You are here

„Alpina B3 3.3“: Vienintelis toks Lietuvoje

Vieną gražų pavasarišką ketvirtadienio vakarą iš drifterio Petro Šadianeco gavome netikėtą kvietimą pasimatyti su vienetiniu modeliu Lietuvos gatvėse - „Alpina B3 3.3“. To atsisakyti būtų buvusi pati didžiausia nuodėmė, todėl po kelių akimirkų akys jau nužiūrinėjo šį 2000 metais pagamintą egzotišką kūrinį.

Nelengva identifikuoti

Iš pirmo žvilgsnio pažvelgus į automobilį ar sutikus jį riedantį gatve – neįgudusi akis gali ir neidentifikuoti tikrosios šio automobilio kilmės ir teigti, kad tai tėra „BMW E46“ su „Alpina“ ratlankių kopijomis. Ant mašinos išorės praktiškai nėra jokios emblemos nei tradicinių „Alpina“ juostelių (užsakinėjant automobilį buvo galima jų nesirinkti), įrodančių, kad tai „Alpina“ gaminys – taigi suklysti tikrai lengva. Be to, ant kėbulo puikuojasi tik BMW emblemos. Automobilio savininkas patvirtino faktą, kad kelyje jo mašina nėra itin pastebima aplinkinių, ją įdėmiau nužiūri ir nykščius į viršų pakelia tik tie, kurie iškart supranta, kas tai per automobilis.

Žinoma, subtilūs priekinio bamperio ir galinio dangčio spoileriai rėkte rėkia, kad tai yra „Alpina“, o iš arti pažvelgus į ratlankius – abejonės apie jų originalumą iškart pradingsta. Tačiau čia puikiai tinka posakis: „Lietuvoje yra daugiau „emkių“, nei gamintojas pagamino“, todėl komentarų, kad čia tik sudėti „Alpina“ spoileriai, šis automobilis neretai susilaukia. Negelbsti net ir išskirtinė kėbulo spalva „Dunkelsaphirblau-metallic“ iš „Alpina“ spalvų paletės. Spalva kintant apšvietimui suteikia vis kitokį atspalvį - akiai itin malonu ja gėrėtis.

Viskas absoliučiai išsisklaido pravėrus automobilio duris ir variklio dangtį – čia slypi tikrieji „Alpina“ genai, o klausytis variklio užvedimo galima iki beprotybės. Dar ir dabar ausyse tvyro tas garsas.

Kad šį automobilį atpažinti sunku, įrodo ir tas faktas, jog jį registruojant Lietuvoje, teko sugaišti daugiau laiko nei tai atliekant su kokiu kitu automobiliu. Visgi ant „Alpina“ yra iškalti du kėbulo numeriai (VIN). Vienas yra BMW, nes būtent šiam gamintojui priklauso kėbulas, o kitas yra „Alpina“. BMW kėbulo numeris užbrauktas, o „Alpina“ VIN'as atlieka identifikavimo funkciją. Automobilio savininkui ne iškart pavyko ir draudimo procedūra. Draudimo kompanijos atstovai savo markių ir modelių klasifikatoriuje neturėjo tokio automobilio vardo, taigi teko jį įsivesti.

Nebuvo idealus

Šis sutiktas „Alpina B3 3.3“ į Lietuvą atkeliavo ne idealus, todėl automobilį teko patikėti specializuotam BMW autoservisui „Autodarna“, kur buvo atliktas pilnas mašinos aptarnavimas, įskaitant važiuoklės, stabdžių, variklio bei visokių smulkmenų remontus.

Dabar automobiliu galima pilnai džiaugtis ir drąsiai jį naudoti kasdien, nes vairavimo malonumą jis garantuoja.

Variklis sukasi iki 7200 aps./min.

„Alpina B3 3.3“ yra sukurtas „BMW E46“ pagrindu. Automobilis pirmą kartą buvo pristatytas 1999 metų Ženevos automobilių parodoje. Tuo metu sedano kėbulo tipą turintis „B3 3.3“ kainavo kosminę 88 500 Vokietijos markių sumą.

Variklio skyriuje slepiasi 3,3 litro jėgainė su 280 AG ir 335 Nm galia. Sutikto „Alpina“ modelio variklis buvo sujungtas su automatine penkių laipsnių Switch-Tronic greičių dėže, kuri leidžia pavaras perjunginėti su kitoje vairo pusėje esančiais specialiais mygtukais (ne svirtelėmis). Tai itin įdomus sprendimas.

Automatinė greičių dėžė 100 km/h greitį leidžia pasiekti per 6,6 sek., o maksimaliai automobilis gali įsibėgėti iki 261 km/h.

Įdomu tai, kad spaudžiant akceleratorių iki dugno, varikliui leidžiama suktis iki vadinamojo redline'o arba 6200 aps./min., tačiau įjungus specialų režimą sūkiai ima kilti toliau ir siekia 7200 aps./min. Tas vaizdas, kai apsukos įžengia į raudonąją zoną, prietaisų skyde atrodo pasakiškai.

Važiuojant visiškai nesijaučia greičio bei jokių pašalinių garsų. Automobilis garantuoja malonią kelionę ir pasižymi puikia garso izoliacija. Juk būtent tam jis ir buvo sukurtas, kad jį įsigijęs žmogus galėtų greitai, patogiai ir be jokių rūpesčių judėti Vokietijos greitkeliais iš vieno šalies galo į kitą.

Siekiant komforto ir tvirtumo, „Alpina“ patobulino važiuoklę sumontuojant kietesnes spyruokles ir naujus amortizatorius. Apautas automobilis yra „Michelin Pilot Sport“ padangomis, kurių išmatavimai priekyje 225/40 ZR18, o gale – 255/35 ZR18. Būtent tai yra pažymėta ir lipduke ant statramsčio – ne tik padangų dydis, bet ir konkretus jų gamintojas.

Tai tik įrodo, kad „Alpina“ savo modeliuose apgalvoja viską iki smulkmenų. Tuo tarpu ant kuro bako durelių puikuojasi užrašas, kad degalinėje reikia pilti tik 98 oktaninio skaičiaus benziną.

Interjeras

Automobilio viduje vėl gi viskas taip, kaip priklauso „Alpina“. Sportinės odinės sėdynės, prietaisų skydas su mėlynu fonu ir rausvomis padalomis, prabangaus „Myrtle“ medžio apdailos, rankomis apsiūtas vairas, specialūs kilimėliai, speciali lentelė, žyminti modelio numerį bei apdailos su „Alpina“ užrašu ant slenksčių.

Šiam automobiliui „Alpina“ viską atliko su ypatingu dėmesiu, skirtu kiekvienai detalei.

Belieka tik džiaugtis šiuo kūriniu, kurį galima sutikti ir Lietuvoje.

Galbūt jūs irgi turite įdomų, išskirtinį ar vienetinį automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Pasidalinkite! Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Kategorijos: 
Automobiliai: