You are here

Naujų automobilių rinka: Dujomis varomi „Dacia" automobiliai - rinkos lyderiai

Automobilių pirkėjai šiuo metu gali rinktis iš kelių opcijų: dyzelinis arba benzininis variklis, keli hibridiniai variantai (mild-hybrid, plug-in hybrid, hybrid), pilnai elektra varomas automobilis, arba net ir vandenilinė versija.

Dujos (LPG – suskystintos naftos dujos) ir benzinas – tai dar viena galimybė, kuomet automobilis yra varomas dvejopais degalais. Tokių automobilių pasaulyje šiuo metu yra daugiau nei 28 milijonai.

Naudotų automobilių rinkoje dujomis varomų transporto priemonių yra labai daug. Tai dažniausiai būna papilomai (ne gamykloje) sumontuotas dujines įrangas turintys automobiliai. Tačiau dujomis varomi automobiliai išrieda ir pro gamyklų vartus. Tiesa, šiuo metu tą gali pasiūlyti „Dacia“ ir „Renault“.

Kiti gamintojai šios dvejopų degalų technologijos atsisakė ir perėjo į elektrifikacijos sritį, ten skirdami didžiausius savo pajėgumus ir finansus.

Tačiau „Dacia“ ir „Renault“, matydamos tokių automobilių paklausą, gamyklinės dujinės įrangos montavimo modeliams su vidaus degimo varikliais vis dar neatsisakė.

Štai „Dacia“ nuo 2009 metų yra pardavusi daugiau nei 600 tūkstančių automobilių su gamykloje sumontuota dujų įranga.

Turint automobilį su šia degalų rūšimi, Europoje galima keliauti be didelių problemų. Čia yra daugiau nei 35 000 LPG užpildymo vietų arba tai yra kas ketvirta degalinė, turinti ir LPG.

Baltijos šalyse dvejopus degalus naudojančius variklius „Dacia” siūlo nuo 2012 metų. 2022 metais daugiau nei trečdalis (35 proc.) „Dacia” klientų rinkosi ECO-G tipo variklį. Didžiausias šio variklio pasirinkimų skaičius teko modeliui „Jogger” (65 proc.), toliau sekė modelis „Sandero Stepway” (52 proc.) ir galiausiai - „Sandero” (39 proc.) ir „Duster” (20 proc.) modeliai.

Dvejopus degalus - benziną ir suskystintas naftos dujas - naudojantis variklis yra pripažintinas visais atžvilgiais ekonomišku ir ekologišku hibridiniu energiją taupančiu sprendimu. 

LPG sėkmę lemia daugybė šiais degalais varomo variklio savybių, kurias „Dacia” pavyko paversti neabejotinu pranašumu:

EKOLOGIŠKUMAS: LPG daugiausia gaminamos iš gamtinių dujų, yra netoksiškos, jų sudėtyje nėra nei švino, nei benzino. Šie degalai leidžia sumažinti CO2 emisiją 10 proc., todėl yra pripažintini švariais. Be to, daugumoje Europos miestų LPG naudojantys automobiliai yra laikomi ekologiškais, jiems leidžiama naudotis švaraus transporto zonomis ir nevaržomai judėti miestų keliais net tomis dienomis, kai automobilių eismas yra ribojamas. 

EKONOMIŠKUMAS: dvejopus degalus (suskystintas naftos dujas ir benziną) naudojančio variklio pasirinkimas be jokių abejonių yra vertintinas kaip pažangus, „Dacia” prekių ženklo filosofiją atliepiantis sprendimas. Kuo daugiau yra važiuojama LPG režimu, tuo didesnė yra nauda. Kiekvienąkart pilant degalų, palyginti su benzininiu varikliu, sutaupoma 40 proc. išlaidų. Atstumas, kurį „Dacia Sandero” nuvažiuoja su pilnu benzino ir LPG baku, gali siekti net iki 1 300 km.

Be to, pažymėtina, kad gamintojo suteikiama garantija (3 metai/iki 100 tūkst. km), garantuojamos pertraukos tarp apžiūrų ir eksploatavimo išlaidos nesiskiria nuo benzininio variklio.  

SAUGUMAS: dauguma antrinėje rinkoje naudojamų automobilių su dvejopų degalų varikliu yra modifikuoti. „Dacia”, kurios patirtis šioje srityje viršija 10 metų, siūlo gamykliniu būdu sumontuotas ir su TCe 100 ECO-G varikliu gamybos linijoje integruotas LPG sistemas. Gamyklinė sistema užtikrina saugumą ir patikimumą, tad nuogąstavimų nebelieka. Be to, „Dacia” yra vienintelis prekių ženklas rinkoje, dvejopų degalų sistemą siūlantis daugelyje savo modelių su vidaus degimo varikliu. 

Be to, verta paminėti ir tai, kad šis variklis turi 10 AG ir 10 Nm daugiau, nei vien tik benzininė versija.

ECO-SMART: automobilio, kuriame sumontuota LPG sistema, vairuotojas neprivalo atsisakyti patogumo. Bagažinės talpa yra tokia pati kaip kad benzininių modelių, nes dujų bakas yra sumontuotas atsarginiam ratui skirtoje vietoje. Šis sprendimas užtikrina maksimalią bagažinės talpą. Perjungti iš benzino į LPG režimą yra itin paprasta - tereikia nuspausti mygtuką, o pildyti baką yra itin patogu, nes šią paslaugą Baltijos šalyse teikia virš 700 degalinių (Lietuvoje - 390, Latvijoje - 240, o Estijoje - 80). 

Dujos Lietuvoje kainuoja (apie 60-65 euro centus) gerokai mažiau, nei benzinas, taigi važiuoti šiais degalai yra tikrai pigiau.

Kategorijos: 
Automobiliai: