You are here

WRC 2015: Australijos ralis

  • Australijos ralis
    Australijos ralis

Rugsėjo 10-13 dienomis Australijoje vyko dešimtasis Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas, kuriame lenktynininkams reikėjo įveikti 17 greičių ruožų.

Veiksmas Australijoje prasidėjo ketvirtadienį, kuomet sportininkai turėjo įveikti testinį greičio ruožą. Jame greičiausias buvo Sebastien Ogieras iš „Volkswagen“ ekipos, vienoje iš ruožo vietų skriejęs praktiškai ant dviejų ratų.

Antras testuose buvo jo komandos draugas A. Mikkelsenas, o trečias – kitas „VW“ komandos narys – J. Latvala.

Pirmoji diena

Pirmąją ralio dieną, penktadienį, sportininkams reikėjo įveikti 8 greičio ruožus.

Pirmus tris dienos greičio ruožus laimėjo „Hyundai“ ekipos pilotas Dani Sordo ir lenkė antroje vietoje esantį komandos draugą H. Paddoną 7 sekundėmis. K. Meeke iš „Citroen“ atsilikinėjo 7,9 sek.

Ketvirtąjį greičio ruožą laimėjo K. Meeke ir tapo ralio lyderiu. Dani Sordo nukrito į antrą vietą su 3,3 sek. deficitu.

Penktą, šeštą ir septintą greičio ruožus laimėjo J. Latvala ir šoktelėjo į antrą vietą iš penktos pozicijos. K. Meeke jį lenkė 4,5 sek. Trečias žengė D. Sordo, atsilikdamas 5,7 sek.

Paskutinį, aštuntą dienos greičio ruožą, kurį sudarė 29,51 km laimėjo S. Ogieras ir dieną baigė trečioje bendrosios įskaitos vietoje, nors visą laiką iki tol buvo už penketuko ribų. Į pirmą vietą dienos pabaigoje šoktelėjo jo komandos draugas J. Latvala, kuris S. Ogierą lenkė 4,6 sek. Antroje vietoje liko K. Meeke, atsilikdamas nuo J. Latvala vos 2 sek.

Ketvirtą poziciją užsiėmė A. Mikkelsenas, atsilikdamas 12,9 sek., o dienos pradžioje pirmavęs D. Sordo dieną užbaigė penktoje vietoje, turėdamas 15,9 sek. deficitą.

Antroji diena

Antrąją ralio dieną lenktynininkams reikėjo įveikti keturis greičio ruožus, kurių du sudarė vos 7,94 km atstumą, o kiti du net 50,80 km.

Vieną ilgą ir vieną trumpą greičio ruožą (9 ir 10) laimėjo H. Paddonas iš „Hyundai“, o sekančiuose dviejuose – 11-ame ir 12-ame – jau triumfavo S. Ogieras, kuris antrą dieną sugebėjo baigti įšokdamas į bendros įskaitos viršūnę. Antras buvo K. Meeke, atsilikęs vos 0,3 sek. Trečioji vieta priklausė J. Latvalai, kurio atsilikimas buvo 2,6 sek. Tikras trileris.

Ketvitą poziciją užėmė A. Mikkelsenas, o penktas liko H. Paddonas.

Trečioji diena

Paskutinę ralio dieną dar reikėjo įveikti penkis greičio ruožus, iš kurių trys nesiekė nė dešimt kilometrų ilgio, bet kuomet kova pirmajame trejetuke tokia įnirtinga, tai kiekviena šimtoji sekundės dalis yra labai svarbi.

Tryliktą Australijos ralio greičio ruožą laimėjo S. Ogier, o J. Latvala buvo antras. K. Meeke pastarajam nusileido apie 10 sekundžių ir bendroje įskaitoje užleido antrąją poziciją.

14-ą ir 15-ą ruožus vėl laimėjo S. Ogier, o J. Latvala buvo antras. Atstumas tarp jų išaugo iki 11,2 sek. K. Meeke jau atsilikinėjo net 28,9 sek. Tuo tarpu į jo poziciją jau pradėjo kesintis A. Mikkelsenas, kuriam iki trečios vietos betrūko 4,2 sek.

Du paskutinius greičio ruožus vėl laimėjo S. Ogier ir tapo Australijos ralio nugalėtoju, be to jis anksčiau laiko užsitikrino ir 2015 metų Pasaulio ralio čempiono titulą. Tai trečiasis jo titulas.

J. Latvala liko antras, atsilikęs 12,3 sek. Trečiąją poziciją išsaugojo K. Meeke iš „Citroen“. Jis atsiliko 32,6 sek. Ketvirtas liko A. Mikkelsenas, atsilikęs dar 5,9 sek. Ir jeigu ne dešimties sekundžių bauda, kurią jis gavo ralio pabaigoje dėl vėlavimo į serviso zoną, tai tikriausiai trečioji pozicija būtų priklaususi jam. Dabar gi K. Meeke galėjo bent šiek tiek atsikvėpti.

Penktas ralį baigė „Hyundai“ atstovas H. Paddonas, pralošęs 55 sek.

Parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: