You are here

Legenda sugrįžo - penktos kartos „Toyota Supra"

2019 metų Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą pristatyta naujoji Toyota GR Supra, kuri atstovauja penktajai Toyota legendinio sportinio automobilio kartai ir yra pirmasis Toytota Gazoo Racing sukurtas pasaulinis GR modelis.

Naujoji Toyota GR Supra buvo sumanyta kaip „grynakraujis“ sportinis automobilis, nedarant jokių išlygų, trukdančių mėgautis maloniais vairavimo potyriais. Vyriausiasis inžinierius Tetsuya Tada liko ištikimas klasikiniam formatui su priekyje montuojamu šešių cilindrų vienaeiliu varikliu ir galiniais varomaisiais ratais, kurie būdingi ankstesnių kartų Toyota Supra ir pirmajam 2000GT sportiniam automobiliui. Dėl trumpos važiuoklės bazės, plačios tarpvėžės, mažo svorio, žemo svorio centro ir itin tvirtos kėbulo konstrukcijos automobilių entuziastai gali tikėtis įkvepiančio galios, manevringumo ir tikslaus valdymo derinio.

3,0 l variklis su dviejų kanalų turbokompresoriumi išvysto 340 AG, o jo sukimo momentas siekia 500 Nm. Šio variklio ir su juo montuojamo aštuonių pavarų automatinės transmisijos duetas lemia sklandų bei efektingą automobilio pagreitėjimą ir aukštą sukimo momentą visame variklio sūkių diapazone.

Vairuotojas gali keisti pavaras ant vairo esančiomis pavarų perjungimo svirtelėmis ir pagal poreikį bei atsižvelgdamas į kelio sąlygas pasirinkti Normal arba Sport važiavimo režimus. Variklio paleidimo kontrolės sistema lemia galingą automobilio pagreitėjimą esant maksimaliai traukai: iki 100 km/h jis įsibėgėja vos per 4,3 sekundės. Vairuotojui pasirinkus Sport režimą, atitinkamai pakoreguojamas variklio garsas ir reakcija, pavarų perjungimo režimas, amortizavimo jėga, vairo ir aktyviojo diferencialo nustatymai. Automobilio stabilumo kontrolės sistema turi specialų Track režimą, kurį pasirinkus sumažinamas sistemos įsikišimo laipsnis, todėl vairuotojas gali labiau kontroliuoti automobilio dinamines charakteristikas.

„Grynakraujis“ sportinis automobilis

Naujojoje Toyota GR Supra įkūnyta didinga Toyota sportinių automobilių praeitis. Itin pastebima pirmojo 2000GT sportinio modelio įtaka, kurią atspindi ilgas variklio dangtis, kompaktiškas kėbulas ir „double-bubble“ stogas, o priekinės ir galinės dalių stilistika, ypač tvirti galiniai sparnai ir integruotas aptakas primena ketvirtosios kartos Supra. Panašumai neapsiriboja vien išore: naujoji Toyota GR Supra iš savo garsių pirmtakų perėmė tą patį klasikinį sportinio automobilio formatą su priekyje montuojamu galingu šešių cilindrų varikliu ir galiniais varomaisiais ratais.

Automobilio konstrukciją sudaro trys pagrindinės dalys – trumpa važiuoklės bazė, dideli ratai ir plati stovėsena, preciziška dvivietė kabina ir ilgas variklio dangtis bei kompaktiškas kėbulas, išryškinantys šešių cilindrų vienaeilio variklio ir galinių varomųjų ratų kombinaciją.

Pažymėtina, jog važiuoklės bazė yra trumpesnė nei GT86 kupė, o padangos didesnės.

Siekiant užtikrinti optimalų pasipriešinimo koeficientą ir keliamąją jėgą, taip pat idealią svorio pusiausvyrą tarp priekinės ir galinės dalių, tiksliai apskaičiuota kiekviena konstrukcijos detalė. Pavyzdžiui, „double-bubble“ stogas nėra vien praeities įkvėptas stilingas elementas. Jis kartu efektyviai sumažina vėjo pasipriešinimą dėl trumpesnės automobilio priekinės dalies – salono aukštis dėl to nė kiek nesumažėja.

Priekinės dalies dizainas perimtas iš ketvirtosios kartos Supra modelio, tačiau yra daug išraiškingesnis. Tai lemia žema stovėsena, kurią išryškina išsikišusios centrinės radiatoriaus grotelės ir šonuose įrengtos didelės oro įsiurbimo angos varikliui aušinti. Charakteringi priekiniai žibintai išsiskiria šešių šviesos diodų konstrukcija su posūkių ir dienos šviesos žibintais. Išraiškingi ir tvirti slenksčiai byloja apie ypač tvirtą automobilio konstrukciją.

Europos rinkai skirtuose Toyota GR Supra modeliuose kaip standartinė įranga bus komplektuojami lengvi ir tvirti 19 colių kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai su pereinančiais juodais ir nedažytais poliruotais plonais stipinais.

Efektingas Toyota Supra dizainas bus pristatytas su aštuonių skirtingų išorės spalvų gama, į kurią įtraukti ryškiai raudonas, geltonas ir mėlynas atspalviai.

Kabinos koncepcija: vairuotojas yra įvykių centre

Naujojo Toyota GR Supra vairuotojo kabina išsiskiria tradicinių GT elementų ir šiuolaikinių funkcijų derme. Kabina įrengta taip, kad padėtų vairuotojui susikoncentruoti į vairavimą. Ji atspindi tiesioginę vienviečių lenktyninių automobilių kabinos konstrukcijos įtaką. Žemai įrengtas, plonas horizontalus prietaisų skydelis užtikrina maksimalų priekinį vaizdą, todėl vairuotojas gali tiksliau kontroliuoti automobilio padėtį kelyje važiuodamas didesniu greičiu. Valdymą palengvina kompaktiškai sugrupuoti pagrindiniai valdikliai.

Tiesiai priešais vairuotoją įrengtas projekcinis ekranas, matuokliai ir pavarų perjungimo svirtelės. Ant trijų stipinų vairo įrengti papildomi jungikliai. Vairas aptrauktas oda ir yra optimalios formos, todėl jį patogu suimti. Pro vairą gerai matosi didelės raiškos 8,8 colio prietaisų skydelis. Centre įrengtas tachometras su 3D efektu ir pavarų perjungimo indikatorius, kairėje pusėje pateikiami greičio rodmenys, o dešinėje pusėje – informacinės ir pramoginės bei navigacijos sistemų informacija.

Automobilis išsiskiria gana talpia bagažine – joje pakanka vietos į savaitgalio kelionę vykstančių dviejų žmonių daiktams sudėti.

Lenktyninės sėdynės

Dėl lenktyniniams automobiliams būdingo sėdynių dizaino naujoje Toyota GR Supra visuomet sėdėsite komfortiškai, jausdami tvirtą atramą, ypač važiuodami lenktynių trasoje. Šoninės atramos sėdimojoje dalyje ir aukštame atloše tvirtai prilaiko kūną. Į sėdynes integruota ir galvos atrama. Siūlomi keli apmušalų variantai: odiniai arba kombinuotieji su oda trauktomis atramomis ir perforuota Alcantara medžiaga dengtu atlošu bei sėdimąja dalimi geresnei ventiliacijai ir didesnei atramai užtikrinti.

Aktyvusis diferencialas

Visos Europos rinkai skirtos Toyota GR Supra versijos bus komplektuojamos su aktyviuoju diferencialu, kuris veikia tiek didinant, tiek mažinant greitį ir gali būti lengvai ir greitai reguliuojamas nuo nulio iki visiško blokavimo. Specialus elektroninis valdymo blokas kontroliuoja platų spektrą įeinančių vairo sistemos, droselinės sklendės ir stabdžio pedalo, variklio apsukų bei kampinio nuokrypio signalų, kad būtų tinkamu laiku aktyvuotas paleidimo mechanizmas.

Tai ypač pagerina stabilumą ir efektyvumą, kai padangos pasiekia maksimalaus našumo ribas. Diferencialo veikimas pastebimas visuose posūkių atlikimo etapuose: užtikrinamas didesnis stabilumas stabdymo bei sukimo metu ir maksimalus sukibimas, kai vairuotojas didina greitį išvažiuodamas iš posūkio.

Važiuoklės konstrukcija optimaliai pusiausvyrai pasiekti

Pirmoji užduotis pradėjus projektuoti automobilį nuo švaraus lapo – nustatyti jo išorės matmenis. Renkantis Toyota GR Supra matmenis, pirmenybė buvo teikiama automobilio manevringumui ir valdymui. Svarbiausia apskaičiuoti santykį tarp važiuoklės ilgio ir tarpvėžės pločio. Geriausia pusiausvyra pasiekiama, kai šis santykis yra 1,5–1,6. Todėl Toyota GR Supra projektavimo komandos atskaitos tašku tapo idealus „aukso pjūvio santykis“ – 1,55. Juo remiantis buvo optimizuojami ir visi kiti elementai.

Intensyvi valdymo tobulinimo programa

Tobulinant automobilio valdymo charakteristikas, buvo išsikelti aukšti tikslai. Juos pavyko pasiekti taikant tobulinimo programą, kuriai vadovavo Toyota Gazoo Racing. Pagal šią programą buvo atliekami intensyvūs bandymai įvairiuose sudėtinguose pasaulio keliuose. Bandymai buvo atliekami ir lenktynių trasose, įskaitant Niurburgringo Šiaurinę kilpą. Ypač tvirta konstrukcija (tvirtesnė net už Lexus LFA superautomobilio), žemas svorio centras (žemesnis nei GT86 kupė) ir idealus svorio pasiskirstymas tarp priekinės ir galinės dalių 50:50 santykiu buvo pagrindiniai veiksniai, padėję ištobulinti dinamines charakteristikas. Tačiau tai pareikalavo drąsių inžinerinių sprendimų. Pavyzdžiui, norima svorio pusiausvyra buvo pasiekta maksimaliai patraukus variklį į galą.

Ypač tvirta kėbulo konstrukcija leido tiksliau ir nuodugniau patobulinti pakabos geometriją ir pakoreguoti amortizatorių nustatymus. Naujos pakabos konstrukciją sudaro MacPherson statramsčiai su dviem šarnyrais priekyje ir penkių svirčių sistema gale. Dėl ypač tvirto priekinio pakabos porėmio ir valdymo svirčių montavimo taškų automobilis gali ypač tiksliai atlikti posūkius. Aliumininės valdymo svirtys ir šarnyrų atramos leido sumažinti nespyruoklinių automobilio dalių svorį ir užtikrinti išskirtinį manevringumą bei efektyvumą. Naujojoje GR Supra taip pat montuojamos efektyvios įvorės su didesniu išvirtimo kampu ir optimizuotomis kinematinėmis charakteristikomis. Elektrinis vairo stiprintuvas pritaikytas sportiniam važiavimui ir turi du valdymo režimus – Comfort ir Sport.

Galinei pakabai taip pat būdinga lengva konstrukcija su tvirtu porėmiu ir tvirtinimo elementu, sujungiančiu ją su kėbulu. Tai lemia ypač tikslų ratų valdymą. 19 colių kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai komplektuojami su ypač tvirtą sukibimą užtikrinančiomis Michelin Pilot Super Sport padangomis. Gale jos yra šiek tiek platesnės nei priekyje. Galingi stabdžiai montuojami su keturių stūmoklių Brembo stabdžių apkabomis.

Išsami informacija apie specifikacijas ir kainas bus paskelbta vėliau, 2019 m. pirmajame ketvirtyje.

Kategorijos: 
Automobiliai: