Didesnis už Tiguan, bet mažesnis už Touareg. Kas?
Didesnis už Tiguan, bet mažesnis už Touareg. Kas? Atsakymas – Tayron.
Ar jo reikėjo? Lyg ir ne, nes tiems, kam reik daugiau erdvės, galėjo rinktis Tiguan Allspace, kurį ir pakeitė naujasis Tayron. Taigi esmė ne naujo kėbulo atsiradime, o pavadinimų pasikeitime.
Šis pavadinimas nėra naujas, nes pirmoji Tayron karta buvo pradėta gaminti dar 2018 metais, tačiau skirta tik Kinijos rinkai.
2024 metais pristatyta antroji Tayron karta, pakeitė Tiguan Allspace ir išplėtė savo paplitimo geografiją.
Vieną šalia kito sustačius Tayron ir Tiguan, matysime labai daug panašumų, skiriasi tik ratų bazė bei erdvė antroje sėdynių eilėje. Viduje – viskas bemaž vienodai: tiek multimedija, tiek kiti dalykai. Net neitų suprasti, kuriame Volkswagen modelyje sėdima. Taip ir užrašyta užrašuose: „Vidus kaip visų naujų VW. Nieko naujo.“
Apie dydžius. Tiguan ilgis – 4.55 m, ratų bazė – 2.68 m. Tayron ilgis – 4.79 m, ratų bazė – 2.79 m. Touareg ilgis – 4.88 m, ratų bazė – 2.90 m.
Važiuoja Tayron volkswageniškai, kaip ir visi kiti gamintojo modeliai – tvarkingai, komfortiškai. Viduje vokiška tvarka, dalykai valdomi multimedijos ekrane bei mygtukais ant vairo. Nieko nenustebino, bet niekuo ir nenuvylė. Nepatiko galinės vaizdo kameros kokybė – prastoka ji pas visus naujus VW.
Variklių gama – įvairi. Siūloma ir mild-hybrid, ir plug-in hibridai, bei paturbinti benzinai bei dyzeliai. O taip pat ir keturiais ratais varooms versijos. Dėžės – DSG.
Pastarasis buvo priekiniais ratais varomas, iš tinklo įkraunamas hibridas su 272 AG, 400 Nm ir 19.7 kWh talpos baterija, kuri pilnai pakrauta leidžia įveikti iki 120 km atstumą, nenaudojant degalų.
Toks komentaras, užrašytas užrašuose: „Buvo 80 procentų baterijos likutis. Rodė 66 km nuvažiuojamą atstumą. Važiuota pradžioje ant 110 km/h ir nuvažiuota 67 km su 22.2 kWh sąnaudomis šimtui. Ir dar liko 9 km. Viso „ant elektros“ įveikta 77 km, o vidutinės sąnaudos gavosi – 21.4 kWh. Vidutinis greitis 92 km/h.”
Suskaičiavus matematiškai – turint 100 procentų bateriją ir važiuojant panašiu tempu, vien elektra būtų buvę galima nuvažiuoti 96 km. Taigi mieste, tikrai turėtų būti nesunku surinkti ir beveik 120 km, kaip kad ir deklaruoja gamintojas.
Kai neliko elektros, automobilis naudojo 6.2 litro benzino šimtui (paprastame užmiesčio kelyje), o magistralėje, važiuojant ant 110 km/h vidutinės degalų sąnaudos siekė 7.6 litro.
Kainuoja Volkswagen Tayron nuo 40 860 eurų (mild-hybrid), (speciali kaina naujo modelio pristatymo proga, vėliau ji startuos nuo 46k). Gerai pakomplektuotas, nuotraukose matomas modelis kainuoja 58 380 eurų.
Palyginimui, Tiguan kainuoja nuo 33 645 eur (irgi speciali kaina, kitu atveju bus nuo 36k už mild-hybrid), o Touareg nuo 54 900 eur (akcijinė kaina esamuoju momentu, be akcijos – nuo 76k).
Plug-In Hybrid speciali kaina irgi nuo 41 000 eurų ir būtent 75% klientų renkasi PHEV versijas dėl smagesnio važiavimo ir ekonomiškumo.