You are here

Porsche bandymų poligonas

Rugsėjo 17-20 dienomis Lietuvoje svečiavosi naujausių „Porsche“ modelių karavanas. Unikalus „Porsche World Roadshow“ renginių turas Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje markės gerbėjams ir žurnalistams surengė ypatingą šventę, kurios metu leido pajusti sportišką „Porsche“ dvasią.

Pradžia

Rugsėjo 17 dienos rytas prasidėjo kelione iš Vilniaus, Kačerginės link. Apsiniaukęs dangus ir kelionės metu vis pasirodantis lietus lyg ir nežadėjo nieko gero... Įsukus į „Nemuno žiedo“ teritoriją ir prieš save išvydus išrikiuotus daugiau nei 20 naujausių „Porsche“ modelių, tamsūs lietaus debesys mintyse buvo nustumti į šalį. Atvykome į „Porsche“ šalį! Aplinkui, kur tik bepažvelgus, visur į akis krito šios markės plakatai, stendai ir, žinoma, automobiliai. Gamintojas pasistengė sukurti malonią atmosferą, leidžiančią viską pamiršti ir mėgautis greitais, sportiškos prigimties automobiliais.

 

Prieš prasidedant bandymams „Porsche“ instruktoriai pravedė trumpą instruktažą, kaip elgtis trasoje bei kaip išsirinkti patogią poziciją prie vairo. Taip pat paragino būti atsargiems su galingais automobiliais šlapioje trasoje.

Pažintis su „Porsche“

Prisipažinsiu, kad „Nemuno žiedo“ trasoje prieš tai nebuvo tekę važiuoti, o progas pavairuoti „Porsche“ markės automobilius būtų galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Taigi laukė, įdomi pažintis tiek su trasa, tiek su skirtingais vokiškais sportiniais automobiliais: skirtingų versijų „Cayenne“, „Panamera“, „911 Carrera”, „Cayman“ ir „Boxster“.

Faktas tas, kad prie kiekvieno modelio vairo teko praleisti po ne daug laiko, tačiau pajusti skirtumus tarp jų – pavyko: skirtingas valdymas, skirtingas pagreitis, stabilumas ir vis kitokios teigiamos emocijos.

„Cayenne Turbo S“ su 550 AG susirinko visus pliusus

Absoliučiai pirmas Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos ratas buvo įveiktas su „Porsche Cayenne GTS“, turinčiu 420 AG. Važiuoti šia lenktynių trasa išties įdomu, paminint tai, kad renginį organizavusi „Porsche“ komanda iš kūgelių „nubraižė“ idealią lenktyninę trajektoriją. Žinoma, bandymų metu lenktynės nevyko, trasa buvo šlapia, o ir spausti maksimaliai lydint instruktoriams nebuvo galimybės, tačiau sportiškieji „Porsche“ leido pajausti nemažą dalį to jausmo, kurį šioje trasoje vos ne kiekvieną savaitgalį patiria lakstantys lenktynininkai.

Gana klastingoje ir nelygumais pasižyminčioje šlapioje trasoje sportiškas šeimyninis visureigis jautėsi it žuvis vandenyje. Pagreitis geras, trasoje jis manevringas ir stabilus, o sumontuoti keramikiniai stabdžiai užtikrino itin trumpą stabdymo kelią. „Cayenne“ – du viename. Kasdieną mieste ir užmiestyje jis gali būti ramus žvėrelis, besilaikantis KET reikalavimų ir leidžiantis mėgautis komfortišku važiavimu, o savaitgaliais gali drąsiai sukti greičiausius ratus lenktynių trasoje.

 

Būtent tokiu receptu turėtų vadovautis „Cayenne Turbo S“ savininkai. 550 „arklių“ gatvėje pajusti neleis tos pačios kelių eismo taisyklės, bet trasoje šis galiūnas atsiskleis pilna jėga. Būtent šį automobilį trasoje vairuoti buvo pasaka: stabilumą posūkiuose garantuojanti važiuoklė, puikus pagreitis tiek tiesiojoje, tiek į kylant kalną. Komfortas ir sportiškumas – šio visureigio stipriosios savybės, o esant reikalui į bagažinę dar ir kelis bulvių maišus būtų galima įmesti. „S“ raidė išduoda, kad tai supergreitas automobilis, kurį būti sunku įkišti į šeimyninio visureigio rėmus, nors jis ir turi daug praktiškumo elementų.

Po šių dviejų „Cayenne“ atėjo eilė persėsti į „Panamera“ ir „Panamera S“. Žema sėdėsena ir ilgas priekis, kaip ir pridera „Porsche“, sudarė sportinio automobilio įspūdį, turint omenyje tai, kad tai ne šiaip sau kupė, o keturių durų ir keturių normalių sėdimų vietų kupė.  Trasoje šie du modeliai didelio įspūdžio nepaliko. Kaltas buvo „Cayenne Turbo S“, kuris šių modelių bandymo sesijoje spėjo susirinkti didžiąją dalį pliusų. Žinoma, „Panamera“ taip pat greiti, stabilūs ir manevringi automobiliai, užtikrintai besijautę šlapioje trasoje.

Vėl gi, persėdus nuo keramikiniais stabdžiais apdovanotų „Cayenne“ modelių, susidarė įspūdis, kad „Panamera“ šiek tiek stokoja stabdžių jėgos. Kiek daug gali suteikti geresnė stabdžių sistema – pasijautė iškart. Tačiau mėgstantiems komfortą, kokybę ir greitį, nenorintiems turėti tik dvi sėdimas vietas, nekenčiantiems visureigių – keturduris kupė „Panamera“ pats tas automobilis, kuris savo gamoje turi ir „Turbo“ versiją su 520 „arklių“ kaimene. Tiesiog važiuoji ir mėgaujasi: ir komfortu, ir sportiškumu.

„Porsche Boxster S Cabrio“ – slalomo karalius

„Boxster S Cabrio“ – bene labiausiai nustebinęs renginio modelis. Su juo reikėjo įveikti slalomo trasą, kurioje atsiskleidė visas šio automobilio žavesys. Už nugaros maloniai urzgė 315 AG galios variklis, o itin žema ir patogi sėdėsena leido mėgautis vairavimu. Automobilis buvo labai vikrus, klausė menkiausių komandų vairu, įveikiant staigius posūkius leido lengvai „statyti skersą“ ir kontroliuoti slydimą ankštoje slalomo trasoje.

 

Automobilyje teko pabūti tik apie dvi minutes, tačiau šis trumpas laikas sugebėjo atskleisti jo charakterį. Visiškai perpratus šio automobilio valdymo subtilybes, būtų galima būti puikia komanda panašiose manevringumo varžybose.

„PDK“ vs. „Standart“ arba 0,2 sekundės emocijų

Drago trasoje susitinka du „Porsche 911 Carrera 4S”, turintys po 400 AG ir keturis varomus ratus. Esminis jų skirtumas pavarų dėžė. Dešiniajame take stovinti „karera“ turi standartinę greičių dėžę, o kairioji apdovanota „Porsche Doppelkupplung (PDK)“ transmisija ir „Launch Control“ sistema.

Drago nugalėtojas aiškus vienareikšmiškai. Pagal gamintojo duomenis pirmasis modelis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,5 s, o antrasis per – 4,3 s. Žvelgiant į sausus skaičius, atrodo, kad tai yra labai mažai, o apie tokio trumpo laiko skirtumo suteikiamas emocijas taip pat sunku įsivaizduoti.

Standartinę transmisiją turintis automobilis dugnu spaudžiant akceleratoriaus pedalą startuoja gana ramiai ir tolygiai greitėja, lošdamas vairuotoją prie sėdynės. Tuo tarpu, turintis PDK greičių dėžę – elgiasi visiškai kitaip.

Kairė koja laiko nuspaustą stabdžio pedalą, o dešinė – visiškai pilnai įremta į gazo pedalą. Startas! Stabdžio pedalas atleidžiamas, o gazo lieka toje pačioje padėtyje – dugne. Automobilis į priekį šauna kaip raketa, kūną sudrebina 400 „arklių“ kanopos, o dešiniajame take važiuojantis automobilis pradeda ryškiai atsilikinėti. Starto procedūrą galima būtų kartoti ir kartoti, nes tos dvi dešimtosios sekundės dalys turi iš tiesų daug šarmo.

„911 Carrera“ vs. „Cayman“

Antroje pasivažinėjimo „Nemuno žiedo“ trasa sesijoje buvo išrikiuoti „Carrera 4S”, „Carrera Coupe“, „Cayman“ ir „Cayman S“. Vėl gi, visi šie modeliai skirtingi ir vairuotojui dovanojantys vis kitokias emocijas. Iš šio ketvertuko daugiausiai simpatijų sulaukė „Carrera Coupe“.

Lekiant vis dar šlapia „Nemuno žiedo“ trasa su „911 Carrera 4S”, turinčia visų varomų ratų sistemą ir PDK transmisiją – greičio ir stabilumo lygis pats aukščiausias. Atleki į posūkį šiek tiek per greitai, automobilis nori slysti, tačiau jis tuoj pat grąžinamas į trajektoriją. Jis sugeba atleisti klaidas ir tuo pačiu neatsisako pažaisti. Jei reikia spustelėti, akceleratoriaus pedalas puikiai su šia užduotimi irgi susidoroja. Stabdžiams priekaištų taip pat nėra. Viskas puiku ir tobula, o emocijų ir adrenalino daug.

 

Silpnesnė, lėtesnė ir tik galiniais ratais varoma „Carrera Coupe“ versija važiuojant elgėsi dar smagiau ir tiesiog provokavo žaidimus trasoje. Svarbiausia, kad išprovokuoti galinės dalies slydimai buvo lengvai kontroliuojami. Tai dar kartą įrodė puikų „Porsche“ modelių stabilumą bei manevringumą. Ne vienas važiavęs šiuo automobiliu rinko smagius pojūčius slystant posūkiuose.

„Carrera“ pranašesnė prieš dvivietį „Cayman“, tačiau pastarojo nuvertinti tikrai nereikia. Automobilis turi savo tvirtą charakterį, o be to, yra labai gražus. Trasoje jis elgiasi dar kitaip, nei prieš tai visi bandyti modeliai. Jis toks lyg ir sunkiau valdomas, kitoks posūkiuose, turintis laukinės prigimties, bet tas žavi ir leidžia mėgautis vairavimu. Lyginant jo valdymą su „Carrera“ – skirtumas išties juntamas. „Cayman“ trasoje ne toks užtikrintas, kaip „Carrera“, tačiau prisijaukinti jį tikra galima.

Reziumė

Renginio „Porsche World Roadshow“ metu buvo išbandyta dešimt skirtingų „Porsche“ modelių, kurių kiekvienas yra kitoks, turintis savo charakterį bei privalumus, ir generuojantis skirtingus pojūčius. Kiekvienas jų yra sportininkas, neleidžiantis pamiršti, kokius automobilius gamina „Porsche“.

Galimybė vienu metu išbandyti tokią automobilių gamą, leidžia nesunkiai identifikuoti skirtumus tarp modelių, o užimant potencialaus „Porsche“ markės automobilio pirkėjo poziciją - suprasti savo poreikius.

 

Kategorijos: 
Automobiliai: