o taupant svorį buvo panaudota 0,6 mm plonesnė kėbulo skarda.

Pilnai raliui paruošto automobilio kaina buvo apie 300 000 Vokietijos markių (palyginimui – standartinis „Rallye Golf“ kainavo 50 000 Vokietijos markių).

„Rallye Golf“ Lietuvoje

Neaišku, kiek šių legendinių „golfukų“ rieda Lietuvos keliais, tačiau tiksliai žinome, kad vienas toks egzempliorius tikrai yra. Tai garsaus Lietuvos lenktynininko Benedikto Vanago vienas iš FIA A grupės legendinių ralio automobilių kolekcijos eksponatų.

Automobiliai: