Hyundai Ioniq 6: išskirtinis, gerai subalansuotas elektromobilis
Hyundai Ioniq 6 - tai labai įdomus elektromobilis. Pirma, įdomi jo išvaizda. Vieniems ji patiks, kitiems - ne. Man patinka.
Antra, toks dizainas šiam elektromobiliui leidžia turėti puikų oro pasipriešinimo koeficientą – 0.21, o tai užtikrina puikų ekonomiškumą. Tai jau ne kartą buvo įrodyta mūsų šalyje: tiek 24 valandų elektromobilių lenktynėse, tiek ir elektromobilių varžybose, kurių startas buvo Vilniuje, o finišas Klaipėdoje.
Beje, geriausią ekonomiškumo rezultatą Ioniq 6 parodė ir Lietuvos metų automobilis 2024 konkurso surengtame elektromobilių teste, kurio metu su visais konkurse esančiais elektromobiliais važiavome 200 km atstumą automagistralėje, leistinu 130 km/h greičiu.
Verta paminėti, kad šis elektromobilis buvo tituluotas Pasaulio metų automobiliu 2023.
Testuodamas Ioniq 6 per daug ekonomiškai važiuoti nesistengiau. Važinėjant mieste elektros sąnaudos svyravo tarp 17-18 kWh, o už miesto – prasukus ratuką įvairiais keliais ir automagistrale, stipriai lyjant lietui ir švilpiant gūsingam vėjui, vidurkis buvo - 22.5 kWh.
Baterijos talpa 77 kWh, o ją krauti galima iki 239 kW galia. Įsikraus labai greitai. Nuvažiuojamas atstumas, pagal gamintoją, iki 614 km.
Patiko kaip Ioniq 6 važiuoja, jo erdvumas (ratų bazė beveik 3 metrai), ergonomika, išorės bei interjero dizainas. Net gi skaitmeniniai veidrodėliai patiko. Su jais lengvai galima susidraugauti. Rodo jie plačiai ir labai primena tradicinius veidrodžius. Žinoma, tamsoje esant itin daug veiksmo gatvėje, kai reikia staigiai persirikiuot, vėl rikiuotis kitur ir pan., gali akimirkai užsigliūčinti smegenys, nes suveikia saugumo instinktas ir norisi daryti double check‘ą. Dieną šie veidrodžiai nekėlė jokių problemų, parkuojantis taip pat viskas buvo gerai.
Ioniq 6 gali būti varomas keturiais arba tik galiniais ratais.
Keturiais ratais varoma versija turi 325 hp ir 605 Nm, o RWD – 229 hp ir 350 Nm.
Kaina - nuo 60 490 eurų.