You are here

Dvigubai atnaujintas „Mazda6“

  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka

2002 metais naujasis „Mazda 6“ modelis pakeitė iki tol net 6 kartas egzistavusį „626“ modelį. Nuo to laiko iki dabar buvo pagamintos trys „Šeštos Mazdos“ kartos. 2012 metais rugpjūčio mėnesį pristatytas trečios kartos modelis pasižymėjo ypatingu dizainu, privertusiu aiktelėti ne vieną šios markės gerbėją ir priešą.

Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Japonų gamintojas naujų automobilio linijų filosofiją įvardijo „Kodo“ žodžiu, reiškiančiu „judesio siela“. 2015 metais japonai atnaujino „Mazda6“, kuris gavo subtilius išorės pasikeitimus, atsinaujinusį interjerą. Po to vadinamasis „faceliftas“ buvo dar šiek tiek patobulintas ir pristatytas kaip 2017 metų modelis. Apie šias naujoves gamintojas itin plačiai neskelbė, tačiau suteikė automobiliui papildomų privalumų bei ištaisė kai kuriuos ankstesnius sprendimus. Šis dvigubai patobulintas „Mazda6“ besibaigiant 2016 metams pasiekė ir Lietuvą.

Nors automobilis ir tapo šviežesnis, tačiau jo kaina nepasikeitė. Prasideda ji nuo 20 900 eurų. Rinktis galima iš sedano ir universalo.

Naujos gėrybės

Kalbant apie inžinierių atliktus darbus, tai verta iškart pasakyti, kad automobilio išorė ir varikliai nepasikeitė. Tiesa, atsirado viena nauja eksterjero spalva - „Machine Grey“ pilka. Praktiškai visi patobulinimai buvo atlikti ten, kur akis nemato, bet jaučia ir žino šio automobilio savininkas.

Pagrindiniai „Mazda6“ patobulinimai yra saugumo srityje ir tai yra itin sveikintina. Automobiliuose buvo įdiegta kelio ženklų atpažinimo sistema bei nauja susidūrimo prevencijos sistema, jautriau ir tiksliau fiksuojanti kliūtis bei reaguojanti į pėsčiuosius. „Double Facelift“ modelyje įdiegta ir sistema, stebinti vairuotojo būseną, kuri nustačiusi jo pakitusį elgesį rekomenduoja sustoti ir pailsėti.

Taip pat atsirado ir naujų elementų, kuriuos vis gi galima pamatyti akimis ir pačiupinėti rankomis bei pajusti visu kūnu. Tai naujo dizaino vairas, kuris dar ir šildomas bei turi automatinio išsijungimo funkciją. Be to, salone sumažėjo triukšmo lygis bei buvo patobulinta prietaisų skydelio grafika.

Valdymo paslaptys

„Mazda“ didžiuojasi, kad šiame modelyje yra įdiegta pirmoji sukimo momento kontrolės sistema „G-Vectoring Control“ (GVC), pagerinanti sąveiką tarp vairuotojo ir automobilio, bei leidžianti patirti dar didesnį vairavimo malonumą. Paprasčiau tariant, tai variklio kontrolės sistema, gerinanti važiuoklės charakteristikas. Sistema suteikia sklandesnio vairavimo pojūtį ir garantuoja vairuotojui komfortišką kelionę. Pavažiavus šiuo automobiliu, tas tikrai jaučiasi.

Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kaip veikia ta vektorinė sistema? Šoninio ir išilginio greitėjimo sukeltos sunkio jėgos paprastai kontroliuojamos atskirai, tačiau GVC tai pakeičia. Pasukus vairą, variklio sukimo momentas reguliuojamas taip, kad svoris pasislinktų ir išilgai automobilio. Vos tik vairuotojas pasuka vairą įvažiuodamas į posūkį, GVC tiksliai apriboja variklio sukimo momentą ir svoris perkeliamas ant priekinių ratų, didinant jų sukibimą su kelio danga.

Važiuojant posūkiu, sukimo momentas padidinamas, taigi svoris perkeliamas ant galinių ratų, užtikrinant didesnį stabilumą. Toks svorio centro perkėlimas leidžia užtikrinti maksimalų ratų sukibimą su kelio danga, gerina vairavimo atsaką ir didina automobilio stabilumą, taigi automobilis tiksliau reaguoja į vairuotojo veiksmus.

Įvažiavimas į posūkius ir būvimas juose yra sklandus ir malonus. Važiuojant atrodo taip lyg automobilis turi kažkokių paslapčių, kurios leidžia vairuotojui jaustis labai gerai – jam nesigilinant į automobilio „geležyje“ veikiančias įvairias fizikos jėgas ir dėsnius. Automobilio valdymas – pagirtinas.

Varikliai tie patys

Į mūsų rankas pakliuvo pačios gražiausios, itin ryškios raudonos „Soul Red“ spalvos „Mazda6“ sedanas, kuris į save atkreipia dėmesį iš labai toli, o su tokiu savo dizainu automobilis dar ilgai išliks šiuolaikiškas ir pastebimas.

Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Vyšnia“ buvo aprūpinta 2,0 litrų 165 AG ir 210 Nm galios benzinine jėgaine, sujungta su automatine 6 laipsnių greičių dėže.

Nepakitusioje variklių gamoje dar yra kitas 2,0 litrų SKYACTIV-G benzininis variklis su 145 AG bei 2,5 litro jėgainė su 192 AG. Likę ir tie patys du dyzeliniai 2,2 litro agregatai su 150 AG arba 175 AG.

Ryšys tarp automobilio ir vairuotojo

Važiuoja „Mazda6“ maloniai, variklis dirba tyliai, o į akceleratorių reaguoja gerai, pavaros jungiasi sklandžiai. Tiesa, norėtųsi šiek tiek daugiau galios, bet tuomet jau reikėtų rinktis 2,5 litro variklį.

Be to, verta paminėti, kad „Mazda6“ automatas yra gudrus ir sugeba prisitaikyti pagal važiavimo stilių. Išanalizavęs vairuotoją, jis žino, kokias pavaras jam kada pasiūlyti, perjungdamas jas pagal šoferio važiavimo įmantrybes. Kuomet bus perjungtas rankinis pavarų perjungimo režimas, automatas visiškai nesikiš į vairuotojo norus, ir pats neims perjunginėti aukštesnė pavaros, net ir tuomet, kai apsukų rodyklė ims žaibiškai artėti link raudonos linijos. Būtent toks ir yra „Mazda“ tikslas – ryšys tarp automobilio ir vairuotojo. Toks kaip - tarp raitelio ir žirgo.

Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Mazda6“ stabdžiai veikia efektyviai, o važiuoklė dirba pagirtinai, nors staigiau manevruojant vairu, pasijaučia menkas siūbavimas. Tačiau dėl minkštai dirbančios pakabos, vairuotojo kūnas negauna pranešimų apie tai, kad kelyje pasitaikė nelygumų.

Kuro sąnaudos

Važinėjant mieste puikiai veikia istop sistema, leidžianti taupyti kurą. Stipriau paspaudus stabdžio pedalą variklis išsijungia ir vėl pasileidžia pradedant judėti, o jeigu sustojus nenorima užgesinti variklio, tuomet stabdį užtenka įspausti mažiau. Versijos su 2,5 litro benzininiu bei dyzeliniais varikliais dar turi regeneracinę stabdžių sistemą i-ELOOP, kaupiančią energiją, kurią naudoja elektros prietaisų gyvybingumui palaikyti, neprašant iš variklio kelių papildomų lašų kuro.

Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Testu metu, važinėjant mieste, vidutinės kuro sąnaudos sudarė apie 10 litrų, o lekiant užmiestyje 90 km/h greičiu jos siekė vos 5,6 l/100 km. Magistralėje važiuojant 110 km/h kuro sąnaudos sukosi 6 litrų lygmenyje.

Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės kuro sąnaudos turėtų būti 6 litrai. Įmanomas variantas – pasistengus stipriai nespaudinėti gazo pedalo mieste.

Solidus interjeras

Nors trečios kartos „Mazda6“ jau gaminamas gana seniai, tačiau jis vis dar sugeba atkreipti dėmesį gatvėje – ypač savo priekine dalimi, kuri spinduliuoja jėga ir solidumu. Automobilio išvaizda išduoda, kad jis nėra pilka pelytė, tūnanti vienodais atspalviais nudažytose miesto džiunglėse.

Tokio automobilio vairuotojas jaučiasi gerai, nes automobilio išorė kalba pati už save, o interjere taip pat viskas skoninga, solidu, surinkta tvirtai ir kokybiškai. Vairuotojo darbo vieta patogi, gale vietos keleiviams yra, o į bagažo skyrių telpa 480 litrų krovinių.

Viduje naudojamos medžiagos yra geros, jas malonu liesti ranka – nesvarbu ar tai būtų plastikas, ar oda, ar odos pakaitalas.

Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Mygtukai ir įvairiausi valdymai išdėstyti patogiai, ir yra tose vietose, kur ir turėtų būti. Niekada nepamirši, kur kokia knopkė yra įtaisyta. Dauguma nustatymų yra valdoma su specialiu ratuku centrinėje konsolėje, o veiksmai atvaizduojami per vidurį įtaisytame 7 colių ekrane. Valdymas yra elementarus ir paprastas.

Tiesa, norėtųsi, kad užkurus automobilį, „televizorius“ pradėtų transliuoti greičiau. Naršant po meniu, niekas nestabdo, tačiau užsivedus automobilį ir panorėjus jau po akimirkos važiuoti atbuline eiga, ne iškart ekrane pasirodo vaizdas, kurį galinėje dalyje fiksuoja vaizdo kamera. Tenka, šiek tiek prilėtinti norą startuoti atbuline eiga ir dvi akimirkas luktelėti, kol ekrane susigeneruos vaizdas, rodantis, kad vos už 50 centimetrų stovi kitas automobilis.

Daugiau pavažinėjus Vilniaus mieste per šviesoforų nereguliuojamas dideles sankryžas buvo pastebėtas dar ir toks dalykas - dešinės pusės galinio vaizdo veidrodėlio ir statramsčio duetas šiek tiek riboja matomumo lauką, kai reikia daug žvalgytis, stebint ar iš dešinės pusės neatlekia automobiliai. Žvelgiant į kairę, platų kampą rodantis veidrodėlis visiškai netrukdo.

Geras

Praleidus laiką prie „Mazda6“ vairo, peršasi tik viena išvada – tai geras automobilis, kuriam sunku atrasti didelių minusų. Jis gražus, interjeras jaukus ir solidus, važiuoja gerai, valdomas maloniai, turi daugybę įvairių privalumų ir saugumo sistemų.

Testuotas modelis turėjo „PremiumPlius“ įrangos paketą, su kuriuo ši benzininė versija kainuoja 28 300 eurų.

Mazda6 2017/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: