Nissan Ariya: Gerą atmosferą kuriantis japoniškas elektromobilis
Patrauklaus dizaino, įdomius interjero sprendimus viduje slepiantis elektromobilis „Nissan Ariya“ gana neretai sutinkamas Vilniaus miesto gatvėse ir visad atkreipiantis į save dėmesį. Kainuoja šis EV nuo 42 990 eurų (versija su 63 kWh talpos baterija), o be to, kainininke dar taikoma ir nemaža nuolaida, taigi nenuostabu, kad elektra varomų automobilių mylėtojai renkasi šį japoną.
Važiuoja „Ariya“ itin maloniai. Kaip ir dauguma elektromobilių, taip ir jis, turi tą tokį smagų riedėjimo pojūtį. Tačiau visa tai vyksta lygiu keliu, o per didesnius nelygumus atrodo, kad automobilyje nebūtų amortizatorių. Visa tai, kaip ir pas daugumą elektromobilių – dėl baterijos svorio. Sunkus automobilis, dideli ratlankiai, žemo profilio padangos – ne pats geriausias receptas važiuojant per duobėtą kelią.
Tačiau tvarkingais keliais, jokių važiavimo priekaištų šis elektromobilis neiššaukia.
Interjeras
Automobilio vidus itin erdvus tiek priekyje, tiek gale. Vairuotojo darbo vieta patogi, nors čia yra įdomia forma integruotų mygtukų, tačiau jie liečiasi patogiai ir funkciją atlieka gerai. Viduje dominuoja geros kokybės medžiagos.
Multimedijos meniu greitas – daugiausiai valdymų funkcijų ir yra ekrane. Taip pat galima atlikti dalį nustatymų mygtukais ant vairo, o šildymo reikalai valdosi prietaisų skyde esančiais jutikliniais valdikliais.
Valdosi čia ir centrinės konsolės padėtis. Vienu mygtuko paspaudimu ji slenkasi į priekį arba atgal – pagal poreikį.
Bendrai – visa interjero visuma sukuria labai gerą atmosferą.
Kaip ir „Nissan Leaf“, taip ir „Ariya“ pasižymi aukšta sėdėsena minimalioje sėdynės pozicijoje. Norėtųsi, kad sėdynė nusileistų dar bent šiek tiek žemiau (aišku, to nebūtinai visiems reikės).
Versijos
Su 87 kWh talpos baterija galingoji „Evolve+” versija, pasak gamintojo, gali nuvažiuoti iki 500 km. O tokią bateriją turinčios „Ariya“ kaina prasideda nuo 49 990 eurų. Galingiausioji versija kainuoja dar dešimt tūkstančių daugiau.
Vairuojant būtent šią brangiausią versiją ir nuvažiavus apie 250 km vidutinės elektros sąnaudos sudarė 22.9 kWh/100 km. Žinoma, jos galėjo būti ir mažesnės, bet vairuojant visais keturiais ratais varomą „Evolve+”, norėjosi dažnai jausti smagų pagreitį. Vis gi, du elektros varikliai, 290 kW galia bei 600 Nm leidžia džiaugtis 5.1 sek. iki šimto pagreičiu.
87 kWh baterija yra aprūpinta ir viena ašimi varoma versija su 178 kW galia ir 300 Nm. Nuvažiuojamas atstumas iki 536 km. Taip pat tokią pat bateriją turi ir silpnesnioji nei „Evolve+”, taip pat keturiais ratais varoma versija su 225 kW galingumu ir 600 Nm. Atstumas, kurį ji gali įveikti su pilna baterija – iki 515 km.
Silpniausioji „Ariya“ turi 63 kWh talpos bateriją, vieną elektros variklį su 160 kW galia ir 300 Nm, bei iki 404 km nuvažiuojamą atstumą su pilnai įkrauta baterija.
Taigi, „Ariya“ versijų įvairovė leidžia rinktis pagal kiekvieno pirkėjo skirtingus poreikius. Pasirinkus atitinkamos galios motorą ir norimos talpos bateriją, visa kita tikrai turėtų džiuginti šiame elektromobilyje.